شرایط ویزا اسپانیا توریستی

0

اسپانیا در اروپای غربی واقع شده است و عضو اتحادیه اروپا است که از نظر کیفیت زندگی در رده ده کشور های برتر دنیا قرار دارد و همین باعث شده است که این کشور به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی شناخته شود. با توجه به شرایط ویزا هی این کشور جزو اولویت‌های گردشگرانی است که قصد سفر به حوزه شینگن را دارند.

ویزا اسپانیا توریستی

وقتی شما برای اولین بار اقدام به دریافت ویزا اسپانیا می کنید، سفارت اسپانیا ویزای سینگل یک بار ورود برای اقامت ۷ الی ۱۴ روز صادر می کند اما بعد از دریافت اولین ویزای توریستی، به شما مهلت داده می شود تا برای درخواست ویزای توریستی درخواست بدهید اما گرفتن ویزای توریستی اسپانیا به همین راحتی ها نخواهد بود و شرایط ویزا اسپانیا توریستی متفاوت است که ما در این مقاله می خواهیم به این شرایط بپردازیم ‌‌.

اگر قصد سفر به اروپا را دارید پیشنهاد میکنم مقاله اخذ ویزا شینگن را دنبال نمایید

شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی برای گردشگری، دیدار با اعضای خانواده و یا دوستان مقیم کشور اسپانیا هستند، اقامت کوتاه مدت و…صادر می شود. شینگن اسپانیا مجوزی برای ورود به اسپانیا و اقامت در این کشور برای کوتاه مدت است که به شکل یک برچسب روی پاسپورت چسبانده می‌شود.

نوع ویزایی که آن  را درخواست می کنید، نوع فعالیت هایی را که می‌توانید در کشور اسپانیا انجام بدهید را مشخص می کند. اما این ویزای توریستی یک ویزای کوتاه مدت است .

به دلیل بالا رفتن تعداد پناهندگان شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا بسیار سخت‌تر شده است، از جمله شرایط اخذ ویزای توریستی این است که تعداد تراکنش‌های چند ماه گذشته برای تمکن مالی بسیار اهمیت دارد و مبالغی که به حساب شما می آید ملاک نیست و تنها تعداد تراکنش‌های بانکی اهمیت دارد.

از دیگر شرایط ویزا اسپانیا توریستی این است که حتماً باید به صورت گروهی و از طریق آژانس های گردشگری درخواست دهید، در غیر این صورت افسر کنسولگری برای بازگشت قطعی شما به کشور مطمئن نخواهد بود، در این صورت ممکن است درخواست انفرادی شما رد شود.

از دیگر شرایط گرفتن ویزا توریستی اسپانیا این است که باید حتماً قبل از سفر به اسپانیا به کشورهای دیگر نیز سفر کرده باشید و ویزای آنها را نیز داشته باشید.

ویزا اسپانیا توریستی

مراحل اخذ ویزا توریستی اسپانیا

از اولین مراحل اخذ ویزا توریستی اسپانیا این است که فرد باید درخواست خود را به صورت کتبی نوشته باشد و به سفارت اسپانیا در کشور خود ارسال کند. در این درخواست حتماً باید مشخص شود که ویزایی که می خواهید بگیرید از چه نوع ویزایی است. در صورتی که فرد درخواست ویزای توریستی اسپانیا را داده باشد، باید مشخص کند که چه مدتی می خواهد در اسپانیا بماند.

بعد از اینکه درخواست خود را به سفارتخانه دادید، باید تمام مدارک لازم را تهیه کنید که در صورتی که با درخواست شما موافقت شد، بتوانید هرچه سریع تر کارهای ویزای خود را انجام دهید.

اگر درخواست ویزا تایید شود می توانید مدارک خود را در سایتی که سفارتخانه معرفی می کند اپلود کنید .در سفارتخانه فرمی به شما می دهند که حتماً باید آن را پر کنید، در آن فرم تعهد می دهید که تا قبل از اینکه تاریخ اعتبار ویزا  تمام شود به کشور خود بازگردید.

در روز مصاحبه تمامی مدارک به صورت دقیق و شفاف باید همراه ما باشد. در این روز ما باید هزینه ویزای خودمان را بپردازیم. بعد از یک ملاقات حضوری با افسر کنسولگری که سوالات کوتاهی درباره هدف ما از سفر به اسپانیا و محل اقامت و قصد بازگشتمان به کشور خودمان می پرسد، در صورتی که از توریست بودن ما و هدف ما اطمینان حاصل کند و در صورتی که مدارک کافی و صحیح باشد، دولت اسپانیا به اخذ ویزای کوتاه مدت ما اقدام می کند و با ویزای ما موافقت می شود و حدود ۲۱ روز کاری طول می کشد که ویزا به دست ما برسد.

اگر که ویزای شما ریجکت شده سری به مقاله دلایل رفع ریجکتی ویزا شینگن بزنید

مدارک اخذ ویزا توریستی اسپانیا

از جمله مدارک اخذ ویزا توریستی اسپانیا عکس است که حتماً باید دو عدد عکس یکسان داشته باشیم و مطابق با الزامات عکس باید در سه ماه گذشته گرفته شده باشد. از دیگر مدارک پاسپورت معتبر است که باید زمان آن حداقل سه ماه بیشتر از تاریخ پایان اعتبار آن باش. و همینطور باید از تمامی صفحات مهم پاسپورت که شامل صفحات اصلی که مشخصات هویتی است یک عدد کپی گرفته شود.

