تحصیل در انگلستان ; چگونه از دانشگاه های انگلیس پذیرش بگیریم ؟

0

تحصیل در انگلستان امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است و به همین دلیل افراد زیادی برای ادامه ی تحصیل به بریتانیا سفر می کنند. مؤسسه بین المللی راد به عنوان یکی از مراکز حقوقی مهاجرتی در حوزۀ خدمات أخذ ویزای مهاجرتی فعالیت می کند. این مجموعۀ معتبر سال های متوالی است که در این حوزه توانسته پرونده های حقوقی متعددی را در زمینۀ مهاجرت تحصیلی با موفقیت به پایان برسانند. با توجه به اینکه افرادی که به دنبال مهاجرت تحصیلی و یا شغلی می باشند، پیش از هر چیز دیگری بایستی یک سری اطلاعات اولیه در خصوص شرایط جغرافیایی، آب و هوایی، مسائل فرهنگی، روابط اجتماعی، زبان و گویش منطقه و مواردی از این قبیل کسب نمایند. در همین راستا توسط مجموعۀ راد  این مقاله گردآوری شده است که بتواند راهنمای خوبی برای آشنایی هر چه بیشتر مهاجرین گرامی به شمار آید.

 تحصیل در انگلستان

 

بررسی شرایط زندگی در بریتانیای کبیر

بریتانیای کبیر از کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده اند که با گذشت زمان هر کدام از آنها به طور مستقل حکومت خود را تأسیس نمودند. امروزه انگلستان با پایتخت لندن در جهان شناخته می شود و بسیاری از افراد از گوشه و کنار جهان خواستار تحصیل در انگلستان و مهاجرت به این کشور توسعه یافته می باشند. بدون شک کسی نیست که تمایلی برای زندگی در کشور انگلستان را نداشته باشد. این کشور از نظر فرهنگی، اجتماعی، مکان های علمی و فرهنگی، مکان های تفریحی و سرگرمی و غیره غنی می باشد و به همین دلیل سالانه بیش از چند صد هزار نفر از طریق ویزای تحصیلی و یا کاری وارد این کشور می شوند. لازم به ذکر است که شرایط تحصیل در انگلیس همچون هر کشور اروپایی، آمریکایی و یا آسیایی متفاوت وعظ می شود.

از شرایط آب و هوایی کشور انگلستان می توان به روزهای بارانی آن اشاره نمود. در واقع این کشور در اکثر روزها دارای آب و هوای بهاری است و ابر فضای آسمان را می پوشاند و با بارش شدید رو به رو می شود. از ویژگی های مردم کشور انگلستان می توان به داشتن روحیۀ گرم و صمیمی آنها اشاره نمود، ضمن آنکه اکثر مردم اهل هنر هستند و در سطح شهر شیفتگان تئاتر، سینما، رقص و هنر را ملاحظه نمود. از این رو افرادی که علاقه مند به تحصیل در انگلستان هستند، با کسب اطلاعات این چنینی می توانند بهتر خود را با شرایط پیش رو وفق دهند.

زبان مردم انگلستان به انگلیسی است که البته متناسب با منطقه های مختلف، گویش و لهجه های متفاوتی را می توانید ملاحظه نمائید. یاد گرفتن آنها زمان زیادی نمی برد و افرادی که به دنبال یاد گرفتن گویش های جدید هستند، می توانند از این فرصت بهره مند گردند. در ادامۀ مقاله بیشتر به جزئیات شرایط و قوانین تحصیل در انگلستان می پردازیم.

شرایط تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در انگلیس متناسب با مقاطع تحصیلی، متفاوت تعیین می گردد. در واقع امکان أخذ ویزای تحصیلی در انگلیس از مقطع دبستان آغاز می شود و مقاطع متوسطه و مدارج علمی دانشگاهی را پشتیبانی می کنند. در ابتدا اجازه می خواهم که شما را با دوره های تحصیلی در انگلستان آشنا سازم.

دورۀ A-Level از جمله اولین دوره هایی است که در ابتدای مسیر ادامه تحصیل در دانشگاه توسط دانشجویان بایستی سپری شود. از شرایط سنی برای ورود به این دورۀ تحصیلی می توان به ۱۶ سالگی اشاره نمود و طول دوره مدت ۲ سال می باشد. در طول سال اول حدود ۴ الی ۵ درس تدریس می شود و در طول سال دوم، شاهد ارائه ۳ یا ۴ درس می باشیم که توسط دانش آموختگان انتخاب می شوند. در نهایت پس از گذران این دوره، دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه شوند. در ادامه اشاره می کنیم که امکان تحصیل در انگلیس توسط برخی از دانشگاه ها امکان پذیر می باشد.

