چرا مرباهای خانگی تلخ می شوند؟

0

چرا مرباهای خانگی تلخ می شوند؟

تلخ شدن مرباهای خانگی یکی از اتفاقاتی بوده که در صورت عدم توجه به فوت و فن‌های تهیه مربا و بایدها و نبایدهای آن با احتمال بسیار بالایی رخ می‌دهد. اتفاقی که بنا بر دلایل مختلفی همچون استفاده از گلاب نامرغوب، استفاده از وانیل در دوز بالا برای تهیه مربا و … ایجاد می‌شود. بسته به اینکه شما سعی در تهیه چه مربای خانگی دارید نیز دلایل ایجاد تلخی مربا می‌توانند شکل جدیدی به خود بگیرند. به عنوان مثال در تهیه مربای گل محمدی خانگی در کنار موارد گفته شده، استفاده از گل‌های به رنگ صورتی تیره و یا بنفش نیز می‌تواند در بالا رفتن احتمال تلخ شدن مربا موثر واقع شود.

 مربای خانگی

چرا مربای خانگی ما تلخ می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد تلخ شدن مربای خانگی مثل مربای زردآلو و…بنابر دلایل مختلفی همچون استفاده از گلاب نامرغوب، به کارگیری وانیل زیاد برای تهیه مربا و …. می‌تواند اتفاق بی‌افتد. اتفاقی که تنها علت‌های ایجاد آن موارد گفته شده نیستند. در برخی از موارد نیز پخته شدن سریع مواد مربا و بالا بودن درجه حرارت شعله‌ای که قابلمه بر روی آن قرار گرفته می‌تواند سبب تلخ شدن مربا شود.

مربای خانگی

راه‌های از بین بردن تلخی مربا

بسته به نوع مربا پاسخ به این سوال بسیار متغیر است با این وجود عموما لازم است مقداری آب ولرم همراه با ۲٫۵ تا ۳ کاسه شکر به مواد مربا اضافه کنید تا به صورت اصولی جوشیده و پخته شوند. بعد از پخته شدن مواد نیز و به قوام رسیدن مواد مربا کافی است مقداری آب لیموی تازه به قابلمه اضافه کنید و زیر قابلمه را خاموش کنید و تا فردای همان روز فرصت دهید مواد به خوبی به خورد یکدیگر روند. برای اطلاع از به قوام رسیدن مربا نیز کافی است مقداری از مواد پخته شدن آن را درون یک نعلبکی قرار دهید و مدت زمانی در حد چند دقیقه فرصت دهید تا خنک شود. اگر بعد از خنک شدن، مربا حالت ژله‌ای به خود پیدا کرد به معنای آن است که مربا به قوام کافی رسیده است.

مربای خانگی

درباره مربایی همچون مربای گل محمدی نیز تفت دادن بیش از حد گل‌ها، استفاده بیش از مقدار از وانیل (در صورتی که از شکر هم زیاد استفاده شده باشد) و … علت اصلی تلخی هستند.

تجربه شیرین یک یادگیری جذاب و متفاوت با مجله اسنپ اکسپرس

مربای خانگی

مجله اسنپ اکسپرس یا همان اسنپ اکسپرس مگ یکی از پرطرفداران مقالات اینترنتی فارسی است. سایتی که در آن صدها مقاله مفید تخصصی با هدف توسعه مهارت‌های فردی شما برای کاربران و خوانندگان گذاشته شده است. در این مجله اینترنتی صدها مقاله در حوزه‌های مختلفی همچون آشپزی، انواع کیک و شیرینی پزی، پادکست، نفد فیلم و سریال، سبک زندگی و … آورده شده است. مقالاتی که می‌توانید بسته به نیاز خود به هر یک از آن‌ها (بدون کوچکترین محدودیتی) دسترسی پیدا کنید.

نظرات