اینترنت کی وصل میشه امروز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه امروز)

3

اینترنت کی وصل میشه امروز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه امروز)

اینترنت کی وصل میشه امروز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ – اینترنت اینستاگرام و واتساپ و همراه کی وصل میشه امروز ۸ مهر ۱۴۰۱ + زمان دقیق وصل شدن اینترنت کی وصل میشه ۸ مهرماه ۱۴۰۱ با جزئیات میخوانید:

اینترنت کی وصل میشه امروز جمعه 8 مهر 1401 (قطعی اینترنت همراه امروز)

اینروزها که بدلیل اغتشاشات، اینترنت همراه و اینترنت اینستاگرام و واتساپ از ساعت ۱۷ (۵ عصر) با محدودیت همراه بوده است و تا حوالی ساعت ۲۴ (۱۲ شب) قطع میشود و امروز نیز این قطعی ادامه دارد.

براساس شنیده‌ها تصمیم گرفته شده محدودیت های اینترنتی از شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱ برداشته می‌شود. خبرهای جدید حاکی از این است زمان قطعی رفع محدودیت های اینترنتی اعلام شد و از شنبه ۹ مهرماه محدودیت های اینترنت که به دلیل اعتراضات اخیر اعمال شده بود رفع شود. زمان قطعی رفع محدودیت های اینترنتی اعلام شد

البته ساعات قطعی اینترنت همراه متغییر بوده و از حوالی ساعت ۱۵ تا ۲۴ دچار قطعی و اختلال بوده است. اما با این حال اینترنت خانگی هنوز مشمول قطعی نشده و اما گاهی با اختلال همراه است.

طی روزهای اخیر و با جو متشنج برخی شهرهای بزرگ که با حملات هکری برخی گروه‌ها همراه شده‌، بار دیگر نگرانی از بابت قطع اینترنت اوج گرفته و حالا احتمال قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات تایید شده است.

زارع‌پور در گفتگوی امروز خود احتمال قطع اینترنت بنا به شرایط امنیتی را رد نکرد. او در این باره گفته: «به خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها در کشور وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود، ولی ما کاهشی در زمینه پهنای باند اینترنت انجام ندادیم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می‌کنیم.»

در روزهایی که فیلترینگ شدید اینترنت و بسته شدن ارتباطات بین‌المللی بسیاری از فعالان فضای مجازی، صاحبان کسب و کار و عموم شهروندان را کلافه و نگران کرده است وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران از احتمال تداوم محدودیت‌های اینترنتی و پلتفرم‌های اجتماعی خبر داد.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور می گوید: در اتفاقات اخیر، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب‌ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده است و برای دور زدن قطعی اینترنت از روش‌هایی استفاده می‌کردند.

او گفت: برخی از این شبکه‌های مجازی با انتشار برخی تصاویر که بعضا واقعی هم نیستند، تلاش می‌کنند هم مردم را تحریک کرده و هم به آن‌ها آموزش دهند. طبیعی است در چنین حالتی ما برای حفظ امنیت، نظم عمومی، آرامش و حقوق شهروندی مردم، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا نتوانند آن‌ها از مسیر شبکه‌های مجازی، اغتشاشات را هدایت کنند.

به گفته وزیر کشور، تا پایان یافتن اغتشاشات محدودیت های اینترنتی ادامه دارد. اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند و هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

اخیرا، قطع پهنای باند اینترنت بین الملل در ساعاتی از روز روی اپراتورهای تلفن همراه، محدودیت هایی را برای بعضی از اینترنت های خانگی هم ایجادکرده است. محدودیت هایی که وزیر ارتباطات، خبرگزاری تسنیم و وزیر کشور تاکید کرده اند موقتی هستند اما کارشناسان معتقدند زمان پایان این محدویت ها مشخص نیست زیرا رفع آنها در گرو تصمیم شورای عالی امنیت ملی است که متناسب با فضای سیاسی کشور خواهد بود.

در چند روز اخیر به دلیل به وجود آمدن اوضاع آشفته و ایجاد برخی اغتشاشات در نقاط مختلف کشور، شاهد اختلال در دسترسی به اینترنت و در ادامه فیلتر شبکه های مجازی خارجی به ویژه اینستاگرام بوده ایم . به گفته فعالان کسب و کار مجازی اغتشاشات اخیر باعث افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی شده است.

3 دیدگاه در “اینترنت کی وصل میشه امروز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه امروز)

  1. بی نام گفت:
    3
    1

    فقط میشه گفت خدا لعنتتون کنه
    مثلا پلیر های که با جیمیل بالا میان بخاطر یک مشت اسکل باید چیکار کنن؟؟؟؟؟!!!!! جواب گو کیست!!!!!!

  2. amir گفت:
    7
    1

    واقعا حقیقت رو گفتید.چند روز قبل منو داشتند میکشتند در بیمارستان

  3. zeynab گفت:
    7
    1

    چرا هیچکی به دکترها چیزی نمیگه معلوم نیس چه پولی دادن دکتر بشن هیچیو تشخیص نمیدن فقط بلدن یه مشت قرص اعصاب بدن که روانی و معتاد بشی چیزیم بگیم بگن من دکترم یاتو لعن الله علی قوم الظالمین

نظرات