درباره «داستان‌های خانه درختی: خانه درختی شماره ۱۳» اثر اندی گریفیتس

0

کتاب خانه درختی شماره ۱۳ اثر اندی گریفیتس رمانی جذاب و خواندنی است که سال ۲۰۱۱ منتشر شد. داستان‌های خانه درختی مجموعه‌ای پنج جلدی است که برای کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله مناسب است. متن کتاب در برابر تصویرهای زیبای آن کمتر است، بنابراین مشوق خوبی برای کودکان کم‌خوان است. کودکان در این داستان با داستانی هیجان‌انگیز و خنده‌دار که پر از تصویرهای زیباست آشنا می‌شوند.

داستان کتاب با دو شخصیت دوست داشتنی با نام اندی و تری پیش می‌رود. آنها ماجراهای بسیار جالب و عجیب و غریبی را می‌گذرانند. اندی کتاب می‌نویسد و تری کتاب‌ها را تصویرگری می‌کند. خانه درختی آنها ۱۳ طبقه دارد با یک استخر شفاف، حوضی پر از کوسه و کتابخانه‌ای پر از کتاب‌های مصور. این خانۀ جذاب و زیبا دارای یک آزمایشگاه مخفی و زیرزمینی هم هست. جالب است بدانید: تخت‌های موجود در این خانه به طور اتومات جمع می‌شوند.

کتاب خانه درختی

یک اتاق بازی و یک دستگاه مارشملو‌سازی هم وجود دارد. شاید باورتان نشود اما دستگاه مارشملو دنبالتان می‌آید و مارشملوی مورد علاقۀ شما را تقدیمتان می‌کند، آن هم زمانیکه گرسنه هستید! در این خانه هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. بهتر است خودتان کتاب را بخوانید و از ماجرا باخبر شوید.

مجله گاردین Guardian درباره کتاب نوشته است:

Extremely enjoyable, very funny!

فوق العاده لذت بخش و بسیار بامزه.

 

همچنین سایتSchool Library Journal  گفته است:

It will entertain and delight readers.

این اثر، برای مخاطبین، سرگرم کننده و لذت بخش خواهد بود.

 

بهتر است بدانید: کتاب «خانه درختی ۱۳طبقه» سال ۲۰۱۲ برندۀ جایزۀ صنعت کتاب استرالیا شد.

اندی گریفیتس نویسنده استرالیایی است که سال ۱۹۶۱ در شهر ملبورن به دنیا آمد. او وقتی شش ساله بود نویسندگی را آغاز کرد. او در استرالیا نویسندۀ محبوب داستان‌های کودکان است. گریفیتس تاکنون توانسته بیش از بیست کتاب بنویسد. بیشتر کتاب‌های او هم در استرالیا و هم در سایر کشورهای دنیا مورد استقبال قرار گرفته همچنین موفقیت‌های بزرگی هم برای گریفیتس به همراه داشته است. او تاکنون توانسته بیش از پنجاه جایزه به انتخاب کودکان استرالیا دریافت کند. اندی گریفیتس به سبب همکاری‌اش با تری دنتون نویسنده و تصویرگر استرالیایی بسیار مشهور است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«اگر مثل بیشتر مخاطبای ما باشین، احتمالا الان دارین به این فکر می کنین که ما ایده های کتابامون رو از کجا میاریم. خب، ما بعضی وقتا با فکر کردن بهشون می‌رسیم. بقیه‌ی وقتا هم این ایده‌ها از روی چیزایی که واقعا اتفاق افتاده، به وجود میان. مثلا مثل همین کتاب. همه‌ی ماجرای این کتاب زمانی شروع شد که یه روز صبح بیدار شدم و رفتم پایین تا صبحونه بخورم. تری زودتر از من رفته بود تو آشپزخانه و داشت یک گربه را رنگ می‌زد. و وقتی هم میگویم یک گربه را رنگ می‌زد منظورم نقاشی یک گربه نیست! منظورم یک گربه‌ی واقعی واقعی است که تری داشت با زرد روشن رنگش می‌کرد!»

کتاب خواندنی و بامزه‌ی «خانه درختی ۱۳طبقه» توسط آنیتا یارمحمدی به فارسی برگردانده شده است. تصویرگری کتاب نیز به عهده‌ی تری دنتون بوده است. انتشارات هوپا کتاب حاضر را برای کودکان عزیز منتشر کرده است. شما عزیزان اگر مایل به تهیه کتاب «داستان‌های خانه درختی: خانه درختی ۱۳ طبقه» هستید؛ می‌توانید به سایت خرید آنلاین کتاب بنوبوک مراجعه نمایید.

نظرات