بیوگرافی محمودرضا خاوری و همسر و فرزندانش از ایران تا کانادا + عکس زندگی و محکومیت

0

بیوگرافی محمودرضا خاوری و همسر و فرزندانش از ایران تا کانادا + عکس زندگی و محکومیت

بیوگرافی محمودرضا خاوری : محمودرضا خاوری زادهٔ ۵ خرداد ۱۳۳۱ در خرم آباد از مجرمان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در ایران است که هم اکنون در کانادا زندگی می کند. او دارای سه فرزند به نام اردوان، خشایار و پرندیس است. در ادامه بیوگرافی کامل محمودرضا خاوری و همسرش و فرزندانش اردوان و خشایار و پرندیس همراه با زندگی شخصی و شغلی و خانواده محمودرضا خاوری از شروع تا مدیر عاملی بانک ملی ایران تا اختلاس و فرار به کانادا و الان کجاست و کیست را در کامل از مجله حرف تازه میخوانید

محمودرضا خاوری

بیوگرافی محمودرضا خاوری اختلاسگر

محمودرضا خاوری (زادهٔ ۵ خرداد ۱۳۳۱) مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و یکی از اختلاسگران به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومانی است که پس از فرار از ایران هم اکنون ساکن کانادا است. خاوری سال ۲۰۱۱ و بعد از طرح پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی از ایران به کانادا فرار کرد.

خانواده محمودرضا خاوری

از شجره نامه و پدر و مادر و خانواده خاوری اطلاعات زیادی در دست نیست، وی در خرم‌آباد متولد شده‌است. وی دانش‌آموختهٔ مقطع کارشناسی رشته حقوق از دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه شهید بهشتی است.

خانواده خاوری در سال‌های گذشته حوزه نفوذ خود در تورنتو را توسعه داده‌اند. بر اساس مستندات دولتی در چهار سال گذشته، خانواده خاوری به نام‌های مختلف و اشخاص حقوقی حداقل ١٢,١ میلیون دلار در این شهر املاک خریداری کرده‌اند. آنها همچنین مسئول بازپرداخت تقریبا ١١ میلیون دلار وامی هستند که از ١٠ مؤسسه و بانک مختلف گرفته‌اند و نرخ بهره تعدادی از آنها بین ١٠ تا ٢١ درصد است.

بیوگرافی محمودرضا خاوری و همسر و فرزندانش از ایران تا کانادا + عکس زندگی و محکومیت

همسر محمودرضا خاوری کیست

خاوری درسال های جوانی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج سه فرزند به نام های خشایار و اردوان و پرندیس است.

فرزندان محمودرضا خاوری

خاوری سه فرزند دارد، پرندیس تک‌ دختر خانواده است و خشایار و اردوان، پسران خاوری‌اند.

پرندیس خاوری در رشته فیزیک و نجوم تحصیل کرده و بر خلاف برادرهایش پی درس‌ و مشق و علم‌آموزی بود. خانه گران قیمت و لوکس در بهرین نقطه تورنتو چندی پس از حضور خاوری در کانادا به نام دخترش پرندیس شد.

عکس محمودرضا خاوری

پرندیس خاوری مدرک دکترای نجوم دارد. محجبه است و در تصویرهایی که از او دیده می‌شود، اغلب با بلوز و شلوار در اماکن عمومی مشاهده می‌شود.

خشایار خاوری که با نام «خش» در تورنتو معروف است، مهندس است. او کارشناسی و کارشناسی‌ ارشدش را در دانشگاه تورنتو خوانده و تمرکزش بر کار ساخت‌وساز و املاک و مستغلات است.

خشایار خاوری در وب‌سایت شخصی‌اش درباره خودش نوشته: «کارآفرین باتجربه و تحصیل‌کرده‌ای که حوزه علاقه کاری‌اش طیف متنوعی است از سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات تا صنعت ساخت‌وساز و فناوری اطلاعات را شامل می‌شود.»

همسر محمودرضا خاوری کیست

اردوان خاوری پسر خاوری

نام او نیز به همراه برادرش، خشایار و پدرش، محمودرضا چندی پیش در یک پروژه مشترک ساخت‌وساز با یک تاجر ایرانی بر سر زبان‌ها افتاد و به تشکیل یک دادگاه منتج شد. اردوان خاوری بر خلاف خشایار به‌ جای کانادا بیشتر در حوزه دوبی مشغول به فعالیت بوده است؛ به‌ ویژه در روزهایی که پدرش هنوز بر مسند مدیرعاملی بانک ملی ایران مشغول به کار بود.اردوان خاوری فرزند خاوری اختلاس گر، تاجر الهامبخش سال 2022

سوابق شغلی و مدیریتی

محمودرضا خاوری در دوره احمدی‌نژاد از معدود مدیرانی بود که به جای حذف، ارتقا یافت؛ از مدیرعاملی بانک سپه به مدیرعاملی بانک ملی ایران رفت و بر میز مدیریت تکیه زد. او کتابی با موضوع قانون بانکداری در ایران منتشر شده و کماکان در کتاب‌فروشی‌ها قابل دسترس است!

