غذاهایی لذیذ که باید در تور استانبول آن‌ها را امتحان کنید!

0

غذاهایی لذیذ که باید در تور استانبول آن‌ها را امتحان کنید!

غذا و خوراک‌های هر فرهنگ از جاذبه‌های گردشگری مهم آن کشور هستند. شهر استانبول از مهم‌ترین قطب‌های غذایی است ولی بیشتر مسافران تور استانبول آن‌ها را نمی‌شناسند. اگر شما هم عاشق غذاها هستید اما خوراک‌های ترکی تور استانبول را نمی‌شناسید؛ در این مطلب همراه سفرهای دنیاگردی آریا باشید.

 تور استانبول

تور استانبول ؛ جشنواره طعم‌ ها و عطر ها

این روزها زندگی با ریتمی هرچه سریع‌تر جریان دارد؛ آن‌قدر سریع که حتی مجال لحظه‌ای مکث در آن وجود ندارد. در شلوغی و همهمه‌ی روزهایی که مثل برق می‌گذرند، فقط یک مسافرت خوب می‌تواند حال روحی شما را بهتر کند. یکی از شهرهایی که مسافرت به آن جالب و فوق‌العاده به نظر می‌رسد استانبول است؛ شهری مدرن و زیبا که به دروازه اروپا معروف است. به همین خاطر سالانه بسیاری از مردم برای خوش‌گذرانی و تفریح به بزرگ‌ترین شهر ترکیه می‌روند.

شهر تماشایی استانبول جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که از هیچ‌کدام نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. شما هم باید روزهایی از سال را برای خرید و تفریح در شهر استانبول بگذرانید. استانبول دیدنی‌های بسیاری دارد که جسته ‌و گریخته چیزهایی در مورد آن‌ها شنیده‌ایم؛ اما مبحث غذا هنوز از ناگفته‌های آن است. غذاهای خوش‌طعم و عطر ترکی که با مهارت خاصی پخته می‌شوند، جشنواره‌ای از عطر و طعم در تور استانبول راه انداخته‌اند و نام آشپزهای ترک با این خوراک‌ها در جهان معروف شده است.

غذاهای ترکی در ترکیب با فرهنگ‌ها و عادات غذایی گوناگون گستردگی زیادی دارند. در شهر استانبول از ترکیب مواد غذایی مختلف طعم‌هایی پدید می‌آید که تا آخر عمر نمی‌توانید آن‌ها را از یاد ببرید. ما در ادامه چند غذای معروف تور استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

مانتی ؛ مشهورترین غذای تور استانبول

تور استانبول ارزان

مانتی مشهورترین غذای تور استانبول است که هیچ جای دیگر گیر شما نمی‌آید. چشیدن طعم بی‌نظیر این غذا بین مسافران تور استانبول طرفداران زیادی دارد. بسیاری از مسافران اروپایی استانبول بیشتر از آفتاب گرم سواحل ترکیه، هوس خوردن این غذا را دارند. این غذای خوشمزه نوعی پودینگ است که راویولی ترکیه نامیده می‌شود. اگر نمی‌دانید باید بگوییم که راویولی نوعی پاستای بالشتی شکل و شکم پر ایتالیایی است.

مانتی غذایی بسیار خاص و وقت‌گیر است. ترک‌های استانبول اگر مهمان ویژه‌ای داشته باشند حتماً هنرمندی خود را با پخت این غذا نشان می‌دهند. خمیری که لقمه‌های این غذا در آن پیچیده می‌شوند، هرچه قدر نازک‌تر و کوچک‌تر باشند نشان حرفه‌ای بودن آشپز است. لقمه‌های ظریف و کوچک مانتی را با گوشت بره یا گوساله‌ای که در پیاز، فلفل و ادویه‌ها پخته ‌شده پر می‌کنند. جالب است بدانید که بنا بر سلیقه‌ی خود می‌توانید در تور استانبول مانتی‌های خاصی که از گوشت ماهی سالامون یا مرغ تهیه‌شده‌اند هم پیدا کنید. در استانبول مانتی را با سس‌های مخصوصی سرو می‌کنند. سس ماست و سیر، سس کره و سس گوجه‌فرنگی از محبوب‌ترین‌ها هستند. اگر برای خوردن این غذا در استانبول وسوسه شدید، در سایت سفرهای دنیاگردی آریا می‌توانید تور ارزان استانبول را تهیه کنید.

بورک ؛ یک شیرینی برای تمام وعده های غذایی تور استانبول

غذاهای فینگر فودی این روزها طرفداران بسیار زیادی دارند. بورک غذایی سنتی و قدیمی است که حالا محبوبیت ویژه‌ای بین مسافران تور استانبول پیدا کرده است. روزگاری این غذا در دربار سرو می‌شده ولی حالا در دسترس عموم قرار گرفته است. بورک را می‌توانید در وعده‌های مختلف از صبحانه گرفته تا شام میل کنید. بعضی از بورک‌ها حالت شیرینی دارد و آن را با پودر قند تزیین می‌کنند.

