آدرس سایت ثبت نام بیمه سلامت سه دهک اول ۱۴۰۱ + شرایط و مدارک ثبت نام

0

آدرس سایت ثبت نام بیمه سلامت سه دهک اول ۱۴۰۱ به نشانی bimehsalamatiranian.ir + شرایط و مدارک ثبت نام بیمه سلامت برای سه دهک اول خانوار رایگان و بدون هزینه در سامانه bimehsalamatiranian.ir از ۲۳ فروردین سال ۱۴۰۱ را با جزئیات کامل میخوانید

آدرس سایت ثبت نام بیمه سلامت سه دهک اول 1401 + شرایط و مدارک ثبت نام

آدرس سایت ثبت نام بیمه سلامت سه دهک اول ۱۴۰۱ + شرایط و مدارک ثبت نام

بیمه سلامت سه دهک اول برای افراد فاقد بیمه در سایت بیمه سلامت ایرانیان به نشانی bimehsalamatiranian.ir از ۲۳ فررودین ۱۴۰۱ آغاز شد و همه شهروندان فاقد بیمه می‌توانند با مراجعه به نشانی bimehsalamatiranian.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد برای بیمه کردن خانواده خود اقدام کنند.

افراد فاقد بیمه می‌توانند به صورت غیرحضوری به سامانه http://www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه یا به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد که در سایت‌های ادارات کل استانی معرفی شده‌اند مراجعه کنند.

افرادی که درخواست استفاده از یارانه دولت برای پرداخت حق بیمه را دارند باید مدت انتظار و استعلام از مراجع ذی صلاح را در نظر داشته باشند.

بر اساس بند (د) تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

آدرس سایت ثبت نام بیمه سلامت سه دهک اول 1401 + شرایط و مدارک ثبت نام

برای ثبت نام بیمه سلامت سه دهک اول ابتدا باید وارد سامانه بیمه سلامت ایرانیان به نشانی bimehsalamatiranian.ir شوید و کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید و بعد از ورود در صفحه بعدی مراحل ثبت نام را کامل کنید

مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری است و نحوه برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و ضوابط اجرایی آن تعیین شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آئین نامه اجرایی ارزیابی وسع توسط هیأت وزیران در سال ۱۳۹۸ مصوب شده است و به طور کلی شامل افراد فاقد بیمه پایه، بیمه شدگان روستایی و بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می‌شود.

وی بیان کرد: افراد متقاضی استفاده از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، استعلام می‌شوند و بر اساس استعلام انجام شده در یکی از دهک‌های درآمدی تعریف می‌شوند.یارانه دولت بسته به دهک درآمدی تعیین شده به متقاضی تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی، در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، سه دهک درآمدی پایین به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گیرند.

شرایط و نحوه ثبت نام

به گفته رضایی همه شهروندان فاقد بیمه پایه برای برقراری پوشش بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی این سازمان به نشانی bimehsalamatiranian.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد برای بیمه کردن خانواده خود اقدام کنند.

 

نظرات