بیوگرافی و زندگینامه روح الله حجازی کارگردان و همسرش + آثار

0

بیوگرافی و زندگینامه روح الله حجازی کارگردان و همسرش + آثار

بیوگرافی روح الله حجازی

روح الله حجازی زاده ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ – آبادان کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی روح الله حجازی کارگردان و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

روح الله حجازی

وی دارای مدرک درجه ۲ فوق لیسانس در رشته کارگردانی از وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سوابق هنری

او فعالیت سینمایی خود را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز نمود اولین فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان در میان ابرها در سال ۱۳۸۶ کارگردانی کرد. او پیش تر دو فیلم تلوزیونی ماه جبین و اگر باران ببارد را کارگردانی کرده بود که در بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را برای او به ارمغان آورد. در سال ۱۳۹۰ دومین فیلم سینمایی خو را با عنوان”زندگی خصوصی آقا و خانم میم” به تهیه کنندگی “محمدرضا شفیعی” روی پرده سینما برد که در زمان خودش بسیار استقبال شد و همین فیلم باعث شهرت ایشان شد.

فیلم روشن آخرین فیلم سینمایی اوست که در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹ در میان آثار بخش مسابقه حضور داشت. این فیلم تبدیل یکی از فیلم های بحث برانگیز آن سال شد و نظرات متفاوتی از منتقدین دریافت کرد. و در نهایت رضا عطاران سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد و مرتضی نجفی سیمرغ بهترین فیلمبرداری را برای فیلم روشن دریافت نمودند. وی در سال ۱۴۰۰ دست به تجربه ای جدید زد و سریال نوبت لیلی را با فلیمنامه ای مشترک از مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و خودش، کارگردانی و تهیه کنندگی نمود. این سریال نیز بسیار مورد نقد قرار گرفته.

ایشان افتخارات زیادی کسب کردند از جمله نامزد جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم مونترآل برای فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم، نامزد جایزه بزرگ هیئت داوران چشم‌انداز نو جشنواره بین‌المللی فیلم پام اسپرینگز و… .

بیوگرافی روح الله حجازی

همسر روح الله حجازی کیست

متاسفانه از زندگی شخصی ایشان چیزی در دست نیست

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

سریال و مجموعه های تلویزیونی

  • نوبت لیلی
  • و…

فیلم ها

  • اتاق تاریک
  • روشن
  • هیهات
  • زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
  • در میان ابر ها
  • و…

دیگر عکس های روح الله حجازی

روح الله حجازی کیست

آثار روح الله حجازی

همسر روح الله حجازی

اینستاگرام روح الله حجازی

روح الله حجازی کارگردان سریال نوبت لیلی

عکس های بیشتر روح الله حجازی

روح الله حجازی کارگردان فیلم روشن

روح الله حجازی در کنار رضا عطاران

همراه ما باشید

نظرات