آموزش آیلتس را برای مهاجرت کاری و تحصیلی آغاز کنید!

0

آموزش آیلتس می‌تواند راه مهاجرت را برایتان هموارتر کند. برخی کشورهای انگلیسی‌ زبان آموزش آیلتس را به‌عنوان پیش‌شرط اخذ ویزا و اقامت تعیین کرده‌اند. بنابراین، برای کسب کردن صلاحیت‌های تعیین شده در قوانین چنین کشورهایی، باید از قبل، مهارت‌های زبانی‌تان را با ثبت نام کلاس زبان تقویت کرده باشید. آموزش آیلتس در موسسه زبان انگلیسی معتبر، این مهارت‌ها را به‌گونه‌ای تقویت می‌کند که بتوانید آزمون آن را با نمره مطلوبی پشت سر بگذارید. اما تاثیر آموزش آیلتس بر مهاجرت چیست؟ چه نوع آموزشی برای مهاجرت مناسب است؟ نقش موسسه زبان انگلیسی برای آماده‌سازی افراد جویای مهاجرت به خارج چیست؟ در ادامه مطلب، می‌خواهیم به ارتباط بین آموزش آیلتس و مهاجرت بپردازیم و به‌طور خلاصه، به آموزش آیلتس مناسب برای اهداف مهاجرتی مختلف اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش آیلتس و مهاجرت

اگر قصد مهاجرت کردن به کشوری انگلیسی‌زبان را دارید، باید بتوانید مهارت زبان انگلیسی‌تان را به مراجع قانونی کشور مقصد اثبات کنید. مثلاً برای مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا و تحصیل یا کار در آن‌ها، لازم است مدرک زبان معتبر طبق ضوابط این کشورها را ارائه دهید. لذا اگر نتوانید آموزش آیلتس‌تان را در موسسه زبان انگلیسی نام‌آشنایی ارتقا دهید و مدرکش را به‌موقع دریافت کنید، ممکن است کل برنامه مهاجرتتان به هم بخورد. متأسفانه برخی افراد به‌علت اخذ مشاوره‌های ناصحیح یا مطالعه ناقص شرایط مهاجرتی، ثبت نام کلاس زبان و آموزش آیلتس را جدی نمی‌گیرند. این وضعیت ممکن است با توجه به مدت محدود ترتیب اثردهی به مدارک مهاجرتی در کشور مقصد، تبعات جبران‌ناپذیری برایتان در پی داشته باشد.

کدام آموزش آیلتس برای مهاجرت مناسب است؟

برای پاسخ دادن به این سؤال، شاید ابتدا بهتر است انواع آموزش آیلتس و آزمون آن را بشناسیم. چرا که هر موسسه زبان انگلیسی، ثبت نام کلاس زبان را متناسب با هدف مهاجرتی برنامه‌ریزی می‌کند. آزمون آیلتس به دو صورت آکادمیک و عمومی برگزار می‌شود. آموزش آیلتس آکادمیک معمولاً برای کسانی مناسب است که مطمئن نیستند می‌خواهند در کشور مقصد درس بخوانند یا کار کنند. بسته به نمره‌ای که در امتحانات و علایق شغلی‌تان کسب می‌کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که برای پیشرفت شغلی‌تان، ادامه تحصیل گزینه بهتری است یا مهاجرت. در ادامه، به آموزش آیلتس متناسب با هر یک از این شرایط، یعنی تحصیل یا کار، اشاره می‌کنیم.

•آموزش آیلتس آکادمیک

افرادی که مایل به تحصیل در کشورهایی نظیر انگلستان، ایرلند، استرالیا، نیوزلند یا کانادا هستند، معمولاً باید آموزش آیلتس آکادمیک را انتخاب کنند. اما چنانچه فردی با مدرک آن بتواند در مدرسه‌ای بین‌المللی پذیرش بگیرد، بعداً برای مهاجرت طولانی‌ مدت، به ثبت نام کلاس زبان جهت آموزش آیلتس عمومی نیازی نخواهد داشت. در چنین شرایطی، آموزش آیلتس آکادمیک به مسیری غیرمستقیم برای مهاجرت تبدیل می‌شود. اما دانشجویی که می‌خواهد پس از اتمام تحصیلاتش برای پیدا کردن کار در کشوری خارجی بماند، ممکن است برای درخواست ویزای کار، مجبور به ثبت نام کلاس زبان در موسسه زبان انگلیسی جهت آمـوزش آیلتس عمومی شود.

