جاذبه های گردشگری باکو

0

باکو در کنار استانبول، تفلیس و دبی یکی دیگر از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان است. با توجه به نزدیک بودن این کشور به ایران و وجود جاذبه‌های و داشتن پیشینه فرهنگی و تاریخی سالیانه افراد بسیاری کشور آذربایجان و این شهر را برای سفر انتخاب می کنند. اگر شما نیز قصد خرید تور باکو را دارید با ما همراه شوید تا در این مطلب بیشتر با جاذبه‌ های گردشگری آن آشنا شویم. قبل از تهیه پرواز تهران باکو این مقاله را مطالعه کنید.

 جاذبه های گردشگری باکو

قلعه دختر

یکی از قدیمی ترین و البته مهم ترین جاهای دیدنی باکو آذربایجان قلعه دختر است. بسیاری از باستان شناسان قدمت این قلعه را به قرن چهارم میلادی باز می گردانند. این قلعه آتشکده زرتشتیان نیز بوده است. جالب است بدانید که در زمان گذشته بومیان این شهر معتقد بودند شیطان اصلاً نمی تواند به این قلعه نفوذ کند.

کاخ شیروان شاهی باکو

یک کاخ بسیار زیبا که حتماً بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. معماری این کاخ شبیه به معماری شیروان آب شیرین است که در سال ۱۹۶۴ در فهرست آثار باستانی این کشور ثبت شده است. در کنار بازدید از این کاخ زیبا می توانید از مغازه هایی که اطراف آن وجود داشته با قیمت مناسب برای خود و یا عزیزانتان سوغاتی خریداری کنید.

در بازدید از این کاخ بدون شک از دیدن طاق های سنگی دیوان خانه هشت ضلعی، کنده کاری ها، مسجد با ورودی های جداگانه و دیگر سازه های آن لذت خواهید برد.

خیابان نظامی گنجوی

اگر دوست دارید بعد از خرید تور باکو یکی از زنده ترین و پرهیاهوترین شهرهای آن را ببینید، خیابان نظامی گنجوی بهترین مقصد مورد نظر شما خواهد بود. مردم باکو عاشق این خیابان هستند و به آن می بالند. یک خیابان سنگفرش شده پر از کافه ها، فروشگاه ها و رستوران های هیجان انگیز. اگر به ترکیه سفر کرده باشید، این خیابان شما را یاد خیابان استقلال استانبول خواهد انداخت.

جاذبه های گردشگری باکو

بلوار ساحلی باکو و میدان فانتین

خیابان اصلی شهر یک بلوار بلند در امتداد دریای خزر است. این بلوار سنگفرش شده دارای کافه های جذاب و فضای سبز و دل انگیز و نوازنده هایی است که قدم زدن شما در این بلوارساحلی زیبا را لذت بخش تر خواهند کرد. در این بلوارساحلی همچنین می توانید دوچرخه کرایه کرده و از دوچرخه سواری خود در امتداد دریای خزر لذت بیشتری ببرید

موزه تاریخی ملی آذربایجان

ساختمان این موزه ابتدا اقامتگاه یک سرمایه دار آذربایجانی بوده که در سال ۱۹۲۰ به موزه ملی تبدیل شده است. در این موزه می توانید چندین گالری مربوط به دوره های باستان، میانه و مدرن تاریخ آذربایجان را یکجا ببینید.

این مطلب را هم بخوانید: مهمانپذیر و هاستل در شیراز

موزه فرش باکو

این این موزه علاقه مندان خاص خود را دارد. در موزه فرش می توانید بیش از ۱۰۰۰ تخت فرش قدیمی را دیده و درباره تاریخچه آن ها، طرح ها و سمبول های به کار رفته در اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دروازه مراد باکو

دروازه مراد باکو دروازه شرقی شهر به حساب می ‌آید. این دروازه معماری و تزیینات بسیار زیبایی دارد که تماشای آن شما را به وجد خواهد آورد.

چشم باکو

چشم باکو یک چرخ و فلک بسیار بزرگ است که در پارک ملی باکو و در کنار دریا واقع شده است. این چرخ و فلک حدود ۶۰ متر ارتفاع داشته و ۳۰ کابین بزرگ دارد. با سوار شدن بر این چرخ و فلک می توانید تمام باکو را زیر پای خود حس کرده و چند دقیقه هیجان را تجربه کنید.

قطار کابلی باکو

این قطار با استفاده از تسمه، کابل و قرقره بالا برنده کار می کند. اما نگران نباشید، قطار کابلی ایمنی کامل و کافی برای سوار شدن را دارد! این قطار از خیابان نفت چیلار شروع به حرکت کرده و تا حدود ۴۵۵ متر مسیر حرکت دارد. سوار شدن بر روی این قطار می تواند یک تجربه متفاوت برای شما باشد.

جاذبه های گردشگری باکو

برج های شعله

در میان تمامی جاذبه های گردشگری باکو، این برج های شهرتی جهانی دارند. سه آسمان خراش زیبا و قدیمی که به نوعی نماد و سمبل این شهر نیز به شمار می روند. هویت تاریخی و فرهنگی باکو با آتش گرده خورده و طراحی این برج ها به نوعی نشان دهنده شعله های آتش است. شب ها بر روی این برج ها نورپردازی های بسیار زیبا و حرفه ای انجام می شود تا افراد از چند ساعت اقامت خود در محوطه ان لذت ببرند

موزه کتاب های مینیاتوری باکو

جالب است بدانید اولین موزه کتاب های مینیاتوری جهان در آذربایجان و کشور باکو قرار دارد. این موزه در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده و شما می توانید در آن کتاب هایی حتی با اندازه دو میلی متر نیز ببینید. در این موزه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کتاب مختلف از ۶۴ کشور جمع شده که بسیاری از آن ها ابعاد مینیاتوری و بسیار کوچک دارند. در این موزه می توانید کتاب هایی بسیار قدیمی با نسخه های دستی نیز مشاهده کنید.

نظرات