آموزش آنلاین زبان انگلیسی – معرفی بهترین منابع یادگیری رایگان

0

با شیوع ویروس کرونا و به وجود آمدن محدودیت های مختلف، علاقه ی افراد به آموزش های مجازی بیشتر شدت گرفت.  با کمک یادگیری مجازی، افراد در هر لحظه و مکان، با هر دستگاه و با هر بودجه ای فرصت آموزش و یادگیری پیدا می کنند. در این مقاله به بررسی مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی و بهترین منابع یادگیری مجازی انگلیسی می پردازیم. همچنین شما را برای قرار گرفتن در فضای یادگیری آنلاین، آماده می کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

    آموزش زبان انگلیسی

 

مقایسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی با آموزش حضوری

  • آموزش حضوری همواره هزینه هایی مانند حمل و نقل به مراکز آموزشی و کلاس ها را با خود به همراه دارد که علاوه بر هزینه ی رفت و آمد، باعث آلودگی هوا و همچنین ترافیک در کلان شهر ها می شود.
  • استفاده از کلاس های حضوریT مشکلاتی مانند تداخل کلاس های آموزشی با کارهای شخصی و روزمره و یا نشستن بر روی صندلی های نامناسب و ناراحت کننده و درد و خستگی تا پایان روز را برای همه ی افراد در بر دارد.
  • اما شما با انتخاب آموزش های آنلاین، دیگر نیازی به حضور فیزیکی در کلاس ها و آموزشگاه ها نخواهید داشت. شما می توانید در هر لحظه و هر جایی مانند منزل، به محتوا های آموزشی خود دسترسی داشته باشید و شروع به یادگیری کنید.
  • همچنین شما از طریق کلاس های آنلاین می توانید تنها با در اختیار داسن یک گوشی هوشمند یا یک کامپیوتر، به سادگی و در هر ساعت از شبانه روز به یادگیری موضوعات دلخواه خود بپردازید.

برای شروع آموزش آنلاین زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته به مجموعه آموزش زیر در فرادرس مراجعه کنید:

چرا باید زبان انگلیسی بلد باشیم؟

از جمل دلایلی که نیاز امروز ما به یادگیری زبان انگلیسی را نشان می دهد به شرح زیرند:

  • امروزه با وجود اینترنت و دنیای ارتباطات، یادگیری هیچ نوع موضوع و مهارتی دور از دسترس نیست. اما این احتمال نیز وجود دارد که نتوانید آموزش مورد نظر خود را به زبان فارسی در اینترنت بیابید؛ چراکه آموزش بسیاری از مهارت ها و مسائل درسی در یوتیوب و یا سایت ها به زبان انگلیسی قرار دارد. در حال حاضر بسیاری از مطالب موجود در وبسایت ها به زبان انگلیسی نوشته شده اند؛ پس شما نیازمند این هستید که کم و بیش به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید.
  • آموزش آنلاین زبان انگلیسی نیاز به صرف هزینه کمتری دارد و زمان مطالعه شما دست خودتان است. همچنین برخی از این منابع رایگان هستند و شما به سادگی می توانید از مزایای آنها بهره مند شوید.
  • در حال حاضر بسیاری از مردم در کشور های غربی و اروپایی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و جالب است بدانید از هر پنج نفر در دنیا، یک نفر می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند و یا حداقل تا حدودی انگلیسی را درک کند.
  • در دنیای امروز بیش از ۲ میلیارد نفر در حال صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند؛ در سرتاسر جهان و بسیاری از کشورهای پیشرفته، انگلیسی زبان رسمی آن کشور است.
  • شما با درک و یادگیری زبان انگلیسی می توانید بسیاری از مقاله ها و دانشنامه ها که اکثرا به زبان انگلیسی هستند را مطالعه و درک و تحلیل کنید.

آموزش زبان انگلیسی

  • همچنین افراد بسیاری در سراسر دنیا ترجیح می دهند که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود برای یادگیری انتخاب کنند؛ زیرا زبان انگلیسی را می توان یک زبان بین المللی تعریف کرد که افراد بسیار زیادی به آن مسلط هستند و می توانند با این زبان با دیگران ارتباط برقرار کنند.
  • تصور کنید که شما در زمینه خاصی تخصص کاری دارید و می خواهید که بصورت آزادکار (Freelancer) کار کنید. حتما متوجه این هستید که همکاری با کارفرماهای خارج از کشور می تواند درآمد دلاری بسیار مناسبی برای شما داشته باشد، اما این همکاری نیازمند یک زبان مشترک بین المللی مثل انگلیسی بین شما و کارفرما است تا بتوانید پروژه های خود را آغاز و آن را پیش ببرید.
  • شاید شما صاحب یک کارخانه و برند هستید و برای توسعه کسب و کار خود نیاز به همکاری با کشور های دیگر و حضور در جلسات دارید. طبیعتا باز هم نیاز به یک زبان مشترک بین خود و این کشور ها دارید تا بتوانید در تعاملات و همکاری های خود پیشروی کنید.

