در شهریور به کدام شهرهای ترکیه سفر کنیم؟

0

شهریور زمان مناسبی برای سفر به ترکیه است. در این ماه گرمای تابستان کمتر شده و خنکای پاییز کم کم خود را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید در شرایط آب و هوایی مناسب به ترکیه سفر کنید، شهریور را برای سفر انتخاب کنید. اما اینکه کدام شهرهای ترکیه، مقصد بهتری برای سفر در شهریور هستند، در ادامه شرح داده شده است.

استانبول

سفر به ترکیه

استانبول در تمام ایام سال یک مقصد جذاب برای سفر خارجی است. هتل های استانبول تقریبا همیشه پر از مسافر هستند، به خصوص در بهار که فصل اوج سفر به استانبول است. با این حال، استانبول در شهریور هم حال و هوای خود را دارد. از جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف تا جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی این شهر را در هوای معتدل و مطلوب شهریور می‌توانید تجربه کنید.

تنگه بسفر که شهر اوراسیایی یعنی اروپایی-آسیایی محسوب می‌شود، در شهریور جذابیت خاص خود را دارد. در این موقع از سال، می‌توانید سه گونه مختلف دلفین را در این تنگه به تماشا بنشینید. در شهریور هنوز هم فرصت استفاده از تخفیف‌ های جشنواره تابستانی ترکیه را دارید. لذت خرید کردن در مراکز خرید استانبول با قیمت‌های فوق‌العاده را از دست ندهید.

 

وان

شهر وان در شرق ترکیه قرار گرفته است. به دلیل نزدیکی این شهر به کشورمان، از مقاصد محبوب نزد ایرانیان است و بسیاری حتی سفر زمینی به وان را انتخاب می‌کنند تا هزینه‌ها کمتر شود. وان در شهریور ماه هوای مطبوعی دارد و به عنوان آخر فصل، می‌توانید حراجی‌های خوبی در این شهر پیدا کنید و خریدهای فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

اگر بخواهیم نگاهی مختصر به جاذبه‌ های وان داشته باشیم، باید به جزیره آکدامار، دریاچه و قلعه وان، کتیبه خشایارشاه، موزه شهر و آبشار مرادیه اشاره کنیم. هتل های وان  را می‌توانید با امکانات مناسب و قیمت‌های به صرفه، به راحتی از سایت فلای تودی رزرو کنید. بسیاری از این هتل‌ها، حال و هوای ترکیه قدیم را دارند و ساختمان آنها متعلق به زمان‌های بسیار دور است، در واقع بیشتر هتل بوتیک محسوب می‌شوند و حین اقامت خود، می‌توانید تجربه متفاوتی از بودن در خانه‌ای قدیمی کسب کنید.

آنتالیا

سفر به ترکیه

بسیاری از گردشگران، سفر به آنتالیا در تابستان را ترجیح می‌دهند، زیرا زمان مناسبی برای استراحت در ساحل و لذت بردن از آفتاب است. اما برای کسانی که از گرما فراری‌اند، هرچه به پاییز و فصل سرما نزدیکتر شود، هوای مطبوع‌تری برای گشت و گذار در آنتالیا خواهید داشت.

هوای آنتالیا از شهریور ماه، به خصوص از اواسط این ماه، خنک می‌شود و کمی از هزینه‌ های سفر به خصوص قیمت هتل های آنتالیا کم می‌شود. از طرفی، بسیاری از جشنواره‌ها در این زمان، فرصت مناسبی برای خرید در آنتالیا فراهم می‌کنند.

شهریور علاوه بر اینکه زمان مناسبی برای شرکت در فستیوال ‌های آنتالیا است، زمان ایده‌آلی برای طبیعت‌دوستان به شمار می‌رود تا از جاذبه‌های طبیعی این شهر لذت ببرند.

