بررسی انواع قیمت روغن و فاکتورهای مهم موثر در آن

0

شاید این ضرب‌المثل را شینده باشید که بی مایه فتیر است! غذاهای ایرانی و فرنگی هم بدون روغن، غذا نخواهند بود. برای همین مصرف سرانه آن در جهان و کشور ما بالاست و قیمت روغن در کنار برند و نوع آن از فاکتورهای مهم خرید است.

 خرید روغن

اغلب روغن‌های موجود در بازار فارغ از برند و نوع، قیمت مشابهی دارند. البته در مقام مقایسه و برای خرید به‌صرفه‌تر، بیشتر ما به سراغ فروشگاه‌هایی می‌رویم که تخفیف بیشتری دارند. در ادامه، قیمت روغن مدل‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم تا خریدی بدون ‌دردسر و اقتصادی را تجربه کنید.

چرا قیمت روغن این‌قدر متفاوت است؟

ایران کشوری پهناور است که مزارع زیبا و باغ‌های سرسبز آن مهد پرورش انواع دانه‌های روغنی و محصولاتی همچون زیتون و ذرت است. به همین دلیل برندهای معتبری در زمینه تولید روغن فعالیت دارند تا محصول باکیفیت و دارای قیمت مناسب را به دست مصرف‌کننده برسانند. حال اگر سوال شده است که علت تفاوت‌ قیمت‌ها برای چیست، بهتر است از فاکتورهای زیر برای تفاوت قیمت مطلع شوید. میتوانید هر روز قیمت روغن از اسنپ مارکت را چک کنید و مناسبترین را خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

تفاوت قیمت روغن مایع و روغن جامد

شکل فیزیکی روغن یکی از دلایل اصلی تفاوت در قیمت‌هاست. تا قبل از دهه هفتاد همه ما روغن را به شکل حلبی و جامد در خاطر داریم؛ روغن‌هایی که با پیچگوشتی و گوشتکوب به جانشان می‌افتادیم تا درشان را باز کنیم!

از روغن‌های جامد برای سرخ‌کردن و پختن غذا استفاده می‌شد تا این‌که سروکله حریفی تازه‌وارد اما قدر پیدا شد: روغن مایع. طبیعی بود که به دلیل نوع روند تولید، قیمت این دو هم با هم متفاوت باشد.

قیمت انواع مختلف روغن از نظر مواد استفاده‌شده

دانه‌ها و مواد استفاده‌شده برای تولید روغن آن‌قدر فراوان است که تفاوت در قیمت را طبیعی می‌کند. از کنجد و کلزا گرفته تا آفتابگردان، زیتون و ذرت، برای تولید این محصول استفاده می‌شود. روغن‌های آفتابگردان طبیعتا قیمت کم‌تری دارند. در مقابل روغن ارده، زیتون، کنجد و امثالهم بودجه بیشتری را برای خرید می‌طلبند. اگر هم روغن حیوانی مکمل غذای شماست و طعم آن را با هیچ‌چیزی عوض نمی‌کنید، باید پول بیشتری برای خرید بپردازید.

قیمت روغن

تفاوت قیمت روغن سرخ کردنی و روغن پخت و پز

خانواده روغن‌های مایع هم خود دو فرزند دارد: سرخ کردنی و روغن مخصوص پخت پز. از آن‌جا که روغن مایع با اهداف مختلف تولید می‌شود، هزینه هر نوع با دیگری متفاوت است. روغن سرخ کردنی تحمل دمای بیشتری دارد و شما را از بوی دود و سوختگی روغن نجات می‌دهد. در مقابل، روغن پخت و پز را با خیال راحت می‌توانید برای سرو سالاد، روی پلو، تهیه سس‌ها، پختن کیک و شیرینی و غیره استفاده کنید. در هر صورت یکی از دلایل تفاوت قیمت هم شکل تولید آن است.

تفاوت قیـمت روغن مایع از برندهای مختلف

لادن از برندهای سرسخت در دنیای تولید روغن است. البته در سال‌های گذشته رقیب‌های جدیدی پیدا کرده است که از لحاظ کیفیت و  تنوع محصولات با این برند رقابت می‌کنند. برندهای زیادی نظر خریداران را به خود جلب کرده‌اند؛ همچون اویلا، بهار، سمن، غنچه و …

قیمت روغن لادن

لادن در صنعت تولید روغن در ایران جایگاه آیفون در بازار موبایل را دارد! کیفیت بالا و سال‌های طولانی فعالیت آن باعث شده است تا انتخاب اول و آخر بسیاری از ما برای خرید روغن باشد. اگر رژیم دارید، خرید روغن زیتون و ذرت این برند به شما پیشنهاد می‌شود.

اگر اهل شیرینی‌پزی هستید، مدل نیمه‌جامد و روغن مخصوص پخت ‌و پز و سرخ‌ کردنی، آن هم برای مصارف خانگی انتخاب خوبی است. طبیعی‌ست که هر مدل محصول این شرکت بودجه متفاوتی را برای خرید بطلبد.

قیمت روغن اویلا

اویلا از آن برندهای تازه‌نفسی است که برای اولین بار در ایران روغن سرخ کردنی بدون پالم را عرضه کرد. البته تولیدات اویلا فقط محدود به این نوع محصول نیست؛ این شرکت رب، چای و تن ماهی را هم به بازار عرضه کرده است تا سبد خرید شما تکمیل شود.

قیمت روغن

قیمـت روغن در هایپر استار اسنپ و راه‌های خرید ارزان روغن

بدترین اتفاق هنگام آشپزی این است که موقع سرخ‌کردن یک کوه بادمجان یا کشیدن برنج، متوجه شوید روغن اضافه در کابینت ندارید و هرچه بوده را استفاده کرده‌اید. بدتر این‌که زمان بیرون‌رفتن را نداشته باشید. اسنپ مارکت مانند یک سوپرهیرو امکان خرید آنلاین روغن را فراهم کرده است و شما را از این موقعیت نجات خواهد داد.

تنوع بالای محصولات از برندهای مختلف در اسنپ مارکت، دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. همچنین با مقایسه محصولات از برندهای مختلف می‌توانید روغنی با ارزان‌ترین قیمت تهیه کنید. تخفیف‌های هفتگی و ماهانه هم زمان‌های خوبی‌ هستند برای خریدهای عمده و چندماهه شما.

شاید موضوع هزینه و زمان ارسال محصولات، تا امروز شما را از خرید آنلاین منصرف کرده است. خبر خوبی برای شما داریم؛ بهتر است سراغ غذایتان برگردید و کار را به اسنپ مارکت بسپارید. ارسال رایگان برای خریدهای بالای ۱۷۰ هزار تومان، این دغدغه شما را برطرف کرده است. شما فقط کافی‌ست تعیین کنید که خریدتان چه زمانی به دستتان برسد؛ همین!

نظرات