مدرک مورد نیاز دیگری که باید حتما آن را داشته باشیم مدارک برنامه از جملع بلیط پرواز است.

ویزا اسپانیا توریستی

علت ریجکتی ویزا اسپانیا

ریجکت ویزا اسپانیا یعنی رد شدن پاسپورت و ویزای ما توسط دولت اسپانیا و از شایع‌ترین دلایل رد شدن ویزای اسپانیا این است که ما به صورت انفرادی به درخواست ویزا اقدام کرده ایم. در بیشتر موارد این کشور با ویزای انفرادی موافقت نخواهد کرد و اولویت با کسانی است که به صورت گروهی درخواست داده اند .

از دیگر دلایلی که باعث ریجکت شدن ویزا می شود این است که ممکن است فردی که درخواست ویزای توریستی یا دائمی داده است، دارای سوابق کیفری یا حقوقی در پرونده خود باشد و در صورت مشاهده چنین سوابقی دولت اسپانیا با ویزا به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی موافقت نخواهد کرد و به چنین افرادی اعتماد و اطمینان نمی کند و اجازه ورود به حریم کشور اسپانیا داده نمی شود .

از دیگر دلایلی که باعث می شود ویزا ریجکت شود این است که فردی که درخواست ویزای اسپانیا داده است، گذرنامه نامعتبر و یا جعلی تحویل سفارت اسپانیا داده است، در این صورت نه تنها ویزا ریجکت می خورد، بلکه سفارت اسپانیا برای این کار مجازات نیز در نظر گرفته است.

از دیگر دلایل ریجکت ویزای توریستی اسپانیا تردید افسر پرونده مبنی بر بازگشت ما به کشور است، یعنی دولت اسپانیا وجود ما را در کشور خود به عنوان توریست مفید نمی داند.

از دیگر دلایل ریجکتی ویزا می توانیم به ناکافی بودن مدارک مالی اشاره کرد.

قصد سفر به اسپانیا را دارید؟ پس سری به تور ارزان اروپا بزنید و با پیشنهاد های شگفت انگیز آژانس روشنی گشت آشنا شوید

رفع ریجکتی ویزا اسپانیا

معمولا افراد بعد از اینکه متوجه ریجکتی ویزای خود می شوند به دنبال دلایلی برای این کار می گردند و افراد می‌توانند به سفارت اسپانیا اعتراض کنند اما نکته‌ای که در اینجا ما باید حتماً آن را بدانیم این است که رفع ریجکتی ویزا اسپانیا در واقع وجود ندارد، ما باید ۶ ماه بعد از ریجکتی ویزا با رفع کردن مشکل پرونده خودمان دوباره برای ویزای این کشور از روش دیگری اقدام کنیم.

اعتراض کردن به ریجکتی ویزای اسپانیا این گونه است که نامه اعتراضی به زبان اسپانیایی بنویسیم و در روزهایی که مشخص شده است به سفارت این کشور تحویل بدهیم، اما چیزی که الزامی است این است که حتماً باید تحویل نامه توسط خود شخص متقاضی باشد و جواب نامه‌ ۴۵ روز کاری بعد از تحویل نامه اعلام می‌شود که با رفع ریجکتی ما موافقت شده است یا خیر.

اگر با درخواست ویزای ما موافقت نشده باشد نامه‌ای دریافت خواهیم کرد وربرای ارسال درخواست تجدید نظر یک ماه فرصت داریم و این در صورتی است که ما فکر می کنیم به دلایل ناعادلانه ویزای ما رد شده است

مدت زمان گرفتن ویزا توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا به گونه‌ای نیست که ما امروز برای آن درخواست بدهیم و فردا ویزا را تحویل بدهند. بعد از اینکه ما درخواست خود را به زبان اسپانیایی نوشته و به سفارت تحویل دادیم، جوابدهی درخواست ویزا ۲۱ روز کاری طول می کشد. ما بعد از تحویل مدارک به مراحل انگشت نگاری در دفتر بی ال سی می رسیم که هر چقدر در این کارها سرعت عمل داشته باشیم، ویزای ما سریع تر آماده خواهد شد.

مدت زمان اخذ ویزا توریستی اسپانیا زمان خاصی ندارد و بستگی به فرد دارد که فرایند گرفتن ویزا را چگونه انجام می دهد.

هزینه اخذ ویـزا توریستی اسپانیا

برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا باید حتماً یک سری هزینه‌ها را پرداخت کنیم تا بتوانیم این ویزا را دریافت کنیم. هزینه اخذ ویزای توریستی اسپانیا به اعضای هر فرد مبلغ ۶۰ یورو است و در کنار این مبلغ حتماً باید معادل ۱۵ یورو جهت خدمات و مالیات به سفارت انگلستان پرداخت کنیم. در صورتی که این هزینه ها را پرداخت نکنیم سفارت اسپانیا درخواست ما را قبول نخواهد کرد و اما نکته ای که در اینجا بسیار قابل توجه است، این است که کشور اسپانیا برای خردسالان زیر ۶ سال مالیات نمی گیرد و هزینه‌های خدمات شامل حال این افراد نمی شود.

هزینه اخذ ویزای توریستی فقط این مورد نمی باشد و از دیگر هزینه ها این است که ما باید هزینه ای را برای بررسی درخواستمان به دولت اسپانیا بپردازیم، این هزینه‌ برای بزرگسالان ۸۱ و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۴۰ یورو می باشد. بعد از اینکه این هزینه را پرداخت کردیم تازه سفارت اسپانیا به بررسی درخواست ما می پردازد.

نظرات