۱۰ اصطلاح ضروری که برای پذیرش در هتل خارجی باید بدانید

0

یکی از چیز‌هایی که قبل از سفر باید درباره آن‌ها مطالعه کنید، اصطلاحات ضروری برای پذیرش در هتل هستند. این‌موضوع حتی در سفر‌های داخلی هم نیاز است. برای سفر‌های خارجی ممکن است ندانستن این‌اصطلاحات می‌تواند دردسر‌های کوچک یا گاها بزرگی را برای شما ایجاد کند.

 رزرو هتل خارجی

ندانستن برخی اصطلاحات ممکن است سفر شما را به پرداخت قیمت‌های زیادتر یا به از‌دست‌دادن اتاقی با شرایط ایده‌آل رهنمون سازد. اگر جایی را اشتباه کنید گاه ممکن است با اشتباهی باعث به‌هم‌ریختن کل سفر شما شود. پس بهتر است زمان کمی را به یاد‌گیری برخی اصطلاحات مهم اختصاص دهید تا از اشتباهات جلوگیری کنید و فرصت‌ها را در لحظه رویش آن‌ها جذب کنید.

در این‌مطلب می‌خواهیم درباره ۱۰ اصطلاح ضروری برای پذیرش و رزرو هتل خارجی صحبت کنیم. اگر قرار است به‌زودی به کشور دیگری سفر کنید یا دوست دارید درباره رزرو هتل‌ها و اصطلاحات آن‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید. با به اشتراک گذاشتن این‌مطلب با دوستان خود به آن‌ها نیز کمک کنید تا اطلاعات خود را برای سفرهایشان به‌روز کنند.

اصطلاحات رایج برای پذیرش در هتل

اگر بخواهیم همه اصطلاحاتی که در پذیرش هتل‌های خارجی را نیاز داریم بررسی کنیم باید در مقاله طولانی‌تری به آن‌ها بپردازیم. ما قصد داریم در این‌مطلب ۱۰ مورد از رایج‌ترین موارد را نام برده و به بررسی آن‌ها بپردازیم. البته بهتر است شما برای یادگیری بهتر دسته‌بندی منظمی داشته باشید و اگر وقت دارید اصطلاحات بیشتری را نیز بیاموزید.

رزرواسیون

رزرواسیون یا رزرو هتل خارجی را بهتر است قبل از سفر انجام دهید. این‌موضوع را می‌توانید از سایت‌های معتبر ایرانی مانند علی بابا انجام دهید. با رزرو آنلاین شما درد‌سری ندارید و همه مراحل مشاهده، بررسی و پرداخت را از طریق سایت انجام خواهد داد.

چک این یا پذیرش

چک این اصطلاح رایجی است که معنای آن زمانی است که شما به پذیرش مراجعه می‌کنید و اتاق خود را تحویل می‌گیرید. معمولا سایت چک این برای هتل‌ها از دو ظهر است. این‌قانون تقریبا در بسیاری از هتل‌ها یکسان است و شما در هر ساعتی که به هتل وارد شوید، هزینه اتاق از ساعت دو ظهر آن‌روز برای شما محاسبه خواهد شد. ممکن است به‌اصطلاح چک این و زمان چک این خود در قسمت‌های مختلفی از سفر نیاز داشته باشید.

اصطلاحات رزرو هتل در خارج از کشور

موجودی یا ظرفیت (Availability)

اگر اقدام به رزرو اتاقی در هتل‌های خارجی کنید با اصطلاح availability یا ظرفیت مواجه خواهید شد. ظرفیت اتاق‌ها در تاریخ‌های مختلف با رفت‌وآمد مسافران تغییر می‌کند. شما در تاریخی که قرار است در هتل سکونت داشته باشید، ظرفیت نوع اتاقی که می‌خواهید را بررسی کنید. اگر ظرفیت اتاقی موجود نبود باید نوع اتاق یا تاریخ درخواست خود را تغییر دهید.

واچر

هنگام تحویل گرفتن اتاق و در روز ورود بهتر است برگه‌ای به‌عنوان واچر را از پذیرش هتل دریافت کنید. این‌برگه رسید رزرو اتاقی است که در آن اقامت دارید. واچر تایید می‌کند که شما اتاق را رزرو کرده‌اید و تا تاریخی مشخص حق اقامت در آن را دارید.

چک اوت یا خروج

چک اوت یا خروج هم معمولا ساعت مشخصی دارد. این‌ساعت معمولا دو ساعت قبل از ساعت چک این است تا اتاق برای میهمانان بعدی آماده شود.

Close to departure

این‌اصطلاح به معنی محدودیت در خروج است. شما باید هنگام رزرو به مواردی مانند زمان محدودیت در خروج دقت کنید. مثلا در ایامی مانند تعطیلات نوروز یا ایام پررفت‌وآمد هتل ممکن است روزی را برای خروج محدود کند یا اقامت‌های یک‌شبه را نپذیرد.

Closed to arriaval

این اصطلاح نیز به معنای محدودیت در ورود است. هتل‌ها ممکن است به علت‌های مختلفی مانند حضور شخصیتی سیاسی یا دلایل امنیتی ورود جدید به هتل را قبول نکنند.

انواع رزرو اتاق‌ها

معمولا ممکن است روی اتاق خدمات خاصی ارائه شود که شما باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. در این‌قسمت تعدادی از اصطلاحات این‌موضوع را مشاهده می‌کنید که معنی آن‌ها نیز آورده شده است.

  • Bed and Breakfast: اقامت با صبحانه
  • Only Room: فقط اتاق در‌اختیار شما است و وعده غذایی برای شما رزرو نمی‌شود.
  • Full Board: صبحانه و ناهار و شام روی رزرو اتاق به شما ارائه خواهد شد.
  • Half Board: صبحانه و ناهار را دارید ولی شام خیر.

رزرو اینترنتی هتل

اصطلاحات سن افراد ساکن

نرخ هزینه اقامت در هتل برای سنین مختلف، متفاوت است و شما باید برای خود و همراهان گزینه مناسبی را انتخاب کنید.

  • Adult: افراد بالغ یا همان افراد بالای ۱۲ سال که با علامت ADL در واچر نمایش داده می‌شود.
  • Child: کودک که به دو دسته ۲ تا ۶ سال و ۶ تا ۱۲ سال تقسیم می‌شوند. علامت کودکان CHD است.
  • Infant: نوزاد با علامت INF

انواع اتاق‌‌ها

معمولا برای رزرو هتل خارجی باید اتاق مناسبی که می‌خواهید را با نوع آن مشخص کنید. در زیر تعدادی از انواع اتاق‌ها و اصطلاحات آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

  • Single (SGL): اتاق یک‌نفره
  • Twin: اتاق دونفره با تخت‌های جداگانه و مجزا
  • Double: اتاق دونفره با یک تخت بزرگ دونفره
  • Triple: اتاق سه‌نفره
  • Studio: استودیو برای کار‌‌ها و جلسات اداری و کاری
  • Suite: سوئیت که تقریبا شبیه یک خانه کامل است.
  • Apartment: یک آپارتمان کامل در‌اختیار شما خواهد بود. پس آن را با سوئیت اشتباه نگیرید که ممکن است هزینه متفاوتی را برای شما ایجاد کند.

نظرات