آدرس سایت ثبت نام دامدار کارت ۱۴۰۱ سامانه سیتا cita.maj.ir + شرایط و نحوه دریافت

0

شرایط و آدرس سایت ثبت نام دامدار کارت ۱۴۰۱ سامانه سیتا دامدار کارت وزارت کشاورزی به آدرس cita.maj.ir + شرایط اعطای کارت دامدار و نحوه صدور و ثبت نام برای دامدار کارت در سامانه سیتا همراه با جزئیات کامل صدور دامدار کارت در سال ۱۴۰۱ از شرایط تا تسهیلات وام دامداران در ادامه مطلب میخوانید

آدرس سایت ثبت نام دامدار کارت 1401 سامانه سیتا دامدار کارت + شرایط و نحوه دریافت

آدرس سایت ثبت نام دامدار کارت ۱۴۰۱ سامانه سیتا cita.maj.ir + شرایط و نحوه دریافت

دامدار کارت به معنای اعطای کارت به دامداران، برای تامین سرمایه در گردش است تا بتوانند از طریق آن نهاده‌های دامی مورد نظر خود را خریداری نمایند.

این کارت با هدف تسهیل بخشی از مشکل نقدینگی در واحدهای تولیدی دامی ، در سه نوع ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریال، با سود ۱۱ درصد و بازپرداخت یک ساله برنامه ریزی شده است، که در فاز اول اجرایی به دامداریهای دارای پروانه کوچک روستایی، پروانه صنفی و فاقد پروانه اعطا می‌شود و دامداری های دارای پروانه صنعتی شامل این طرح نمی باشند.

نحوه دریافت وام با دامدار کارت

تسهیلات برای هر رأس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و برای هر دام سنگین ۷۰۰ هزارتومان در سال در نظر گرفته شده است.

این کارت صرفاً برای دام های هویت دار پلاک کوبی شده و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص می یابد.

دامدار کارت

سامانه صدور دامدار کارت

دامداران واجد شرایط شهرستان می توانند با مراجعه به سامانه سیتا به آدرس cita.maj.ir نسبت به ثبت نام برای دریافت دامدار کارت اقدام نمایند. همچنین می توانید با ثبت نام در سامانه lmi.bki.ir برای دریافت تسهیلات وام دامدران با این کارت اقدام کنید

توجه: در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.

برای بررسی بیشتر این موضوع آقای بوستانچی مدیرامور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۰ سیما به سوالات مطرح شده در زمینه شرایط اعطای تسهیلات دامدار کارت پاسخ داد

مبلغ وام و تسهیلات

روح الله خدارحمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در دامدار کارت که از آن رونمایی شد و به جامعه دامداران روستایی اختصاص دارد، تسهیلات دامداران متناسب با دامی که در اختیار دارند ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومان تعریف شده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی تصریح کرد: دامداران متناسب با دامی که در اختیار دارند به محل تعریف شده مراجعه و نهاده مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: این کار برای تهیه بخشی از نهاده مورد نیاز دامداران است و مابقی آن از طریق سامانه‌ها و بسته‌های تعریف شده در اختیار آنان قرار خواهند گرفت و دامداران با سود ۱۲ درصد و برای مدت یکسال، می‌توانند از این تسهیلات استفاده و بخشی از نهاده مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که قرار است کارت اعتباری جدیدی به نام «دامدار کارت» به دامداران داده شود تا آنها بتوانند با آن، نهاده دامی مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گفته ساداتی‌نژاد مبلغ کارت اعتباری دامداران، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومان است. دامداران می‌توانند با کمک این اعتبار تا سقف ۵۰ میلیون تومان نهاده دامی تهیه کنند. اما مشخص نیست که اقساط ماهانه کارت اعتباری دامداران چقدر است. وزیر تنها از سود ۱۱ درصدی این کارت اعتباری خبر داده است.

وزیر کشاورزی اعلام نکرده که شراط دریافت کارت اعتباری دامداران چیست و آیا مبلغ وامی که به دامداران داده می‌شود وابسته به تعداد دام آنهاست و یا فاکتور دیگری در این میان مهم است.

هنوز هیچ اطلاعاتی از نقدی یا غیرنقدی بودن کارتهای اعتباری دامداران منتشر نشده است. اما با توجه به اینکه گفته شده این تسهیلات در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود، می‌توان گفت که احتمالا این تسهیلات به صورت نقدی نیست و فقط امکان خرید از طریق این کارت اعتباری از فروشگاه‌های مشخص وجود دارد.

از طرف دیگر، مشابه کارت اعتباری دامداران پیش از این به کشاورزان هم پرداخت شده بود. مهرماه سال جاری، مدیر عامل بانک کشاورزی از پرداخت کارت اعتباری کشاورزان خبر داده و گفته بود به ۵۰ هزار نفر از کشاورزان کارت اعتباری با سود ۱۲ درصد پرداخت شده است.

نظرات