دکتر ابوالفضل نیکروز کیست؛ بیوگرافی دکتر ابوالفضل نیکروز با علت فوت و درگذشت

0

دکتر ابوالفضل نیکروز کیست؛ بیوگرافی دکتر ابوالفضل نیکروز با علت فوت و درگذشت

دکتر ابوالفضل نیکروز کیست؟ بیوگرافی دکتر ابوالفضل نیک روز دانشجوی پزشکی یاسوج با علت فوت و درگذشت و کما رفتن ابوالفضل نیکروز +عکس و اینستاگرام و سوابق و اهدای اعضای به علت مرگ مغزی خبری است که از اینروزها در شبکه های مجازی بازتاب گسترده ای داشته است و به سوژه خبری داغ روز تبدیل گشته است

دکتر ابوالفضل نیکروز دانشجوی پزشکی یاسوج کیست

بیوگرافی دکتر ابوالفضل نیکروز دانشجوی پزشکی یاسوج

دکتر ابوالفضل نیکروز از نخبگان جامعه‌ی پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، دانشجوی ترم ششم پزشکی بود که بر اثر مرگ مغزی به کما رفت و درگذشت. خانواده ابوالفضل نیکروز دانشجوی ترم ششم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پس از درگذشت وی اعضای بدن این دانشجوی جوان را به نیازمندان اهدا کردند.

ابوالفضل نیک روز در طول دوران تحصیل از نخبگان مدارس تیزهوشان و در سال ششم پزشکی تحصیل می‌کرد؛ جوانی با آتیه، مهرآیین و مردمدار بود،

زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز دانشجوی سال آخر رشته پزشکی بود که به علت ضایعه مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت و متاسفانه امروز در بیمارستان تهران درگذشت.

بیوگرافی دکتر ابوالفضل نیکروز دانشجوی پزشکی یاسوج با علت فوت و درگذشت

اهدای اعضای بدن دانشجوی پزشکی یاسوج

دکتر یوسف نیکروز استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج پدر دکتر ابوالفضل نیکروز دانشجوی پزشکی دانشگاه یاسوج است که اینروزها دغدار از دست دادن فرزندانش است

زنده یاد نیکروز دانشجوی سال آخر رشته پزشکی بود که به علت ضایعه مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت و متاسفانه امروز در بیمارستان تهران درگذشت.

اعضای بدن زنده یاد دکتر ابوالفضل نیک روز به بیماران نیازمندان اهدا شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

اهدای اعضای بدن دانشجوی پزشکی یاسوج

پیام های تسلیت

دکتر محمد غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز طی پیامی درگذشت مرحوم ابوالفضل نیکروز دانشجوی پزشکی این دانشگاه را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به شرح ذیل است:

“بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
و هر کس جان انسانی را نجات بخشد، مثل این است که گویی همه انسانها را زنده کرده است

خبر درگذشت مرحوم ابوالفضل نیکروز دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، باعث تاثر و تاسف فراوان شد.

اقدام انسانی، خیرخواهانه و تحسین برانگیز خانواده این دانشجوی جوان، در زمینه اهدای اعضاء آن مرحوم به چند بیمار نیازمند پیوند،‌ نشان از روح بزرگ و نوع دوستی دارد و الگویی برای ترویج فرهنگ اهداء عضو در جامعه می باشد. تسلیم در برابر تقدیر الهی و رضایت بر این عمل انسانی، علاوه بر اجر معنوی و رضایت خداوند متعال سبب استمرار حیات در وجود افراد دیگر خواهد بود.

اینجانب ضمن تقدیر از این عمل انسان دوستانه و تسلیت درگذشت این عزیز به خانواده ایشان از خداوند متعال برای آن شادروان علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.”

علت فوت و درگذشت دکتر ابوالفضل نیکروز دانشجوی پزشکی یاسوج

****

دکتر حجت الله روایی، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پیامی نیز درگذشت ناگهانی دکتر ابوالفضل نیکروز را به خانواده وی، دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان و اساتید این دانشگاه تسلیت گفت.

دکتر ابوالفضل نیکروز دانشجوی ترم ششم رشته پزشکی یاسوج به علت عارضه بیماری و بعداز یک عمل جراحی در تهران به کما رفت که بعداز چند روز طی یک اقدام خداپسندانه و کمک به بیماران نیازمند با رضایت پدر و مادر وی اعضای بدن این جوان نخبه و دانشگاهی به بیماران نیازمند اهدا شد.

گفتنی است که مراسم تشییع و تدفین دکتر ابوالفضل نیکروز روز پنج شنبه ۱۷شهریور ساعت ۱۷عصر در آرامستان شهر چرام زادگاه وی در قطعه «نفس بهشت» برگزار شد.

در روزهای اخیر کلیپی زیبا از سخنان پدری که در مراسم تشییع فرزندش در استان کهگیلویه و بویراحمد از کار پسندیده اهدای اعضای فرزندش انجام داده دست به دست می چرخد و واکنش های بسیاری در فضای مجازی استان داشته است.

نیکروز دکترای زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه یاسوج است و فرزندش به نام ابوالفضل نیکروز دانشجوی سال ششم پزشکی به دلیل عارضه بیماری در بیمارستان جان خود را از دست می دهد و اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا می شود.

این پدر می گوید: اعضای اصلی فرزندم در بیمارستان اهدا شده بود و رییس بیمارستان به خانواده ما اعلام کرد که جنازه را از بهشت زهرا تحویل بگیریم و آماده رفتن به سمت شهرستان چرام برای خاکسپاری باشیم.

وی ادامه داد: در این حین پزشک معالج فرزندم با من تماس گرفته و از من خواست که کاری انجام دهم.

نیکروز تاکید کرد: این پزشک گفت که توفیق دیگری می خواهد نصیب شما بشود و خواست چشمان ابوالفضل نیکروز هم اهدا شود.

این پدر می گوید که خدا را شاهد می گیرم که هر عضوی از اعضای فرزندم دکتر ابوالفضل نیکروز برای بیماری مفید است قلبا رضایت دارم.چرا که اعتقاد دارم که با خدا معامله می کنم.

****

در پی فوت دانشجوی پزشکی دکتر ابوالفضل نیکروز و اهدا عضو وی به بیماران نیازمند سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام پیام تسلیتی صادر کرد

*بسم الله الرحمن الرحیم*

وبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خانواده محترم نیکروز و غریبی

هراس مرگ هراس از گناه است و فرزند شما بی هیچ هراسی به استقبال مرگ رفت.

آن عزیز هنگامی که تن‌پوش خاکی را با دیبای جان مبادله نمود، باید شادمان بوده باشد زیرا که در این سفر با بال روح در بارگاه عصمت فرود آمد.

مشیت فرزند شما نجات جان انسانها بود، آری قرار بود با لباس سفید پزشکی فرزند شما جان مردم و مومنان را نجات دهد و چه نیک فرجامی بهتر از آن که فرزند دلبندتان با رفتن و رخت سفر بستن ش سفیر حیات تعدادی از مومنین و متعبدین باشد .

خانواده محترم نیکروز ، این مصیبت عظما را به خانواده متدین متعهد و شهید پرور شما تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال تقاضای رحمت و مغفرت برای آن عزیز فقید و برای بازماندگان صبری جزیل و جمیل خواهانم.

امیدوارم که روح ایشان در کنار سرور و سالار شهیدان محشور بگردد

حسین جعفری

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام

 

نظرات