رنگ زدن مو به روش شامپویی؛ ساده با نتیجه‌ای فوق‌العاده

0

رنگ زدن مو به روش شامپویی | رنگ کردن مو مانند آرایشگران حرفه ای

برای همه ما پیش آمده که ترجیح دهیم رنگ کردن مو را به جای آرایشگاه در خانه انجام دهیم. با انجام این کار می‌توان به خوبی در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرد اما نباید این حقیقت را نیز انکار کرد که رنگ مو در آرایشگاه یکدست‌تر، زیباتر و جذاب‌تر از رنگ مو در خانه است. البته روش‌هایی هم وجود دارد که رنگ مو در خانه را به اندازه آرایشگاه حرفه‌ای و جذاب انجام داد. یکی از این روش‌ها رنگ زدن مو به روش شامپویی است. این روش ساده و کم دردسر مناسب افراد مبتدی و خانم‌هایی است که یکدست و یکنواخت بودن رنگ مو برای آن‌ها اهمیت دارد. دقت داشته باشید رنگ کردن با شامپو رنگ نیاز به آموزش یا مدرک دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری ندارد.

رنگ زدن مو

رنگ زدن مو به روش شامپویی چیست؟

بسیاری از خانم‌ها به رنگ کردن موی خود علاقه دارند و از این روش برای جذابیت و تغییر چهره استفاده می‌کنند اما به دلیل سختی‌های آن، جرات انجام این کار را در خانه ندارند. با مراجعه به آرایشگاه می‌توان رنگ موی خود را به سادگی تغییر داد اما هزینه‌های گزاف سالن‌های آرایشی نیز موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. البته روش‌هایی هم وجود دارد که به کمک آن‌ها موها را بدون زحمت در خانه رنگ کرد اما با نزدیک به کیفیتی که در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها رنگ زدن مو به روش شامپویی است.

در حالت عادی برای رنگ کردن موها باید تارهای مو را به چند دسته تقسیم کنید، سپس رنگ را با قلم مو روی دسته‌های مو بکشید. بعد از رنگ شدن باید موها را با یک کلاه مخصوص، کیسه پلاستیکی یا فویل بپوشانید تا رنگ بگیرند. سپس موها را شامپو کنید و رنگ اضافه را از روی سر پاک کنید. در روش شامپویی اما نیازی به این دردسرها نیست و کافی است رنگ مو را مانند شامپو به سر بزنید. روش ساده‌تر اما شامپوهای رنگ مو هستند که این روزها توسط برندهای مختلف و در رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند.

مراحل رنگ کردن موها به روش شامپویی

برای رنگ زدن مو به روش شامپویی نیاز به رنگ مو، قلم مو، کاسه مخصوص رنگ و اکسیدان است. رنگ زدن مو با کمک این روش بسیار ساده است و دنگ و فنگ‌های روش‌ عادی یعنی استفاده از قلم مو و برس رنگ مو را ندارید. مراحل رنگ کردن مو به روش شامپویی به شرح زیر است:

  • در مرحله اول باید رنگ مو را آماده کنید. رنگ‌های مورد نظر خود را ترکیب کنید و اکسیدان را به آن‌ها اضافه کنید و کمی زمان دهید تا اکسیدان فعال شود
  • سپس موها را شانه کنید تا تمام گره‌های مو از هم باز شوند
  • دستکش دست کنید تا دستان شما در اثر رنگ زدن سیاه نشوند
  • در مرحله بعد باید مقدار مناسب رنگ مو را مانند شامپو کف دست خود بریزید
  • سپس موها را به رنگ آغشته کنید و به خوبی در سر پخش کنید
  • بسته به جنس موها و شماره رنگ بین ۲۰-۳۰ دقیقه صبر کنید تا تمام مو رنگ بگیرد
  • در نهایت موها را با آب ولرم و شامپوی مخصوص آبکشی کنید

رنگ زدن مو

نکات رنگ کردن حرفه‌ای مو به روش شامپویی

رنگ زدن مو به روش شامپویی، روشی ساده است اما برای دریافت بهترین نتیجه از آن باید به چند نکته توجه داشته باشید که یکی از آن‌ها تمیز بودن موها هنگام رنگ کردن است. قبل از شروع رنگ زدن، بهتر است موها را با شامپوی مناسب شستشو دهید. چربی مو مانع رنگ گرفتن می‌شود، بنابراین قبل از رنگ کردن مو، از تمیزی موهای خود مطمئین شوید. یکی دیگر از نکاتی که به دریافت نتیجه بهتر از این روش کمک می‌کند، آبکشی مو با شامپوی مخصوص است. شامپوی انتخابی باید بدون آمونیاک و سولفات باشد تا اثر رنگ را از روی موها پاک نکند. بعد از رنگ زدن مو تا حد امکان از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید و در صورت نیاز این ابزارها را تنها همراه با محافظ مو مورد استفاده قرار دهید.

روش شامپویی مناسب چه افرادی است؟

رنگ زدن مو به روش شامپویی مناسب افرادی است که موهای کوتاه و کم پشت دارند. موهای کوتاه نیاز به رنگ کمتری دارند، سریع‌تر رنگ می‌گیرند و رسیدگی به آن‌ها بعد از رنگ کردن ساده‌تر است. البته افرادی که موی بلند دارند هم می‌توانند از این روش استفاده کنند اما باید به این نکته دقت کنند که غلظت رنگ مو و میزان آن باید به نسبت بلندی مو بیشتر باشد.

رنگ زدن مو

رنگ زدن مو به روش شامپویی؛ راحت‌ترین روش رنگ مو در خانه

رنگ زدن مو به روش شامپویی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تغییر رنگ مو در خانه است. این تکنیک ساده اگر به درستی استفاده شود، نتیجه‌ای فوق‌العاده خواهد داشت و رنگ موها را یکدست و یکنواخت می‌کند. در این مطلب با مراحل رنگ زدن مو به این شیوه آشنا شدید. اگر وقت رفتن به آرایشگاه را ندارید یا قصد رنگ کردن فوری موها را دارید و مدل خاصی مد نظر شما نیست، رنگ زدن مو به شیوه شامپویی بهترین انتخاب برای شما است.

اگر قصدتان فقط آموزش رنگ کردن مو است بهتر است به یکی از بهترین آموزشگاه آرایشگری فنی و حرفه ای تهران مراجعه کنید و دوره های آرایشگری فنی و حرفه ای را سپری کنید.

سوالات متداول

رنگ زدن مو به روش شامپویی به چه صورت انجام می‌شود؟

برای رنگ کردن مو به شیوه شامپویی ابتدا باید ترکیب رنگ را آماده کرد، سپس رنگ را مانند شامپو روی موها ریخت و در تمام سر پخش کرد و بعد از چند دقیقه موها را آبکشی کرد.

شامپویی رنگ زدن مو مناسب چه افرادی است؟

رنـگ زدن مو به روش شامپویی بیشتر مناسب افرادی است که موهای کوتاه و کم پشتی دارند.

برای شامپویی رنگ زدن موها نیاز به چه ابزارهایی است؟

رنگ مو، اکسیدان، کاسه مخصوص ترکیب رنگ، قلم مو برای ترکیب کردن رنگ و دستکش برای زدن رنگ روی موها از ابزارهای مورد نیاز برای رنگ زدن مو به روش شامپویی هستند./۴۷۹۸۱۵

نظرات