خدمات شستشوی فرش دستباف

0

خدمات شستشوی فرش دستباف

شستشوی فرش دغدغه دائمی خانواده‌های ایرانی است. اینکه این وسیله مهم در منزل به خوبی تمیز شود و همه آلودگی‌های آن به طور کامل از بین بروند. از سوی دیگر با گسترش استفاده از مبل در بسیاری از خانه‌ها، مبل شویی در منزل نیز به دیگر دغدغه مهم خانواده‌ها تبدیل شده و بسیاری از مردم تمایل دارند شستشوی مبل آنها در منزل انجام شود.

مراکز قالیشویی در تهران و شهرهای دیگر تبلیغات بسیاری را در این خصوص ارائه می‌دهند؛ اما قبل از هر چیزی باید مطمئن شد که این مراکز اصول مهم شستشوی فرش دستباف را به درستی رعایت می‌کنند.

شستشوی فرش دستباف

چرا شستشوی فرش در قالیشویی فرش دستباف مقرون به صرفه است؟

–         علاوه بر کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان، این کار کمک بزرگی به حفظ منابع محدود آب شیرین خواهد کرد.

–         هزینه آب و مواد شوینده شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

–         نیاز به پیدا کردن یک مکان مناسب برای خشک کردن فرش یا موکت ندارید.

–         با مشکلاتی مانند خشک شدن کامل و یا تمیز نشدن مطلوب ریشه فرش و ایجاد رنگ زرد بر روی آن مواجه نخواهید شد. البته این را هم بدانید که نباید به هر قالیشویی اعتماد کرد.

ارزش فرش دستباف

در طول تاریخ انواع قالی و فرش در منازل مردم ایران همواره مورد استفاده قرار گرفته و نوع دستباف آن در تمام دوران‌ها از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار بوده است. شستشوی فرش به ویژه در مورد نوع دستبافت آن باید بر اساس اصول و شرایط درست انجام شود. به همین دلیل در دهه‌های اخیر قالیشویی‌های بسیاری در سرتاسر کشور در این خصوص مشغول به کار شده‌اند و هر یک از آنها تلاش کرده‌اند با بهره‌گیری از تجهیزات و ابزار پیشرفته، ضمن تمیز کردن فرش و قالی مردم، مراقبت از استحکام، رنگ و بافت آن را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

روند انجام این کار دارای چند مرحله مهم است که آنها را معرفی خواهیم کرد. در مراکز قالیشویی فرش دستباف این مراحل باید به درستی انجام شوند. از سوی دیگر برخی قالیشویی‌ها خدمات مربوط به موکت شویی در محل را انجام می‌دهند که این نیز یکی از خدمات نوین این مراکز به حساب می‌آید.

مراحل شستشوی صحیح فرش

اولین گام در فرآیند شستشوی فرش و موکت، زدودن گرد و غبار و به عبارتی گردگیری آنهاست. فرش‌ها صرف نظر از دستباف یا ماشینی بودن، به مرور زمان گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کنند که باید قبل از شست و شو از آن جدا شوند. قالیشویی‌ها وسایل مخصوص غبارگیری را برای این کار در اختیار دارند.

مرحله بعدی استفاده از مواد شوینده برای شستشوی فرش خواهد بود. استفاده از مواد شوینده مناسب برای فرش و همچنین موکت شویی در محل نکته‌ای است که در این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد. این کار با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود تا آسیب به بافت فرش و موکت به حداقل برسد.

آبکشی و آبگیری

این کار باید زمانی انجام شود که شستشو با مواد شوینده به پایان رسیده است. شستشو با فشار آب در چند مرحله انجام می‌شود و سپس نوبت به آبگیری می‌رسد. برای انجام این کار از دستگاه‌هایی که به شکل استوانه هستند، استفاده می‌شود.

