معرفی جاهای دیدنی و توریستی کانادا

0

یکی از شگفت انگیزترین و بکرترین مناطق دنیا را در کشور کانادا می‎توان یافت. کانادا سرزمینی پهناور با کوهستان‌های باشکوه و جنگل‌های بکر و سر به فلک کشیده و آسمانی زیبا با مناظری از شفق‌های قطبی است.مردمان این کشور غالباً تبار فرانسوی و بریتانیایی دارند، از این رو کانادا به یک پازل چند ‌تکه‌ می‌ماند که هر کدام از قطعه‌های آن بیانگر یک قومیت و فرهنگ است که در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی می‎کنند؛ از سوی دیگر امکانات رفاهی زیاد در این کشور و امنیت و آسایش مردم در این منطقه از کره زمین باعث شده تا هر ساله سیل عظیمی از گردشگران و توریست ها از سراسر جهان به این منطقه مسافرت می‎کنند تا از زیبایی‎های این کشور بی نظیر نهایت لذت را ببرند.

 جاهای دیدنی و توریستی کانادا

در این مقاله می‎خواهیم به معرفی جاهای دیدنی کانادا که بسیار توریستی هستند بپردازیم، پس اگر شما هم علاقه مند به مسافرت به این کشور هستید یا این که برنامه سفر یا مهاجرت به کانادا را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی ونکوور کانادا

شهر ونکوور کانادا در ایالت بریتیش کلمبیا و میان کوهستان‌های ساحلی و اقیانوس آرام واقع شده است و از آن جایی که دارای چشم‌اندازهای باشکوه و طبیعی‌ است، در بین توریست‎ها و طبیعت گردها، محبوبیت زیادی دارد.

ونکوور سومین کلان شهر پرجمعیت کانادا و یکی از زیباترین شهرهای این کشور است. مهم‎ترین جای دیدنی در شهر ونکوور کانادا، پارک استنلی است که فضای بسیار وسیعی از درختان بلند و قدیمی، زمین‌های سرسبز و باغ‌های تو در تو و زیبا را شامل می‎شود. از دیگر جاهای دیدنی ونکوور می‌توان به بازارهای مواد غذایی و مغازه‌های پرازدحام و کوچک محله چینی‌ها،  موزه مردم شناسی کانادا و  ساختمان ساینس ورد اشاره کرد.

جاهای دیدنی و توریستی کانادا

جاهای دیدنی آلبرتا کانادا

پارک ملی بنف پربازدید‌ترین، بزرگ‌ترین و اولین پارک ملی کانادا است که در ایالت آلبرتا واقع شده. سالانه توریست‎های زیادی برای بازدید از مناظر و حیات وحش منحصر به فرد و شگفت انگیز این پارک، از طریق بزرگراه ترنس کانادا به آن سفر می‎کنند. گونه‌های زیادی از حیات وحش در پارک ملی بنف وجود دارند که عبارتند از عقاب‌ طاس، خرس سیاه ، گوزن شمالی، خرس گریزلی، گرگ،‌ گاومیش و… . از دیگر نقاط دیدنی استان آلبرتا، می‎توان به دریاچه مورین در پارک ملی بنف، دریاچه واترتون در جنوب آلبرتا، پارک استانی دایناسور در بدلندز و صخره‌های بوفالو جامپ اشاره کرد.

جاهای دیدنی انتاریو کانادا

 آبشار نیاگارا یکی از سه آبشار موجود در مرز ایالت انتاریو کانادا و حاشیه‌ نیویورک است. بخش‎های مجاور آبشار نیز از دیگر مکان‌های توریستی و جاهای دیدنی این منطقه است که در آن برج‌های تجاری و سر به فلک کشیده، مغازه‌های سوغاتی فروشی، رستوران‌های متنوع، هتل‌های لوکس و کازینوها در یک مکان تفریحی در دل طبیعت در کنار یکدیگر واقع شده‎اند.یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از ابهت آبشارهای نیاگارا، پارک ملی ویکتوریا است، جایی که آبشارها به طور زیبا و باورنکردنی سرازیر می‌شوند و این امکان را دارید که در شب‎های طولانی تابستان، شاهد آتش بازی هم باشید.

