نمای کرتین وال، دریچه ی تماشای زندگی!

0

مزایا و زیبایی نمای کرتین وال آن را تبدیل به دریچه ی تماشای زندگی کرده است. اما شاید جالب باشد بدانید که ساختار این نما چگونه است؟ نمای بیرونی هر سازه ای، دارای اهمیت بسیار زیادی است. این اهمیت دارای جنبه های مختلفی بوده و تنها به یک یا چند مورد ختم نمی شود. اول آن که این بخش از ساختمان هم برای رهگذران خارج از ساختمان و هم برای ساکنین داخلی آن مهم است. چرا که نمای ساختمان هم جنبه ی ظاهری و زیبایی دارد و هم جنبه ی تامین امنیت، حفاظت، نور، دمای مطلوب و … . در بسیاری موارد، در نمای ساختمان ها از شیشه استفاده می شود. چرا که همه ی موارد فوق را به صورت یک جا تامین می کند.

 نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

به همین دلیل است که نمای کرتین وال را دریچه ی تماشای زندگی می دانیم. چون باعث می شود تا ساکنین ساختمان، نظاره گر چشم انداز بیرونی باشند و در عین حال، امنیتشان در برابر سرقت، عوامل محیطی (زلزله و …) و عوامل آب و هوایی (بارش، باد و …) تامین گردد. اما قطعا نمی توان قطعات بزرگ شیشه ای را بدون هیچ گونه لوازم جانبی روی هم سوار کرد و نمای ساختمان را آماده نمود. به همین دلیل است که نمای کرتین وال به دو دسته ی لامل و فریم لس تقسیم می شود. لامل در واقع همان پروفیل های آلومینیومی است که روی شیشه نصب شده و امکان استفاده از نمای کرتین وال را فراهم می کند. لامل ها به دو صورت عمودی و افقی وجود دارند.

البته این بدان منظور نیست که در نوع فریم لس از پروفیل ها استفاده نمی شود. بلکه زیرسازی و شبکه بندی به صورتی در نظر گرفته می شود که پروفیل ها کمتر مورد مشاهده قرار بگیرند. لذا در این نوع نمای کرتین وال بیشتر سطح شیشه است که جلب توجه می کند. یکپارچه سازی نمای ساختمان، یکپارچه سازی مواد به کار رفته در نما، عدم محدودیت در متراژ نما، استفاده ی حداکثری از نور طبیعی، کاهش مصرف انرژی، حذف اتصالات و لوازم جانبی نما، کاهش هزینه های جانبی، عایق صوتی و عایق حرارتی همگی از جمله مزایای این نما می باشند. پس اگر می خواهید برای انتخاب نمای خارجی ساختمان خود اقدام کنید، ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

 

نرده های شیشه ای چه کاربردی در انواع ساختمان دارند؟

به طور کلی پله و در پی آن نرده از اجزای جدایی ناپذیر ساختمان های امروزی می باشند. بنابراین باید بهترین و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنیم. نرده ها می توانند از جنس چوب، فلز، پلاستیک فشرده، شیشه و … باشند. اما در این جا قصد داریم به نرده شیشه ای و مزایای آن اشاره کنیم. نرده های شیشه ای در واقع ترکیبی از شیشه، پروفیل های آلومینیومی و اتصالات قابل اجرا هستند. در واقع همان طور که برای نمای کرتین وال بیان شد، شیشه به تنهایی قادر به استفاده در این موارد نمی باشد. اما با ترکیب آن با موارد مذکور در محل های پرتردد و مهم نیز می توان از نرده شیشه ای استفاده کرد. انواع نرده شیشه ای عبارتند از: اسپایدری، دفنی و دکمه ای. هر یک از این مدل ها دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی هستند. اما در ادامه می خواهیم شما را با ویژگی ها و مزایای کلی این نرده آشنا سازیم.

حتما همگی شما علت اصلی استفاده از انواع نرده از جمله نرده شیشه ای را می دانید. بله، نرده ها در واقع برای حفاظت جان و مال افراد هنگام تردد در پله ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید از مقاومت و کیفیت کافی برخوردار باشند. نوع شیشه ای نرده ها نیز از این ویژگی بهره مند است. به علاوه از ایمنی بیشتری نسبت به نرده های چوبی و فلزی برخوردار می باشد. راه پله ها و نرده ها می توانند در محیط داخلی و خارجی سازه وجود داشته باشند. بنابراین هم در زیبایی نمای خارجی و هم در جذابیت نمای داخلی موثر هستند. نرده شیشه ای دارای زیبایی منحصر به فردی بوده و سبب جذابیت محیط داخلی و خارجی ساختمان می شود. ضمن آن که دید و روشنایی محیط راه پله را افزایش می دهد. البته نصب، نگهداری و نظافت نرده های شیشه ای نیز بسیار آسان بوده و از دیگر مزایای آن ها به شمار می آید.

علاوه بر موارد بالا، استفاده از نمای کرتین وال در کنار نرده های شیشه ای، سبب یکپارچه سازی متریال به کار رفته در نمای داخلی و خارجی ساختمان شده و سازگاری عجیبی با یکدیگر دارند. اما برای دستیابی به این مهم تنها کافی است …

نرده شیشه ای در محیط داخلی

نرده شیشه ای در محیط داخلی

 

شرکت الماس شیشه جهان نما و ویژگی های منحصر به فرد آن!

در بخش های قبلی با مزایا و ویژگی های نمای کرتین وال و نرده شیشه ای، آشنا شدید. قطعا این آشنایی سبب ایجاد جرقه ای در ذهن شما شده تا به دنبال منبعی معتبر برای تهیه و خرید این محصولات باشید. شرکت الماس شیشه جهان نما، یک شرکت معتبر و موفق در این حوزه است. اما این اعتبار و موفقیت حاصل چه نکاتی می باشد؟

–        اولین ویژگی این شرکت، ارائه ی خدماتی با کیفیت است. به هر حال از هر محصولی نمونه هایی در بازار وجود دارد که دارای سطح کیفی مختلفی هستند. به همین دلیل باید هنگام خرید و انتخاب آن ها به شرکت های معتبر مراجعه کرد.

–        دومین ویژگی را باید به تنوع محصولات این شرکت اختصاص داد. به هر حال نمای کرتین وال و نرده های شیشه ای نیز مانند هر محصول دیگری دارای انواع مختلفی هستند که هر یک مختص کاربری ویژه ای می باشد. شرکت الماس شیشه جهان نما با محصولات متنوع خود، پاسخ گوی طیف گسترده ی مشتریان است.

–        همراهی با مشتری حین مراحل انتخاب تا اجرا و پس از آن، توسط کارشناسان خبره نیز از عوامل کسب اعتبار این شرکت است.

–        در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسب نیز از دیگر عوامل جذب کننده ی مشتری خواهد بود. قیمت های ارائه شده توسط این شرکت کاملا منصفانه می باشد. علاوه بر این، کیفیت بالای محصولات این شرکت نیز سبب شرکت مشتریان در یک سرمایه گذاری بلند مدت می شود.

نرده شیشه ای در نمای خارجی

نرده شیشه ای در نمای خارجی

نظرات