استعفا

محمودرضا خاوری در مهر ۱۳۹۰ به بهانهٔ «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت.

بنا بر اطلاعاتی که همان زمان به نقل از قاضی سراج (قاضی پرونده) منتشر شده بود، خاوری در تاریخ ٢٠ شهریور ١٣٩٠ در مقام رئیس بانک ملی ایران، در قالب یک مأموریت کاری برای شرکت در جلسه «plc بانک لویدز» تقاضای سفر به انگلستان را مطرح کرده بود. در تاریخ ۲۹ شهریور همان سال با حکم شماره ۵۷۸۶۶۹ با مأموریت او به خارج از کشور موافقت شد اما چند روز بعد، خاوری به لابی هتلش در یکی از شهرهای انگلیس می‌آید و با ارسال یک فکس به تاریخچه فعالیت مدیریتی‌اش در ایران پایان می‌دهد. او در این نامه از مقام خود استعفا داده و آن را به طور رسمی به اطلاع مقام‌های دولتی وقت در ایران می‌رساند.

عکس لورفته از خاوری در کانادا

نحوه فرار خاوری از ایران

محمودرضا خاوری دارای تابعیت کشور کانادا می باشد و در مهر ۱۳۹۰ به بهانهٔ مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا گریخت.

خاوری توسط دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و بابت دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌است. نام خاوری برای مدتی در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل وجود داشت ولی از اواسط مهر ۱۳۹۵ خورشیدی، نام وی به عنوان یک شخص در حال تعقیب در وب‌سایت اینترپل مشاهده نمی‌شود.

سوابق شغلی محمودرضا خاوری

سال های فعالیت

او فعالیت بانکی خود را در بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۵۶ با سمت کارشناس قضایی آغاز کرد و در سال ۱۳۶۱ به سمت ریاست اداره دعاوی بانک صنعت و معدن منصوب شد و تا سال ۱۳۶۴ در این سمت بود.

خاوری در دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی به سمت عضو هیئت مدیره بانک سپه منصوب شد. او در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، ابتدا به سمت قائم مقام مدیر عامل بانک سپه و سپس به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک سپه منصوب شد.

در دوره محمود احمدی‌نژاد و در سال ۱۳۸۸ وی به سمت ریاست بانک ملی ایران رسید.در مراسم معارفه وی، شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد محمودرضا خاوری را فردی عالِم، با تجربه، باتقوا و کارشناس خواند! و گفت که در انتخاب وی نهایت دقت و وسواس صورت گرفته‌ است.

محمودرضا خاوری مدرک دکترای تخصصی نداشت و در دانشگاه‌های مختلف، از جمله دانشکده حسابداری شرکت نفت، دانشکده امور اقتصادی و دارایی، مؤسسه عالی بانکداری ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‌کرد.

نحوه فرار خاوری از ایران

تابعیت کانادا

خاوریا ز دهه ۸۰ دارای تابعیت کشور کانادا است و در حالی که خاوری به واسطهٔ شغلش منع قانونی داشته، مخفیانه تابعیت کشور کانادا را اخذ کرد. او پیش از فرار از ایران، خانهٔ مجللی واقع در محله بریدل پث خریده بود. بریدل پث نام محله‌ای ثروتمندنشین در ایالت انتاریو کاناداست که بسیاری از بازرگانان، هنرمندان و ژورنالیست‌ها از جمله سلین دیون، هنرمند نامدار موسیقی در آنجا عمارتی را به نام خود ثبت کرده‌اند.

ماجرای اختلاس محمودرضا خاوری

خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران در پرونده رسوایی بزرگ اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در ایران دست داشت. او در سال ۹۰ به بهانه حضور در مراسمی از کشور خارج شد و دیگر بازنگشت.

خاوری سال‌ها پیش از خروج دائمی از ایران، به سرمایه‌گذاری در زمینه ساختمان‌سازی در کانادا پرداخته‌ بود و در سال ۲۰۰۵ میلادی توانسته‌ بود که تابعیت کانادا را نیز بگیرد.

ماجرای اختلاس محمودرضا خاوری

حکم دادگاه و محکومیت

خاوری توسط دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و بابت دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌است. نام خاوری برای مدتی در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل وجود داشت ولی از اواسط مهر ۱۳۹۵ خورشیدی، نام وی به عنوان یک شخص در حال تعقیب در وب‌سایت اینترپل مشاهده نمی‌شود.

شایعهٔ مرگ خاوری

تاکنون دو بار شایعهٔ مرگ خاوری در کانادا منتشر شده‌ است. یک بار در اواخر آذر ماه ۹۶ و یک بار دیگر نیز در روز ۲۱ دی ۹۷

نظرات