بورک از پیچیدن خمیر نازک مخصوصی درست می‌شود و درون آن را با مواد مختلفی پر می‌کنند. قارچ، گوش بوقلمون، گوش مرغ، ذرت، انواع فلفل، سوسیس و ژامبون، هویج و حتی سویا موادی هستند که درون این لقمه‌های خوشمزه می‌پیچند. البته گفتنی است که بورک گوشت و پنیر از همه معروف‌تر است. حتماً در یکی از بعدازظهرهای خوش تور استانبول بورک را امتحان کنید؛ تجربه ثابت کرده است که مسافران تور استانبول از این غذا بسیار لذت برده‌اند.

پیده ؛ غذای قایقی شکل

فرهنگ غذایی استانبول با گستردگی خود برای ذائقه هر مسافر تور استانبول پاسخی دارد. اگر در بازارها و خیابان‌های زیبا و مدرن ترکیه قدم بزنید، حتماً رستوران‌هایی را خواهید دید که پیده‌سرا نام دارند. پیده غذای سنتی و بسیار لذیذ ترک‌ها است که به پیتزای شرقی مشهور است؛ دلیل این لقب شباهت ظاهر این غذا به پیتزا است. پیده یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول به شمار می‌آید.

خمیر ورز داده شده پیده را در روغن ‌زیتون می‌خوابانند. این خمیر طعمی خاص دارد و بین شوری و شیرینی در نوسان است. روی این خمیر را با مواد مختلفی مثل گوشت و سیب‌زمینی و پیاز پر می‌کنند. وقتی که پیده برای قرار گرفتن درون تنور آمده شد، کناره‌های آن را خم می‌کنند و به صورت قایق در می‌آورند. وقتی پیتزا ترکی از تنور بیرون می‌آید عطری بی‌نظیر دارد که اشتهای هر مسافری را باز می‌کند. در تور استانبول امتحان کردن این غذای لذیذ که قدمتی ۱۰۰۰ ساله دارد را از دست ندهید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیده در ترکی به معنی اسکله است.

سیمیت ؛ نان داغ و مقوی

تور استانبول

نان شاید قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین غذای انسان باشد و بوی گرم و شیرین نان هر کسی را وسوسه می‌کند. نان برای ما ایرانیان ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. حالا اگر به تور استانبول سفر کردید، حیف است خوردن یکی از محبوب‌ترین نان‌های این شهر را از دست بدهید. نان سیمیت در طول سالیان قدمت خود به شکل نماد غذایی شهر استانبول در آمده است.

سیمیت نانی گرد و دایره‌ای شکل است که به عنوان میان وعده استفاده می‌شود. دانه‌های کنجدی هم که روی آن را پوشانده است ظاهر آن را دل‌چسب می‌کنند. نان سیمیت همراه با چای تازه دم مزه‌ای فوق‌العاده خاطره‌انگیز برای شما در تور استانبول می‌سازد.

وقتی در بازارها و کنار اسکله شهر استانبول قدم بزنید مغازه‌ها و دوره‌گردانی را می‌بینید که با گرمی و شور زیادی این نان خوشمزه را می‌فروشند. اگر نزدیک این دوره‌گردانی که نان‌های سیمیت را در سینی چیده‌اند و روی سر خود می‌گردانند بروید، عطر تازه این نان اشتها شما را تحریک خواهد کرد. فریادهای «تازه سیمیت» فروشندگان این نان بسیار جالب ‌توجه است. شاید هم دلتان خواست در تور استانبول با این فروشندگان عکس یادگاری بگیرید.

لاهماجون ؛ گرد و خوشمزه مثل پیتزا

تور استانبول از تهران

اگر در گذشت و گذارهای تـور استانبول مسیرتان به محله کادی کوی افتاد، نوش جان کردن یکی دیگر از غذاهای معروف استانبول را از دست ندهید. جالب است بدانید لاهماجون نیز یکی دیگر از غذا های استانبول است که به پیتزا شباهت دارد.

این پیتزای ترکی با نانی شبیه به نان لواش خودمان تهیه می‌شود. روی آن را با ترکیبی بی‌نظیر و خوش عطر از گوشت، پیاز، پنیر، فلفل و ادویه‌های سحرآمیز می‌پوشانند. لاهماجون نیز مانند پیده درون تنور پخته می‌شود. در محله دوست‌داشتنی کادی کوی استانبول «لاهماجون خلیل» از همه معروف‌تر است. در تـور استانبول این غذای لذیذ و مقوی را داغ داغ میل کنید که لطف بیشتری دارد.

تور استانبول سفرهای دنیاگردی آریا

لذت تجربه طعم‌های جدید و دیدن رستوران‌ها و غذا فروشی‌هایی که در هر جای دنیا قابل‌دسترسی نیستند، از جاذبه‌ های گردشگری استانبول است. غذا های استانبول تجربه‌ای غیرقابل تکرار است که با تور ارزان استانبول در این فصل سهل‌الوصول‌ شده است. تور استانبول را از همه جای ایران می‌توان تهیه کرد. ما در سفرهای دنیاگردی آریا انواع تورهای ترکیه را با بهترین شرایط و کمترین قیمت ارائه می‌کنیم. تـور استانبول از تهران ، تور استانبول از شیراز ، تور استانبول از مشهد ، تور استانبول از اصفهان و تور استانبول از تبریز همیشه در دسترس شما خواهد بود تا آلبوم خاطرات خود را با بهترین لحظات تکمیل کنید. حتما برای خرید تـور استانبول با سفرهای دنیاگردی آریا تماس بگیرید.

نظرات