کراتینه مو چیست؟

0

در این مقاله به سراغ کراتین مو رفته­ایم؛ اگر قصد کسب اطلاعات درباره کراتینه مو را دارید، مطالب این مقاله را از دست ندهید.

 کراتینه مو

چرا باید موی خود را کراتینه کنیم؟

مو به دلایل مختلفی می­تواند ساختار نامنظم و بهم ­ریخته­ای داشته باشد. برخی از این عوامل ارثی هستند و برخی دیگر نیز بخاطر شرایط محیطی پدید می­آیند. راه­حل‌های متداول برای حل این مشکل، استفاده از اتوی مو و سشوار است که خود باعث بروز مشکلاتی دیگر خواهد شد. در بیشتر مواقع استفاده از این ابزار­ها در طولانی مدت مو­ را زبر کرده و باعث آسیب به آن خواهد شد. به همین دلیل، از روش کراتینه مو که بدون آسیب است، برای صاف شدن و احیای مو استفاده می­کنیم. در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

کراتینه مو

مزایای کراتینه مو

به کمک کراتینه، صافی مو را بدون آسیب به آن تجربه خواهید کرد. با این روش شما مو­هایی صاف و براق خواهید داشت. همچنین به کمک کراتین مو، شما می­توانید مو­های خود را راحت­تر از پیش کنترل کنید و به آن حالت دهید. اگر این فرایند به شکل اصولی و حرفه­ای انجام شود، انعطاف و استحکام مو نیز افزایش پیدا خواهد کرد. البته توجه داشته باشید، شست­وشوی زیاد از حد، تاثیر کراتین را بر روی مو از بین خواهد برد. بنابر توصیه بسیاری از آرایشگران، شست­وشوی مو بیش از هفته­ای ۲ الی ۳ بار برای مو­های کراتینه شده نیاز نیست.

روش انجام کراتین مو

در مرحله اول، مو با شامپو شسته خواهد شد. سپس هیدروژن ­رسانی به مو انجام خواهد گرفت و پس از آن با حرارت ملایم مو­ها را خشک می‌کنند؛ در مرحله بعد آرایشگر به کمک گیره، مو­ها را قسمت­بندی کرده تا تداخلی در روند مواد­گذاری ایجاد نشود. سپس مواد­گذاری به کمک ابزاری مخصوص انجام خواهد گرفت و هر قسمت از مو آغشته به مواد خواهد شد. تقریبا چیزی حدود ۴۰ الی ۵۰ دقیقه طول می­کشد که مواد به مو جذب شود. در مرحله براشینگ، آرایشگر مطئمن خواهد شد که تک تک تار­های مو به مواد آغشته هستند و سپس با آبکشی کار، به اتمام خواهد رسید.

پروتئین و بوتاکس مو چیست؟

هر دوی آن‌ها روشی برای درمان مو­های آسیب­دیده هستند. در روش بوتاکس، فیبر­های مو از مواد خاصی پوشیده خواهند شد. پروتئین‌تراپی مو نیز از همین روش تبعیت می­کند، اما مواد مورد استفاده در آن متفاوت است. بسیاری از آرایشگرها برای مراجعه­کنندگان خود این خدمات را ارائه می­دهند؛ پس بایستی به خرید مواد کراتین مو توجه بسیاری کنند تا کیفیت کارشان حفظ شود؛ به این منظور باید این مواد را، حتما از محل معتبری تهیه کنند.

جمع ­بندی

امیدواریم که از مقاله کراتین مو بیشترین استفاده را کرده باشید. اگر قصد خرید محصولات مرتبط با کراتینه مو را دارید کافیست سری به وبسایت گالری لیلاک بزنید. گالری لیلاک با ارائه بهترین مواد، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان خواهد بود.

نظرات