ویژگی نمودارهای قیمتی شمعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

0

همان طور که در مقاله “نمودارهای شمعی قیمت ارز های دیجیتال چه ویژگی دارند؟” نوشته شد، کندل استیک‌ها (نمودارهای شمعی) نشان دهنده فعالیت قیمت یک دارایی در یک بازه زمانی مشخص از طریق استفاده از چهار جزء اصلی است: باز، بسته، بالا و پایین. حالت “باز” یک کندل نشان دهنده قیمت یک دارایی در هنگام شروع دوره معاملاتی است در حالی که حالت “بستن” نشان دهنده قیمت زمانی است که دوره به پایان رسیده است. “بالا” و “کم” نشان دهنده بالاترین و کمترین قیمت‌های به دست آمده در همان جلسه معاملاتی است. در زیر ویژگی‌های نمودارهای شمعی قیمت ارز دیجیتال را مشاهده می‌کنید.

 نمودار قیمت ارز دیجیتال

ویژگی‌های نمودارهای شمعی ارز دیجیتال

  1. نمودار شمعی نوعی نمودار قیمت است که در تجارت برنج ژاپنی در قرن هجدهم به وجود آمد.
  2. کندل‌های آبی نشان دهنده تغییرات مثبت قیمت هستند در حالی که کندل‌های قرمز نشان دهنده تغییرات قیمت منفی هستند.
  3. کندل استیک‌ها برای توصیف عملکرد قیمت در یک بازار در یک بازه زمانی معین استفاده می‌شوند.
  4. آنها معمولاً توسط قیمت‌های افتتاحیه، قیمت‌های بالا، پایین و بسته شدن ابزارهای مالی در بورس ایجاد می‌شوند.
  5. هنگام ترکیب کندل‌ها، الگوهایی را تشکیل می‌دهند که برای پیش‌بینی حرکات کوتاه‌مدت و بلندمدت قیمت یک دارایی استفاده می‌شوند.

الگوهای شمعی از کجا سرچشمه گرفته‌اند؟

اگر اخبار مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال را دنبال می کنید، احتمالاً چیزی به نام «شمع» شنیده اید که «الگوهای کندل استیک» را تشکیل می‌دهند، که در آن رابطه حداقل دو کندل مشاهده می‌شود. بیایید به سال‌های ۱۷۰۰ در ژاپن سفر کنیم، زمانی که تاجران برنج به دنبال راهی برای ردیابی بهتر تغییرات قیمت برنج بودند. آنچه که آنها ظاهراً در طول تحلیل‌های خود متوجه شدند این بود که روند قیمت برنج به شدت تحت تأثیر احساسات بازار و همچنین معیارهای سنتی عرضه و تقاضا بود. این مشاهدات الهام بخش توسعه اولین الگوهای شمعدانی و نمودارهای شمعی ابزارهای معاملاتی بسیار مؤثری است که بینشی از احساسات بازار را ارائه می‌دهند. منظور ما از اصطلاح «احساس بازار»، تأثیر احساسات عمومی بر قیمت یک دارایی است، یعنی واکنش فعالان بازار به تغییرات در بازار. مطالعه دقیق کندل‌ها تعدادی از جزئیات را در مورد عملکرد قیمت یا حرکت یک جفت معاملاتی در یک بازه زمانی معین، مانند ساعت ها، روزها، هفته ها، ماه ها و غیره نشان می‌دهد.

در دنیای غرب، معامله‌گران از داده‌های ارائه شده توسط شمع‌ها از دهه ۱۹۹۰ برای کار بر روی مدل‌های پیش بینی کننده چگونگی رشد دارایی‌ها در آینده استفاده کرده‌اند. هنگام استفاده از الگوهای کندل استیک برای تصمیم گیری در معاملات، یک معامله‌گر باید بداند که عناصر کلیدی کندل‌ها چیست و چگونه و چرا الگوهای خاصی را تشکیل می‌دهند.

نمودار شمعی چیست و چه قسمت های کلیدی دارد؟

ممکن است قبلاً متوجه نمودارهای شمعی معاملاتی شده باشید؛ اگر نه در ادامه با ما همراه باشید:

رنگ آبی و قرمز در معاملات به چه معناست؟

در نمودارهای شمعی، اگر کمی بزرگنمایی کنید، می‌توانید به اشکال آبی و قرمزی که حرکت قیمت جفت معاملاتی بیت کوین به یورو (BTC/EUR) را تشکیل می‌دهند، نگاه دقیق تری بیندازید. در یک مفهوم کلی، این اشکال شکل امروزی شمع‌های تجاری ژاپنی هستند. اگر یک شمع آبی است، این نشان می‌دهد که بسته به دوره مورد نظر شما، قیمت باز کردن کمتر از قیمت بسته شدن در یک روز، ماه یا سال خاص بوده است. بنابراین، آبی به معنای افزایش قیمت است.

از طرف دیگر، اگر شمع قرمز باشد، برعکس این نظریه وجود دارد. رنگ قرمز نشان می‌دهد که قیمت افتتاحیه در آن روز خاص (یا آن ماه خاص، آن سال خاص…) بالاتر از قیمت بسته شدن بوده است، بنابراین قیمت کاهش یافته است. صرف نظر از بازه زمانی انتخاب شده، یک شمع آبی همیشه نشان دهنده افزایش قیمت است، در حالی که یک شمع قرمز نشان دهنده کاهش قیمت است.

نمودار قیمت ارز دیجیتال

تحقیق کنید!

پیشنهاد می‌کنیم با شمع‌های موجود در رابط معاملاتی آشنا شوید. الگوهای شمع بسیار مهم و متفاوتی وجود دارد که می‌توانید آنها را کشف کنید، از جمله “سر و شانه”، “الگوی خفاش”، “الگوی ABCD” و “الگوی سایفر” در میان بسیاری دیگر. هنگامی که نحوه تشخیص الگوها در معاملات کندل استیک را یاد گرفتید، می‌توانید روندهای قیمت دارایی‌ها را بیشتر بیاموزید. چه تصمیم به استفاده از الگوهای کندل استیک در تصمیمات معاملاتی خود داشته باشید چه نه، همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ چیز نمی‌تواند آینده حرکت قیمت هر دارایی را کاملاً پیش بینی کند. بهتر است به الگوهای شمعی مانند سایر ابزارهای معاملاتی و به عنوان راهنما برای تصمیم‌گیری معاملات خود فکر کنید. با این حال، شما باید قبل از معامله، تحقیقات خود را انجام دهید زیرا هیچ کس دیگری نمی‌تواند برای شما تصمیم گیری در مورد تجارت بگیرد.

نظرات