بهترین مسیرهای پیاده ‌روی در استانبول

0

استانبول بازمانده‌ای‌ زیبا از امپراتوری عثمانی با قدمت ۲۵۰۰ سال است، این شهر تنها شهر دنیا است که در دو قاره آسیا و اروپا وجود دارد. بناهای تاریخی، سواحل زیبای مدیترانه، مراکز خرید متعدد و .. باعث شده است تا سالانه میلیون‌ها توریست از سراسر دنیا به ویژه ایران، به این شهر عجایب جذب شوند. ارزانترین نرخ چارتر تهران استانبول را پیدا کنید تا کنار لذت از سفرتان، بودجه کافی برای استانبول‌گردی داشته باشید.

 بلیط تهران استانبول

اگر سفری چند روزه به استانبول را تجربه می‌کنید، باید بدانید تماشای بناهای تاریخی و کوچه پس کوچه‌های ترکیه از پشت شیشه اتوبوس‌های توریستی، روش مناسبی برای بازدید از این شهر نیست. برای آشنایی با فرهنگ کوچه بازاری استانبول باید پیاده در این کوچه‌ها قدم بردارید تا عظمت و زیبای این شهر افسانه‌ای را بیشتر لمس کنید. چنانچه دوست دارید با بهترین مسیرهای پیاده روی در استانبول آشنا شوید با ما همراه باشید.

بهترین مسیرهای پیاده روی در استانبول

مسیرهای مختلفی برای قدم زدن وجود دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم. پیش از خرید بلیط استانبول به تهران یا تهران به استانبول بهتر است این مسیرها را بشناسید.

قدم زدن در محل‌های سلطان احمد – سیرکسی – امینو نو

بدون شک بهترین مسیر برای پیاده روی در استانبول از میدان سلطان احمد شروع می‌شود و به محله امینو نو ختم می‌شود. با شروع پیاده روی از میدان سلطان احمد می‌توانید از جاذبه‌‌های تاریخی مانند مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) و خیابان دیوان یولو دیدن فرمایید.

بعد از تماشای این بناهای تاریخی زیبا، با قدم زدن در خیابان اوزان کارسی به محله سیرکسی بروید. محله سیرکسی بهترین رستوران‌های ترکیه را در دل خود جای داده است، پس برای صرف ناهار و رفع خستگی می‌توانید به این محله بروید. بعد از صرف ناهار حتما سری به بازار ادویه در محله امینو نو بزنید، بازار ادویه با بوها و رنگ‌های جذابش شما را شیفته خود می‌کند. در مسیر پیاده روی از میدان سلطان احمد تا امینو نو از پل گاتالا عبور می‌کنید که از روی پل می‌توان برج گاتالا را مشاهده کنید.

بلیط تهران استانبول

قدم زدن در محله‌های زیرک – وفا – سلیمانیه

اگر عاشق تاریخ هستید حتما در این مسیر قدم بردارید، در مسیر پیاده روی از مسجد زیرک تا مسجد سلیمانیه می‌توانید رد پا و عظمت امپراتوری عثمانی و بیزانس را با تمام وجود لمس کنید. شروع مسیر پیاده‌روی از مسجد زیرک است که قبلا به‌عنوان صومعه پانتوکراتور شناخته می‌شد.

در این مسیر علاوه بر کلیساهای متعدد، حمام‌ها و مخازن تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که عاشقان بناهای تاریخی را می‌تواند سیراب کند. جداکننده‌ دو محله زیرک و وفا از یکدیگر بلوار آتاتورک است، در هنگام عبور از این بلوار می‌توانید یادبودهای ۱۷۰۰ ساله دوران رومی را نیز مشاهده کنید. در ادامه مسیر به مسجد شاهزاده می‌رسید که وصف زیبایی آن به هیچ عنوان در قالب کلمات نمی‌گنجد، جالب است بدانید این مسجد به دستور سلطان سلیمان برای یاد بود پسرش ساخته و اکنون به یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی استانبول تبدیل شده است.

اکنون که چند ساعتی است که در محله‌های تاریخی استانبول قدم می‌زنید، حتما کمی خسته شده‌اید می‌توانید در فروشگاه Vefa Bozacısı بنشینید و نوشیدنی محبوب بوزا را نوش جان کنید. بعد از رفع خستگی با ادامه دادن  به مسیر به مسجد سلیمانیه که بزرگترین مسجد استانبول است خواهید رسید. است. اگر هنوز رمقی برای قدم زدن دارید و مایل می‌باشید تور پیاده روی خود را طولانی‌تر کنید، با ده دقیقه پیاده روی بیشتر به بازار بزرگ می‌رسید.

بلیط تهران استانبول

قدم زدن در محله‌های کیبالی – فنر – بالات

پیاده روی در این  مسیر از دانشگاه کادیر هس شروع و در محله بالات تمام می‌شود. بهتر است بدانید که در این مسیر تنها تورهای پیاده روی توریستی نیستند که قدم می‌زنند بلکه بسیاری از مردم استانبول آخر هفته‌های خود را در این مسیر پیاده روی می‌کنند.

در این مسیر می‌توانید دیوارها و دروازه‌های شهر تاریخی را مشاهده کنید و هر تعداد عکسی که دوست دارید از این بناهای تاریخی بگیرید. چراکه عکاسی از این بناها تاریخی مانعی ندارد. مهمترین بنای تاریخی که در این مسیر وجود دارد، کلیسای ارتدکس یونان است که بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد.

بلیط تهران استانبول

قدم زدن در محله‌ میدان تکسیم – خیابان استقلال – برج گالاتا

قطعا شلوغ‌ترین مسیر پیاده روی در استانبول این مسیر می‌باشد، این مسیر از میدان تکسیم شروع شده و به برج گالاتا ختم می‌شود. این مسیر را می‌توان، مسیر کشف شگفتی‌ها دانست و با قدم زدن در آن می‌توانید مکان‌های را ببینید که مشابه آن را در هیچ کجای دنیا ندیده باشید.

پیاده روی در پارک ماچکا

استانبول علاوه بر جاذب‌های لوکس توریستی، برای افرادی که عاشق طبیعت هستند نیز مقصد بسیار جذابی است. اگر مایل به پیاده روی در مکان‌های خلوت هستید، پارک‌های ترکیه یک گزینه مناسب برای پیاده روی هستند. پارک ماچکا یک پارک زیبا و بازمانده‌ای از قرن ۱۹ میلادی است با بازسازی و کاشت درختان تزئینی زیبا، پارک ماچکا به یکی از زیباترین پارک‌های استانبول تبدیل شده است.

پیاده روی در جنگل آیدوس

این جنگل در شمالی‌ترین قسمت محله کارتال و در قسمت آسیایی شهر استانبول قرار دارد. پارک جنگلی آیدوس یک مکان دیدنی طبیعی بسیار زیبا و شگفت انگیز است و مکانی عالی برای گذراندن روزی به دور از شلوغی و هیاهوهای شهر شلوغ استانبول می‌باشد. پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، کوهنوردی و شنا در رودخانه‌های متعدد این پارک جنگلی زیبا از جمله مهمترین تفریحاتی است که شما در این مکان می‌توانید انجام دهید.

نظرات