بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری

0

کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که هر دانش‌آموز برای ورود به دانشگاه های سراسری باید در آن شرکت کند. یکی از مهم‌ترین دروس این آزمون، زبان انگلیسی است. برای پاسخ به سوالات این درس در کنکور سراسری، باید از روش‌های مطالعه خاصی استفاده کرد. با شرکت در کلاس‌های های‌تاکی می‌توانید زبان انگلیسی کنکور سراسری را زیر نظر اساتید خبره و باتجربه بیاموزید. پلتفرم های‌تاکی بستر بسیار مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی کنکور سراسری است. تدریس خصوصی زبان انگلیسی کنکور سراسری در های‌تاکی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و درصد موفقیت داوطلب را به شدت افزایش می‌دهد.

 آزمون زبان

زبان انگلیسی در کنکور سراسری

سوالات درس زبان انگلیسی در کنکور سراسری شامل چهار بخش واژگان، گرامر، درک مطلب و کلوز تست است. از بخش واژگان ۸ سوال، از بخش گرامر ۴ سوال، از بخش درک مطلب ۸ سوال و از بخش کلوز تست ۵ سوال در کنکور مطرح می‌شود که داوطلب باید بتواند به آن‌ها پاسخ دهد.

زمان پاسخ دادن به این ۲۵ سوال تنها ۱۸ دقیقه است. یعنی به طور میانگین برای هر سوال فقط ۴۸ ثانیه زمان دارید. البته این در صورتی است که نخواهید زمانی را برای بررسی مجدد پاسخ‌ها صرف کنید. تنها راه‌حل برای مدیریت زمان در کنکور مطالعه صحیح  سوالات است. هر بخش روش مطالعه خاص خود را دارد که در ادامه بررسی می‌شود. شما می‌توانید بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی را از این لینک مطالعه کنید.

زبان انگلیسی

بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری: بخش واژگان

آنچه در بخش واژگان اهمیت دارد به خاطر سپردن لغات انگلیسی و معنی فارسی آن‌ها است. اما معمولا حافظه چندان یاری نمی‌کند و برخی لغات سریع‌تر از آن چه فکر می‌کنید از ذهن شما پاک می‌شود. برای جلوگیری از این مورد، پیشنهاد می‌شود تمام لغات مربوط به پایه‌های دهم تا دوازدهم را به خوبی حفظ کنید. در ادامه لغاتی را که فکر می‌کنید ممکن است فراموش شود در یک دفتر یادداشت نمایید و برای به خاطر سپردن آن‌ها وقت بیشتری صرف کنید. بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری برای بخش واژگان تکرار است. قطعا با تمرین و تکرار می‌توانید تمام لغات را در ذهن خود نگه دارید و به سوالات بخش واژگان به خوبی پاسخ دهید.

زبان انگلیسی کنکور سراسری

بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری: بخش گرامر

بخش گرامر یکی از بخش‌های درس زبان انگلیسی در کنکور سراسری است. برای پاسخ به سوالات این بخش باید تمام نکات گرامری مربوط به پایه‌های دهم تا دوازدهم را در یک دفتر یادداشت کنید و بعد از درک و فراگیری آن ها، هر یک را به صورت خلاصه با ذکر یک مثال بنویسید. حال برای اینکه میزان تسلط خود بر بخش گرامر را بسنجید تعداد زیادی از تست‌های زبان انگلیسی کنکور سراسری را پاسخ دهید تا با نحوه سوالات نیز آشنایی بیشتری پیدا کنید.

بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری: بخش درک مطلب

در زمان پاسخ دادن به سوالات تستی درک مطلب باید بعد از خواندن سوال به دنبال کلمه مورد نظر در متن بگردید. این بخش نیاز به تکرار و تمرین زیاد دارد. بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری برای بخش درک مطلب، مطالعه بخش درک مطلب مربوط به دروس پایه‌های دهم تا دوازدهم و بررسی تعداد زیادی از تست‌های مربوط به این بخش است.

بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری: بخش کلوز تست

بخش دیگری که در درس زبان انگلیسی کنکور سراسری مطرح می‌شود کلوز تست است. این بخش شامل سه بخش واژگان، گرامر و درک مطلب است. برای موفقیت در پاسخ دادن به سوالات این بخش، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید انجام دهید بررسی تعداد زیادی نمونه سوال است. زیرا هر کلوز تست بر روی موضوع خاصی تمرکز می‌کند.

منظور از نمونه سوال، تست‌های کنکور سراسری سال‌های قبل و نیز نمونه سوالاتی است که در کتاب‌های کمک درسی مطرح می‌شوند. لازم به ذکر است برای پاسخ دادن به سوالات بخش کلوز تست باید تمام دقت خود را به کار بگیرید. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید توجه به حروف اضافه‌ای است که همراه فعل‌ها می‌آید و معنی آن‌ها را تغییر می‌دهد.

نکات مربوط به بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری

علاوه بر شناخت بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری، مجموعه ای از نکات مهم در این زمینه وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند احتمال موفقیت داوطلب در کنکور سراسری را افزایش دهد. با ما همراه باشید تا به ذکر این نکات بپردازیم.

تا جای ممکن تمام لغات پایه‌های دهم تا دوازدهم را به خاطر بسپارید.

بخش لغات با توجه به تعداد سوالات زیادی که دارد بسیار مهم است. مزیتی که این بخش دارد کمک به داوطلب برای پاسخ دادن به سوالات دیگر بخش‌هاست. نکته مهم در این موضوع این است که اگر بتوانید بر روی لغات تسلط کامل پیدا کنید تا حد زیادی می‌توانید به سوالات دیگر بخش‌ها از جمله گرامر نیز پاسخ دهید.

سعی کنید لغات را در قالب جملات کوتاه بیاموزید و کاربرد هر یک را بدانید. تکرار مکرر لغات می‌تواند کمک شایانی برای به خاطر سپردن آن‌ها داشته باشد. سعی کنید مترادف و متضاد هر کلمه را بشناسید و در جملات مختلف به کار بگیرید. بیشتر روی لغاتی که برایتان دشوار است و احتمال فراموشی آن‌ها بالاست تمرکز کنید.

گرامر هر درس را به صورت خلاصه یادداشت کنید

بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری برای بخش گرامر خلاصه‌نویسی است. بخش گرامر یکی از راحت‌ترین بخش‌های زبان انگلیسی کنکور سراسری است. با خلاصه‌نویسی صحیح این بخش می‌توانید تمام قواعد را به درستی بیاموزید و به سوالات آن در کنکور سراسری پاسخ دهید. سعی کنید به ترتیب درس‌ها بر این بخش مسلط شوید. به این معنا که ابتدا گرامر یک درس را بخوانید، خلاصه‌نویسی کنید، مثال مناسب برای آن یادداشت نمایید و سپس به سراغ درس بعدی بروید.

گرامر انگلیسی

بخش درک مطلب هر درس را با دقت مطالعه کنید

بخش درک مطلب یا ریدینگ هر درس را با دقت بخوانید. این بخش ممکن است دارای واژگان و نکات گرامری جدید باشد. شما باید این واژگان و نکات گرامری را در یک دفتر یادداشت کنید و به خاطر بسپارید. پس علاوه بر خلاصه‌نویسی گرامر، ریدینگ را نیز خلاصه کنید و به طور کامل بر آن مسلط شوید. لازم به ذکر است خلاصه گرامر و خلاصه ریدینگ را در دو دفتر جداگانه یادداشت کنید و هر یک را به صورت جداگانه مطالعه کنید.

تکرار و تمرین در بخش کلوز تست را جدی بگیرید

بعد از اینکه تمام لغات موجود در دروس زبان انگلیسی پایه‌های دهم تا دوازدهم را یاد گرفتید، بر گرامر هر درس مسلط شدید، تمام درک مطلب‌ها را خلاصه‌نویسی کردید، زمان آن رسیده که بر بخش کلوز تست تمرکز نمایید و تا جایی که زمان دارید به تکرار و تمرین بپردازید. در واقع بهترین روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور سراسری برای بخش کلوز تست تکرار و تمرین است.

نظرات