چرا سفر به ترکیه در شهریورماه؟

ترکیه از اولین انتخاب‌ها برای سفر خارجی بسیاری از ایرانیان است و این انتخاب، دلایل متعددی دارد که اگر بخواهیم به تعدادی از آنها اشاره کنیم، باید بگوییم که:

  • ترکیه در فاصله نزدیکی از ایران قرار گرفته است. سفر به این کشور نیازی به ویزا ندارد و حتی می‌توانید زمینی به آن سفر کنید. هم نزدیکی جغرافیایی و هم نزدیکی فرهنگی سبب شده تا سفر به ترکیه برای ایرانیان راحت‌تر و از سوی دیگر کم‌هزینه‌تر از جاهای دیگر باشد.
  • ترکیه کشوری است با شهرهای توریستی مختلف و جاذبه‌های گردشگری زیاد است. برای طبیعت‌دوستان، علاقمندان به تاریخ و فرهنگ و حتی کسانی که به ماجراجویی و رویدادهای بین‌المللی هستند، هر نقطه از ترکیه می‌تواند رضایت شما را جلب کند. از آمفی تئاتر آسپندوس و شهر تاریخی ترمسوس در آنتالیا گرفته تا تنگه بسفر و برج گالاتا در استانبول، از آرامگاه آتا تورک در آنکارا گرفته تا قلعه باستانی کدیفه کاله در ازمیر، از پارک آبی آدالند در کوش آداسی تا تفریحات شبانه بدروم و پارک دلفین مارماریس، جاهای دیدنی ترکیه بی‌شمارند.
  • غذاهای ترکی را نیز نباید در سفر به این کشور به راحتی از دست داد. از انواع کباب گرفته تا انواع شیرینی و باقلوا، غذاها و دسرهایی که با ذائقه ایرانی‌ها جور در می‌آید، در همه شهرهای ترکیه یافت می‌شود.
  • ترکیه، بهشت علاقه‌مندان خرید است. جشنواره ‌ها و فصل های حراج در ترکیه بهترین موقعیت است برای اینکه برندهای معروف پوشاک و سایر اقلام را با قیمتی مناسب خریداری کنید.
  • قرار گرفتن شهرهای ترکیه در کنار دریای سیاه از یک طرف و دریای اژه از طرف دیگر، سواحل زیبا و جذابی برای عاشقان دریا فراهم می‌کند. برای کسانی که دوست دارند آفتاب بگیرند و از تفریحات ساحلی لذت ببرند، ترکیه بهترین جاست.

سفر ارزان به ترکیه با فلای تودی

سفر به ترکیه

شاید تصور کنید سفر به ترکیه هزینه‌های زیادی دارد، از هزینه بلیط و هتل گرفته تا حمل و نقل و رستوران و … هزینه‌های بالایی روی دست‌تان می‌گذارد. اما راه‌حل‌های زیادی پیش روی شماست تا این هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش دهید.

در مقصد تنها با تهیه کارت‌های مخصوص برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که برای هر شهر مختص آن است (برای مثال استانبول کارت، ازمیر کارت و …) می‌توانید علاوه بر جابجایی در شهر با کمترین هزینه، از بسیاری تخفیف‌ها و شرایط ویژه نیز برخوردار شوید.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با بهترین قیمت از سایت فلای تودی کار شما را راحت خواهد کرد. تنها کافی است وارد وبسایت فلای تودی شوید، رزرو هتل یا خرید بلیط استانبول را انتخاب کنید و با وارد کردن سایر اطلاعات، همه گزینه‌ها برای بلیط هواپیما و هتل را پیش روی خود ببینید.

فلای تودی با پوشش حداکثری ایرلاین‌ها و اقامتگاه‌ها در همه شهرهای ترکیه، گزینه‌های بسیار زیاد و ارزانی در اختیار شما قرار می‌دهد. همه بلیط ‌ها و هتل ‌ها به ترتیب از ارزانترین‌ها ارائه می‌شوند، اما علاوه بر این می‌توانید به کمک فیلترهای جستجو که در اختیارتان قرار گرفته است، قیمت و سایر ویژگی‌ها و امکانات را مشخص کنید تا راحتتر و سریعتر به گزینه دلخواه خود دست پیدا کنید.

امکان خرید اینترنتی و ارائه بلیط هواپیما و واچر هتل به صورت آنی و اینترنتی، از مزایای خرید از فلای تودی است. به علاوه، پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی، کمک می‌کند تا سوالات و مشکلات احتمالی‌تان سریعتر برطرف شود.

نظرات