پس از شستشو و آبگیری، نوبت به خشک کردن فرش می‌رسد. در صورت عدم انجام صحیح این قسمت از کار، احتمال ایجاد بوی نامطبوع و در برخی موارد پوسیدگی در بافت فرش و موکت وجود دارد. بهترین روش خشک کردن فرش، استفاده از نور طبیعی خورشید است؛ اما در قالیشویی از گلخانه برای این کار استفاده می شود که علاوه بر خشک شدن کامل فرش، تاثیر منفی بر کیفیت آن ندارد.

اهمیت شستشوی صحیح قالیچه‌های ابریشمی

قالیچه‌های گل ابریشم، بافت ابریشم و تمام فرش‌های ابریشمی نیاز به مراقبت بیشتری در این خصوص دارند. زیرا وجود نخ ابریشم با ارزش، این فرش‌ها را در برابر آسیب حساس‌تر می کند. اگر می‌خواهید فرش دستباف خود به ویژه فرش ابریشم را به قالیشویی بسپارید، مراقب باشید که آن مرکز مورد اعتماد باشد. قالیشویی‌ها باید از مواد شوینده مناسب برای این کار بهره ببرند تا بافت فرش دچار آسیب نشود. از سوی دیگر باید مراقب دمای آب مورد استفاده در زمان شستشو باشند.

قیمت مبل شویی در منزل

به طور کلی قیمت انجام این کار بر اساس اندازه مبل، جنس آن و مواد شوینده‌ای که برای شستشوی آن نیاز هستند، تعیین می‌شود. اما به طور میانگین هزینه و قیمت مبل شویی در منزل در سال جاری به شرح زیر است:

–         شستشوی یک دست مبل راحتی ۷ نفره  ۱۹۰٫۰۰۰ الی ۳۶۰٫۰۰۰

–         شستشوی یک دست مبل کلاسیک ۷ نفره  ۲۲۰٫۰۰۰ الی ۳۹۰٫۰۰۰

–         شستشوی مبل تک نفره اضافه  ۴۰٫۰۰۰ الی ۷۰٫۰۰۰

–         مبل تختخوابشو تک نفره ۵۰٫۰۰۰ الی ۹۰٫۰۰۰

–         مبل تختخوابشو دو نفره   ۷۰٫۰۰۰ الی ۱۲۰٫۰۰۰

–         مبل تختخوابشو سه نفره ۸۵٫۰۰۰ الی ۱۵۰٫۰۰۰

–         ایاب و ذهاب     رایگان

شستشوی آنلاین فرش و مبل شویی در منزل

اگر به دنبال شستشوی فرش خود با استفاده از مواد پاک کننده سازگار با محیط زیست هستید و یا می‌خواهید مبل و اثاثیه منزل و محل کار خود را به شیوه‌ای اصولی و با بهره‌گیری از بهترین مواد شوینده تمیز کنید، این مورد را به شرکت قالیشویی و مبل شویی نوآوران بسپارید. ما مبلمان شما را به آرامی و در عین حال با شیوه‌های موثر، بهترین مواد، ابزار مدرن و همچنین با بهره گیری از پرسنل متخصص تمیز می‌کنیم.

شستشوی فرش دستباف

کلام آخر

قالیشویی و مبل شویی نوآوران به عنوان یکی از برترین مراکز قالیشویی در تهران، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا شستشوی انواع فرش‌های مردم را در سطح شهر تهران با کیفیتی عالی انجام دهد. این مرکز بهتربن قالیشویی مخصوص شستشوی فرش دستباف و ماشینی در استان محسوب می‌شود و در تمامی مراحل شستشو از مواد نانو بهره می‌گیرد.

ما در مناطق مختلف شهر از جمله غرب و شرق پایتخت همه امور مربوط به شستشوی فرش و موکت را به بهترین شکل و با حمل و نقل رایگان انجام می‌دهیم. این شرکت در نقاط مختلف تهران دارای نمایندگی است و شما به راحتی می‌توانید در هر نقطه از پایتخت فرش باارزش خود را به ما بسپارید و با خیالی آسوده در انتظار تمیز شدن کامل آن بنشینید.

نظرات