چگونه از فرش های خود مراقبت کنیم؟

0

فرش ها یکی از ارکان اصلی دکوراسیون منازل ما ایرانی‌ها به حساب می آیند و از آنجا که بسیار در معرض رفت و آمد و استفاده اند، در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار میگیرند. همچنین، چون بخش قابل توجهی از زندگی افراد خانواده روی آنها میگذرد، تاثیر مستقیمی بر سلامتی و بهزیستی افراد خانواده دارند. از طرفی، نگهداری صحیح و تمیز نگهداشتن فرش، علاوه بر حفظ آراستگی منزل موجب افزایش طول عمر آن نیز می گردد.
لذا بحث نظافت و نگهداری صحیح فرش مطرح می گردد. در ادامه این مطلب، با اصول نگهداری از فرش آشنا خواهیم شد.

 شستشوی فرش در قالیشویی شهر

نکات مراقبت و نگهداری از فرش

۱. فرش را در جای مناسبی از منزل و دور از رطوبت پهن کنید. دقت شود زیر فرش گچ و آهک نباشد.

۲. سعی کنید بصورت مرتب فرش‌ها را جارو کنید. زیرا هنگامی که گرد‌و‌خاک و لکه‌ها را پاک می کنیدموجب حفظ بافت اصلی فرش شده و طول عمر آن را افزایش می دهید.

۳. درصورت ریختن نوشیدنی یا هرچیزی که موجب لک شدن فـرش شد، بلافاصله آن را تمیز کنید تا لکه‌ها تثبیت نشوند.

۴. اگر نورگیر اتاق شما زیاد است ، حتما از پرده استفاده کنید. چرا که تابش مستقیم نور خورشید رنگ و بافت فـرش را از بین می‌برد.

۵. اگر مبلمان یا صندلی روی فـرش قرار دارد که پایه نوک تیزی دارد، از زیر پایه ی پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید تا روی فـرش جا نیاندازد.

۶. اگر گلدانی روی فـرش قرار دارد حتما از زیر گلدانی استفاده کنید تا هنگام آبیاری فـرش شما خیس و پوسیده نشود.

۷. از کفپوش مناسب برای زیر فـرش استفاده کنید.

۸. آسیب‌های فـرش را جدی بگیرید. در صورت پارگی، سوختگی و پوسیدگی سریعاً اقدام کنید.

۹. سعی کنید ابعاد فـرش از ابعاد مکانی که قرار است فرش را آنجا پهن کنید، کمتر باشد تا فـرش تا نخورد و شکسته نشود.

۱۰. برای یکنواخت ماندن سطوح فـرش بهتر است هر شش ماه یکبار فـرش سر‌ و ‌ته شود.

پاک کردن لکه فرش در قالیشویی شهر

پاک کردن لکه ها

لکه برداری فـرش یکی از مهم ترین اصول در تمیز کردن فـرش می باشد چرا که علاوه بر تاثیر منفی بر ظاهر فرش موجب افت قیمت آن نیز می گردد. این کار گرچه ساده به نظر می رسد ولی نکاتی دارد که اگر به درستی رعایت نشود، به فـرش آسیب می‌رسد.

لکه‌های مختلف به راهکارهای متفاوتی واکنش نشان می‌دهند. لذا مهم ترین جنبه مقابله با آنها، تشخیص نوع لکه و انتخاب روش متناسب با آن است.

یکی از راهکارهای از بین بردن لکه از روی فـرش استفاده از افراد با تجربه است. بطور مثال شما میتوانید با یک جستجوی ساده از مشاوره بهترین قالیشویی استفاده کنید.

اما نکته ظریفی که وجود دارد این است که چگونه اعتماد کنیم؟به:

قالیشویی

قالیشویی شهر با تجربه ای ۲۰ ساله با افرادی واقعا متبحر یکی از گزینه هاست که با استعلام از اتحادیه صنف قالیشویی گزینه ی مناسبی است که شما از خدمات شستشوی انواع فرش و همچنین مشاوره رایگان این کارخانه ی بزرگ قالیشویی استفاده کنید.

این قالیشویی همچنین یک قالیشویی آنلاین است که با پر کردن اطلاعات خودتان در سایت این کارخانه میتوانید بصورت آنلاین از خدمات این مجموعه ی کاربلد استفاده کنید.

دارای شعب مختلف است که شما میتوانید با تلفن دفتر مرکزی نیز سفارش خود را ثبت کنید.

تلفن قالیشویی

۰۲۱۶۶۸۷۱۰۰۰

نظرات