تاریخ دقیق روز جهانی پدر ۲۰۲۲ در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزیست و چندمه؟

0

تاریخ دقیق روز جهانی پدر ۲۰۲۲ در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزیست و چندمه؟

درباره تاریخ دقیق روز جهانی پدر در این مطلب پرداخته ایم که در ادامه تاریخ دقیق روز جهانی پدر ۲۰۲۲ در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزیست و چندمه؟ پرداخته ایم. سومین یکشنبه ماه ژوئن میلادی به نام روز جهانی پدر نامگذاری شده است که امسال در تقویم میلادی سال ۲۰۲۲ برابر با یکشنبه ۱۹ ژوئن و ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ می باشد.

تاریخ روز جهانی پدر

روز جهانی پدر روزی برای قدردانی از پدران است که تاریخ مشخصی ندارد و در کشورهای سراسر دنیا در مناسبت ها و ماه های مختلف جشن گرفته میشود. اما مهمترین روز جهانی پدر در سومین یکشنبه ماه ژوئن برگزار میشود.

در برخی کشورها نیز دومین یکشنبه ماه ژوئن و یا ماه ژوئیه روز پدر است

روز پدر در آلمان  نسبت به دیگر کشورهای جهان متفاوت است. روز عروج مسیح به آسمان به عنوان روز پدر در نظر گرفته شده‌است (روز سه شنبه، چهل روز پس از عید پاک).
در ایالات متحده آمریکا روز پدر در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن جشن گرفته می‌شود. این روز نخستین بار در ۱۹ ژوئن ۱۹۱۰ در اسپوکین گرامی داشته شد.

مردم در استرالیا، در اولین یکشنبهٔ سپتامبر روز پدر را گرامی می‌دارند، این روز تعطیلی عمومی نیست. هر ساله در ۳۲ شهرستان ایالت ویکتوریا برای بزرگداشت پدران و نشان دادن اهمیت نقشی که آن‌ها در تربیت فرزندان دارند، جشنی برگزار می‌شود
در ایتالیا، مطابق سنت‌های کاتولیک روم، روز پدر را در ۱۹ مارس، «روز یوسف مقدس» گرامی می‌دارند. این روز یک تعطیلی عمومی نیست.
در جزیرهٔ ایرلند (هم ایرلند شمالی و هم خود ایرلند) در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر را گرامی می‌دارند. این روز تعطیل همگانی نیست.

اما در ایران روز پدر برابر با ولادت با سعادت امام علی ع می باشد که پس از انقلاب سال ۵۷ این روز به ۱۳ رجب قمری زادروز امام علی نامگذاری شد. زرتشتیان نیز جشن شهریورگان و زادروز کمبوجیه پسر کوروش را به عنوان روز پدر برگزار می‌کنند.
در برزیل، روز پدر را سه ماه پس از روز مادر در دومین یکشنبهٔ ماه اوت گرامی می‌دارند و در بریتانیا و ژاپن و کانادا و مالزی و کره روز پدر را در سومین یکشنبهٔ ژوئن فرخنده می‌دارند. این روز تعطیل همگانی نیست.

نظرات