تاریخ دقیق تولد و ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۱ چه روزی است و چند شنبه است؟

0

تاریخ دقیق ولادت امام رضا (ع) در سال ۱۴۰۱ چه روزی است و چند شنبه است؟ ولادت امام رضا در سال ۱۴۰۱ چه روزی است و چند شنبه تولد امام رضا در تقویم سال ۱۴۰۱ است تاریخ تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱ چه روزی است در تقویم خرداد ۱۴۰۱ کی هست را در ادامه مطلب بخوانید

تاریخ و روز دقیق تولد و ولادت امام رضا (ع) 1401 چه روزی است و چند شنبه است؟

تاریخ و روز دقیق تولد و ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۱ چه روزی است و چند شنبه است؟

تاریخ دقیق ولادت امام رضا در سال ۱۴۰۱ برابر روز شنبه ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۱ در تقویم شمسی و برابر با ۱۱ ذیقعده ۱۴۴۳ قمری می باشد و شب میلاد ولادت و تولد امام رضا علیه السلام جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ است. از اول ذیقعده تا ۱۱ ذیقعده از ولادت حضرت معصومه سلام الله علیه تا ولادت امام رضا علیه السلام به دهه کرامت نامگذاری شده است.

امام رضا ع امام هشتم ما شیعیان است که در تاریخ ۱۱ ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و مزار و مرقد مطهرش در مشهد مقدس و خراسان قدیم قرار دارد.

تاریخ و روز دقیق ولادت امام رضا در تقویم سال ۱۴۰۱ برابر با روز جمعه ۲۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ و یا شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ در تقویم قمری برابر با ۱۱ ذی القعده سال ۱۴۴۳ و در تقویم میلادی برابر با ۹ ژوئن سال ۲۰۲۲ است.

توجه: ولادت اما رضا در سال ۱۴۰۱ در روز جمعه و یا شنبه ۲۰ و ۲۱ خرداد است و این بستگی به رویت هلال ماه ذی القعده و ۳۰ روز و ۲۹ روز بودن ماه شوال است.

امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان، با القاب ضامن آهو و شمس الشموس و رضا، صادق، ‏صابر، فاضل، قره ‏اعین المؤمنین و …داده اند .

امام رضا علیه السلام پسر امام موسی کاظم و مادر امام رضا نجمه خاتون بوده اند. وی امام هشتم شیعیان می باشند و یکی از محبوب ترین معصومین در میان ایرانیان است .
حضرت رضا (ع) دارای القاب بسیاری بودند که از جمله:
مشهور ترین لقب امام (ع), رضا می‌باشد که بنابر روایتی در عیون اخبار الرضا علت ملقب بودن حضرت(ع) به رضا این بوده که « رَضیَ بِهِ المُخاِلفُونَ وَ مِن اعدائِه کَما رَضیَ بِهِ المُوافِقُونَ مِن اُولیائِهِ وَ لَم یَکُن ذلِکَ لا حَدَّ مِن آبائِه عَلَیهُمُ السَّلامَ فَلذلِکَ سَمَّی مِن بَینَهُم بِاالرِّضا» یعنی هم دشمنان مخالف و هم دوستان موافق به ولایت عهدی, به ولایت عهدی او رضایت دادند و چنین چیزی برای هیچ یک از پدران او دست نداده بود از این رو در میان ایشان,تنها به او رضا نامیده شد.

بنابر نظر مشهور مورّخان وی در یازدهم ذی قعده سال ۱۴۸ هـ. ق، در مدینه منوّره متولد شد. نام مبارکش، علی، کنیه آن حضرت، ابوالحسن و دارای القاب متعددی از جمله؛ رضا، صادق، ‏صابر، فاضل، قره ‏اعین المؤمنین و… هستند، اما مشهورترین لقب ایشان، «رضا» به معنای «خشنودی» است.

بر روی رضا شمس امامت صلوات

بر شافع ما روز قیامت صلوات

در شام ولادتش که شادند همه

بفرست بر این روح کرامت صلوات صلوات

*****

ز آستان رضا سرخط امان دارم٬ رخ نیاز بر این پاک آستان دارم

اگر چه کم ز غبارم، به شوق نکهت گل همیشه جای، در این طرفه بوستان دارم

ز تیر حادثه مرغی شکسته بال و پرم درین چمن به صد امید آشیان دارم

نظرات