صبحانه لاکچری را به سبک آمریکایی میل کنید

0

شاید کمتر به این سوال فکر کنید که صبحانه چی بخورم زیرا ناهار و شام از دید بسیاری از افراد ارزش بیشتری دارند و معمولا اکثر برنامه‌ ریزی ‌ها برای این دو وعده غذایی است. ولی در فرهنگ ایرانیان همواره صبحانه جایگاه ویژه ای داشته و رسم خوردن کله پاچه یا غذاهای مجلسی تر مانند انواع دسر با توت فرنگی برای صبحانه این موضوع را بیش از قبل نمایان می کند. اما در این مقاله ما قصد داریم شما را به نیمکره غربی کره زمین ببریم و با فرهنگ غذایی آمریکایی ‌ها در صبحانه شما را آشنا کنیم.

صبحانه لاکچری

طرز تهیه پنکیک؛ صبحانه اصیل آمریکایی

اگر به دنبال یک صبحانه لاکچری آمریکایی هستید پنکیک بهترین گزینه خواهد بود. این بسیار خوشمزه در ترکیب خود مواد زیر را دارد:

  • آرد شیرینی پزی ۲۰۰ گرم
  • دو قاشق غذاخوری شکر
  • یک قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • نصف قاشق چای خوری نمک
  • ۱۵۰ میلی لیتر شیر
  • یک عدد تخم مرغ
  • ۳۰ گرم کره

دستور پخت پنکیک

صبحانه لاکچری

  1. آرد را به همراه بکینگ پودر، نمک و شکر مخلوط کنید و در یک ظرف بریزید.
  2. تخم مرغ ها را به همراه شیر و کره ای که ذوب شده به خوبی مخلوط کنید و هم بزنید.
  3. آرد خود را به مخلوط شیر و تخم مرغ خود اضافه کرده و سپس هم زدن را شروع کنید تا خمیری شل و یکدست ایجاد شود. دقت کنید خمیر باید حتماً شل باشد و نباید مانند خمیر کیک سفت گردد.
  4. ماهیتابه را روی شعله ملایم گرم کنید و سپس پنکیک را با ملاقه داخل ماهیتابه بریزید.
  5. برای این که هر طرف یک پنکیک بپزد حدود ۴ دقیقه زمان لازم است و هر موقع سطح پنکیک حباب های ریز ایجاد شد باید آن را برگردانید.
  6. فرآیند را تا زمان تمام شدن مایع پنکیک ادامه دهید و بعد از سرد شدن آن را میل کنید.
  7. این صبحانه اصیل آمریکایی را می توانید با شکلات صبحانه، عسل و حتی مربا سرو کنید.

دستور پخت املت آمریکایی برای صبحانه

اگر به دنبال یک صبحانه آمریکایی اصیل هستید دستور پخت این املت را از دست ندهید: در تهیه این املت مواد اولیه زیر نیاز است:

  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۴۰ گرم کره یا روغن زیتون
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق سوپ خوری گشنیز
  • ۲ قاشق سوپخوری سالسا
  • نصف پیمانه پنیر خامه ای

دستور پخت املت امریکایی با پنیر خامه ای

صبحانه لاکچری

  1. برای تهیه این املت متفاوت ابتدا باید روغن زیتون یا کره خود را درون ماهیتابه به خوبی گرم کنید. تابه شما باید بزرگ باشد تا تمامی مواد در آن پخش شود.
  2. تخم مرغ ها را باید در یک ظرف بشکنید و با نمک، گشنیز و سالسا خرد شده به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ پف کند.
  3. بعد از کف کردن تخم مرغ، پنیر خامه ای را با آن اضافه نمایید. پنیر باید حتماً تند باشد. اگر از پنیر تند استفاده نمی کنید می توانید فلفل سیاه را متناسب با ذائقه خود در این صبحانه خوشمزه استفاده کنید.
  4. در مرحله بعد مخلوط تخم مرغ و پنیر را درون ماهیتابه بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بپزد.
  5. این املت بسیار خوشمزه را می توانید با قارچ و پیاز و فلفل دلمه نیز آماده کنید.

با مطالعه دستور پخت این دو صبحانه آمریکایی متوجه شدید که صبحانه در هر کشور شاید اسم های یکسانی داشته باشد ولی دستور پخت های بسیار متعددی دارد. تنوع در صبحانه می تواند روز بسیار جذابی را برای شما رقم بزند و اگر به آشپزی علاقه داشته باشید، آموزش طبخ صبحانه ی کشور های مختلف مطمئنا برای شما جذابیت خاصی خواهد داشت. یکی از مراجع خوبی که برای یادگیری انواع صبحانه آمریکایی و لاکچری و همچنین انواع دسر ساده می توانید استفاده کنید مجله اسنپ اکسپرس است که در آن مقالات بسیار زیادی در مورد تهیه انواع غذا های بین المللی در سبک های مختلف به طور کامل قرار گرفته است. با مطالعه این مقالات درب جدیدی از دنیای آشپزی به روی شما باز خواهد شد و می توانید هر روز را با طعم جدیدی آغاز کنید. در پایان بگویید بنظر شما اگر یک آمریکایی کله پاچه ایرانی را برای وعده صبحانه بخورد چه عکس العملی خواهد داشت؟

نظرات