وضعیت تعطیلی پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ بعلت شهادت امام جعفر صادق مشخص شد!

0

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس و ادارات پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ بعلت شهادت امام جعفر صادق مشخص شد و تعطیلی پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ سراسر ایران+تعطیلی مدارس و ادارات فردا و آیا مدارس و ادارات پنجشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ تعطیل است یا نه جزئیات اخبار جدید درباره وضعیت تعطیلی در روز پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ به دلیل شهادت امام جعفر صادق را بخوانید

تعطیلی پنجشنبه 5 خرداد 1401

وضعیت تعطیلی پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ بعلت شهادت امام جعفر صادق مشخص شد!

کاربران محترم و کارمندان و دانش آموزان عزیز توجه کنید که روز پنجشنبه ۵ خرداد تعطیل نیست.

🔹پنجشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ باتوجه به اینکه عید فطر در تقویم ۱۴۰۱ جابجا شده و یک روز دیرتر عید فطر اعلام شد، پس تعطیلی سالروز شهادت امام جعفر صادق در روز پنجشنبه ۲۵ سوال به روز جمعه ۶ خرداد می افتد و روز پنجشنبه پنجم خرداد تعطیل نمی باشد و مدارس و ادارات مطابق گذشته فعالیت خواهند کرد.

بر اساس آنچه در تقویم‌ها دیده می‌ شود، پنجشنبه این هفته برابر با ۲۵ شوال و مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) است و که طبق قوانین کشور روز تعطیل محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه ماه شوال یک روز دیرتر شروع شد، پنجشنبه این هفته ۲۴ شوال خواهد بود و روز شهادت (۲۵ شوال) امام جعفر صادق به جمعه ۶ خرداد می‌افتد.

بر این اساس به نظر می‌رسد تعطیلی روز پنجشنبه کان‌لم یکن بوده و این روز کاری و غیر تعطیل خواهد بود و اخبار روزهای اخیر درباره تعطیلی پنجشنبه ۵ خرداد و اینکه در تقویم‌ها قرمز است، مربوط به شروع یک روز دیرتر ماه شوال و عید فطر است.

گفتنی است که چند سالی است که شهادت امام جعفر صادق در تقویم شمسی در ایران تعطیل رسمی اعلام شده و امسال نیز ۲۵ شوال روز پنجشنبه ۵ خرداد است، اما به دلیل اینکه ۱۲ اردیبهشت عید فطر نشد و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ عید فطر و اول شوال اعلام شد، پس پنجشنبه ۲۴ شوال و روز جمعه ۲۵ شوال و سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام می باشد.

نظرات