دورۀ Foundation یکی دیگر از دوره هایی است که به منظور آمادگی و ورود به دانشگاه های انگلیس برگزار می شود. مدت زمان سپری این دوره، یک ساله است که شامل ۳ ترم تحصیلی می باشد که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با کارشناسان مؤسسه بین المللی راد تماس حاصل بگیرید و مشورت نمائید. شرایط ردۀ سنی ورود به این دوره، حداقل ۱۷ سالگی یا در اختیار داشتن مدرک سه ساله دیپلم می باشد.

تحصیل در انگلستان

 

تحصـیل در انگلستان با مدرک لیسانس

شرایط تحصیل در انگلیس برای أخذ مدرک لیسانس برای دانشجویان فارغ التحصیل از دوره های دبیرستان و افرادی است که دارای مدارک دیپلم هستند. البته همانطور که در قسمت فوق بدان اشاره نمودیم، برخی از دانش آموختگان از طریق گذراندن دوره های مذکور می توانند مجوز ورود به دانشگاه و دوره های Bachelor را أخذ نمایند. لازم به ذکر است که این دوره متناسب با رشته های مختلف می تواند متغیر اتمام یابد که عمدتاً در طی ۳ سال به طور می انجامد. جهت اطلاع از شرایط حقوقی و نوع مدارک تحصیلی که جهت تحصیل در انگلستان بایستی تهیه شود، توصیه می کنیم با مشاوران حقوقی که در مراکز مهاجرتی معتبر فعالیت می کنند، مشورت نمائید.

أخذ اقامت دائم انگلستان از طریق ویزای تحصیلی

سالیانه افراد زیادی متقاضی ادامه تحصیل در انگلیس برای أخذ مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و همچنین کارهای تحقیقاتی و پژوهشی هستند. بنابراین در ابتدا افراد تلاش می کنند، خود به تنهایی یک سری اطلاعات اولیه در خصوص شرایط و قوانین تحصیل در انگلستان به دست آورند. با توجه به اینکه سالانه قوانین توسط گروه های مهاجرتی در کشور انگلیس دچار تغییر و تحول می شود، همواره توصیه می گردد که از طریق مراکز مهاجرتی معتبر اقدام نمائید چون سطح اطلاعات این اشخاص بیشتر است.

چندین دهه است که بسیاری از افراد توانسته اند از طریق ویزای تحصیلی، موفق به أخذ اقامت دائم شوند ولی اطلاع داشتن از قوانین و مهیا نمودن شرایط حین تحصیل در انگلستان ضروت دارد. سپری دوره کارشناسی ارشد برای تحصیل در انگلیس نیازمند به تهیۀ یک سری مدارک تحصیلی دارد. تهیۀ مدرک آیلتس با نمره بیش از ۶۰ لازم است که البته ارتباط مستقیم با قوانین و شرایط اتخاذ شده از سوی دانشگاه ها دارد.

هزینۀ تحصیل در انگلستان به تومان

برآورد هزینۀ تحصیل در انگلستان بر اساس عوامل متعددی تعیین می گردد که می توان به دورۀ تحصیلی، شرایط اقامت، محل تحصیل و شرایط اقتصادی شهر مقصد اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات دقیق در این خصوص می توانید با مشاوران حقوقی مؤسسه بین المللی راد تماس حاصل فرمائید. همانطور که از ابتدای پست بدان اشاره نمودیم، افرادی که خواستار ادامه تحصیل در انگلیس می باشند، بایستی اطلاعات جامعی را در رابطه با شرایط زندگی در انگلستان کسب نمایند. دوره های کارشناسی ارشد جهت ادامه تحصیل در انگلستان به روش های مختلفی صورت می گیرد که می توان به دوره دانش محور و دوره پژوهش محور اشاره نمود. بدین ترتیب هزینۀ تحصیل در انگلیس به تومان متفاوت از یکدیگر محاسبه می شود. البته همانطور که در ابتدای پاراگراف بدان اشاره نمودیم، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که بدون شک تأثیر مستقیم بر روی افزایش هزینۀ تحصیل و یا کاهش آن دارد.

تحصیل در انگلستان

 

برای انجام کارهای اقامت و أخذ مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در انگلیس می توانید با گروه مشاوره حقوقی مؤسسه بین المللی راد تماس بگیرید. این مرکز مهاجرتی دارای سابقۀ درخشان در امور مهاجرتی از جمله مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان می باشند و همواره پاسخگوی پرسش های شما عزیزان در اقصی نقاط کشور هستند.

https://radmohajer.ir/

نظرات