•آموزش آیلتس عمومی

افرادی که با هدف کار، قصد مهاجرت به کشوری انگلیسی‌زبان را دارند معمولاً ملزم به شرکت در آموزش آیلتس عمومی و اخذ مدرک قبولی آزمون آن هستند. بخش‌های مربوط به ریدینگ و رایتینگ آزمون آیلتس عمومی متفاوت از نوع آکادمیک هستند. این بخش‌ها در آموزش آیلتس عمومی، عمدتاً امور کار و زندگی روزمره را در بر می‌گیرند؛ یعنی تلفیقی از موقعیت‌های کاری و اجتماعی. در واقع، اگر قصد دارید برای تحصیلات متوسطه، تجربه کاری یا برنامه‌ای آمـوزشی به کشوری انگلیسی‌زبان مهاجرت کنید، معمولاً باید ثبت نام کلاس زبان برای آمـوزش آیلتس عمومی را انتخاب کنید. البته هر مؤسسه زبان انگلیسی معتبری به چنین ضوابطی اشراف کامل دارد.

چرا ثبت نام کلاس زبان و آموزش آیلتس عمومی بیشتر از آکادمیک برای مهاجرت مطرح می‌شود؟

مهاجرت زندگی در کشوری دیگر و تعامل با محیط‌ها و شهروندان آن را می‌طلبد. اما شاید علت کاربردی‌تر بودن مدرک آیلتس عمومی برای مهاجرت را بتوانیم در موارد زیر بدانیم.
•    در آموزش آیلتس عمومی، بیشتر بر مهارت‌های لازم برای موقعیت‌های مختلف اجتماعی تأکید می‌کنند. یعنی با ثبت نام کلاس زبان عمومی، مؤسسه زبان انگلیسی غیر از تقویت کردن زبان، مأموریت دارد تا شما را برای بازار کار و مناسبت‌های مختلف اجتماعی مهیا کند.
•    سازمان‌های دولتی آموزش آیلتس عمومی در موسسه زبان انگلیسی را به‌ عنوان معیاری برای داشتن شرایط اخذ تابعیت یا اقامت دائم در بسیاری از کشورها می‌دانند. مدرک آیلتس عمومی می‌تواند نمایان‌گر مهارت زبان و توانایی افراد برای ادغام شدن در جامعه و محل کار کشور مقصد مهاجرت باشد. آمـوزش آیلتس عمومی برای ارزیابی دقیق سازمان‌های مذکور از وضعیت مهاجران نیز نقش بسیار مهمی دارد.

آیا با آموزش آیلتس آکادمیک می‌توانیم به کشوری انگلیسی‌ زبان مهاجرت کنیم؟

آیلتس تنها آزمون انگلیسی اگر می‌خواهید برای کار یا تحصیل مهاجرت کنید باید بدانید که نیاز دارید تا در مکانی معتبر بعه آموزش آیلتس بپردازید تا در نهایت مدرک آیلتس بگیرید با ما همراه باشد.F است که آموزش عمومی‌اش برای اهداف مهاجرتی اعتبار دارد. باید به این نکته توجه کنید که ثبت نام کلاس زبان و گذراندن آموزش آیلتس آکادمیک برای مقاصد مهاجرتی صرفاً به درد متخصصان پزشکی می‌خورد که می‌خواهند ویزای مهاجرتی ماهر بگیرند. این موضوع درباره پزشکان، پرستاران، دستیاران پرستاری، داروسازان، تکنسین‌های آزمایشگاهی نیز صادق است. با وجود این، باید سیاست‌های مهاجرتی هر کشوری را قبل از اقدام کردن برای آموژزش آیلتس، کاملاً بررسی کنید. مثلاً دانشجویی که در آستانه فارغ التحصیلی است، باید با بخش آموزش بین‌المللی دانشگاهش صحبت کند تا بتواند گزینه‌های کاری طولانی‌مدت و مهاجرت را بدون ثبت نام کلاس زبان ایلتس عمومی و با همان مدرک ایلتس آکادمیک در نظر بگیرد.

نتیجه‌گیری

بیش از ۱۱۰۰۰ سازمان از جمله مؤسسات آموزشی، کارفرمایان و انجمن‌های حرفه‌ای و دولت‌های ۱۴۰ کشور جهان آموزش آیلتس را به رسمیت می‌شناسند. نمره آزمون آیلتس نقش تعیین‌کننده‌ای برای اخذ اقامت و مهاجرت دارد. نمره خوب، شانس پذیرش در کشور مقصد را در صورت فراهم بودن سایر شرایط، بسیار افزایش می‌دهد. اینجا است که نقش مؤسسه زبان انگلیسی و چگونگی ثبت نام کلاس زبان و برنامه‌ریزی دوره‌های آیلتس مشخص می‌شود. لذا چنانچه عزمتان را برای مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج جزم کرده‌اید، اولاً بررسی‌های لازم را درباره نوع آزمون آیلتسی که باید شرکت کنید و حد نصاب نمره انجام دهید. ثانیاً برای حصول بهترین نتیجه، مؤسسه زبان انگلیسی نام‌آشنا و معتبری را برگزینید. در این‌صورت افق راه مهاجرت را از آغاز برای خودتان روشن کرده‌اید.

نظرات