جاهای دیدنی مونترال کانادا

دومین شهر بزرگ کانادا بعد از تورنتو، شهر مونترال است. این شهر پایتخت اقتصادی و فرهنگی ایالت کبک به شمار می‎رود و بزرگ‌ترین جامعه فرانسوی زبان خارج از فرانسه را در خود جای داده است. مونترال را می‎توان یک کلان شهر پرازدحام  با محله‌های تاریخی و قدیمی نظیر محله داون تاون و چندین محله متفاوت دیگر دانست.جاهای دیدنی اصلی مونترال کانادا شامل ساختمان‌های تاریخی مونترال قدیم، آسمان خراش‌های داون تاون همچون برج المپیا و جاذبه‌های توریستی خانوادگی بسیاری نظیر انواع مراکز تفریحی و پارک‌های آبی می‌شود.

جاذبه های گردشگری تورنتو کـانادا

شهر تورنتو کانادا پایتخت انتاریو است . این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های آمریکای شمالی به شمار می‎رود و  پرجمعیت‌ترین شهر کانادا هم محسوب می‌شود.در این شهر می‎توانید مناطقی زیبادی با تم قومی و نژادی را ببینید، جاهایی همچون محله چینی‌ها، یک محله مختص ایتالیایی‎ها و همین طور محله هندی‎ها از جمله جاذبه‎های این شهر هستند. به عبارت دیگر، تورنتو یکی از متنوع‌ترین شهر‌های جهان از نظر اختلاط نژادی، قومی و فرهنگی است.

شهر تورنتو از نظر معماری هم بسیار غنی است؛ برج نمادین CN و قلعه‌ افسانه‌ای کاسا لوما از برجسته‎ترین نمادهای معماری این شهر به شمار می‎روند. علاوه بر این، سواحل و جزایر تورنتو با برخورداری از انواع تفریحات و فعالیت‌هایی در فضای باز محبوبیت زیادی دارد.از دیگر جاهای دیدنی تورنتو می‌توان به تالارهای افتخار هاکی، بازار کنسینگتون، موزه رویال انتاریو، گالری معروف نقاشی تورنتو، سرزمین عجایب کانادا در تورنتو و آکواریوم بزرگ ریپلی اشاره کرد.

جاهای دیدنی و توریستی کانادا

جاهای دیدنی شهر کبک

شاید همه شهر کبک را به عنوان پایتخت ایالت کبک می‎شناسند ولی این شهر اصالتا شهری فرانسوی است که به دلیل فرهنگ فرانسوی موجود در آن و معماری و زبان فرانسوی‌ آن، بیشتر به یک دهکده‌ زیبای اروپایی شبیه است تا شهری آمریکایی.شهر کوچک کبک را می‎توانید از فراز تپه‌ای مشرف به رودخانه سنت لوئیس ببینید. هم چنین پیاده روی در خیابان قدیمی کاپل استون درست مانند قدم زدن در سیتادل است‌. یکی از زیباترین شمایل‎های موجود در این شهر هتل کاخ فروتناک است که به شدت مورد توجه توریست‎ها و عکاسان قرار دارد و به عنوان بهترین هتل برای عکاسی در آمریکای شمالی شناخته می‎شود.

سخن پایانی

کشور کانادا یکی از توریستی‎ ترین  و زیباترین مناطق کره‌زمین است و به جرأت می‏توان گفت که فهرست جاهای دیدنی آن، پایانی ندارد اما نام بردن برخی از این مکان‎ های پر بازدید، خالی از لطف نیست.

اگر به کانادا مسافرت یا مهاجرت کردید، بازدید از این مکان‎ها و این رویدادها را هرگز از دست ندهید: پل معلق کاپیلانو، خلیج فاندی در اطراف سواحل نیو برانزویک، کروکدبوش در شمال غربی ساسکاتون ، جاده‌ی کبوت بر کرانه اقیانوس آرام، شفق‌های قطبی در آسمان پارک‌های استانی آلبرتا و دهکده یلونایف، دریاچه‌ لیتل مانیتو در ساسکاچوان، سواحل رد سند در جزیره‌ پرنس ادوارد، کاتدرال ‌گرو در بریتیش کلمبیا، پارک ملی گروس مورن در نیوفاندلند، دریاچه خالدار در کویر اوکاناگان، موزه حقوق بشر در وینیپگ، غارهای یخی در شکاف‌های یخی بومینگ، برج‌های صخره‌ای آسگارد در پارک ملی آئوپوتوک تنگه هافنر در پارک ملی کوتنای، پارک آلگون کوئین در غرب اوتاوا، تماشای مهاجرت خرس‌های قطبی در منیتوبا و … .

نظرات