سایر مزایای یادگیری زبان انگلیسی

تا ابنجا با ضرورت آشنایی با زبان انگلیسی آشنا شدید و دیدید که آموزش زبان انگلیسی می تواند تاثیر بسزایی در روابط اجتماعی یا کسب و کار شما داشته باشد. جدای از این موارد، تسلط به زبان انگلیسی می تواند سرگرمی های زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.  برای مثال اگر به تماشای فیلم و سریال های خارجی یا گوش دادن به آهنگ های انگلیسی علاقه دارید، می دانید که بسیاری از فیلم و سریال های محبوب جهان به زبان انگلیسی هستند و شاید برای مشاهده یکی از آنها زمان زیادی را برای دسترسی به زیرنویس و یا دوبله ی آن صرف کرده باشید؛ اما شما با یادگیری زبان انگلیسی از شر این مشکلات راحت می شوید و متوجه می شوید ک تماشای فیلم و سریال های انگلیسی زبن بدون توجه به زیرنویس، برای شما چقدر لذت بخش خواهد بود.

آموزش زبان انگلیسی

همچنین اگر روزانه مدت زمانی را صرف کتاب خواندن می کنید، می دانید که بسیاری از رمان ها و داستان ها به زبان انگلیـسی نوشته شده اند و شما با تسلط به زبان انگلیـسی می توانید آن را با زبان اصلی بخوانید تا متوجه فاصله ی لذت خواندن آن توسط کسی که ترجمه کرده و کسی که آن را به زبان اصلی یعی انگلیسی نوشته است، دریابید. برای مثال آیا کسی که کتاب شاهنامه ی فردوسی را با ترجمه انگلیسی بخواند متوجه ظرافت ها و زیبایی های این شعرها خواهد شد؟ طبیعتا خیر!

منابع آموزش آنلاین زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین و مجازی، منابع مختلفی در سطح وبسایت های فارسی و انگلیسـی قرار دارند که هر کدام با تکنیک ها و روش های خاص خود به آموزش زبان انگلیس می پردازند. توجه داشته باشید که برای تسلط به زبان انگلیسـی باید  ۴ مهارت Listening، Reading،Writing و Speaking را در خود تقویت کنید. در ادامه چند نمونه از این منابع را به شما معرفی می کنیم:

۱ . وب سایت های رایگان برای تمرین Listening (گوش دادن) زبان انگلیسی

این وبسایت ها معمولاً در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرند:

  • گوش دادن به مکالمه انگلیسی: سایت Elllo.org یک وب سایت معمولی برای گوش دادن به مکالمه انگلیسی است. این سایت شامل مکالماتی با هر نوع لهجه انگلیسی (از جمله لهجه های غیر بومی) است.
  • گوش دادن عملی با موضوع «زندگی روزمره» به انگلیسی: سایت esl-lab.com نمونه خوبی برای این نوع listening انگلیسی است. این سایت پر از تمرین های لیسنینگ مربوط به خرید، مسافرت، مدرسه و سایر موقعیت های روزانه است.
  • گوش دادن به مکالمات دانشگاهی یاآموزشی به انگلیسی: سایت ted.com شامل سخنرانی های TED یا TED Talks به عنوان معروف ترین و محبوب تری منبع تمرین Listening به زبان انگلیسـی در سطح جهان باشد. این سایت مجموعه ای از مونولوگ های آموزشی (ارائه با یک سخنران) است.

آموزش زبان انگلیسی

۲ . وب سایت های رایگان برای تمرین Reading (خواندن) زبان انگلیسی

این وبسایت ها نیز به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • دوره های خودآموز: برخی از وب سایت ها دوره های بسیار جامعی را برای خواندن انگلیسی ارائه می دهند که می توانید خودتان و به صورت رایگان آنها را تکمیل کنید. سایت ReadTheory.org شامل تست‌های تشخیصی، درس‌های روزانه و روش‌هایی برای پیگیری میزان پیشرفت یادگیری شما می‌شود.
  • Reading های درجه بندی شده: این نوع سایت ها مقالات انگلیسی متنوعی را در سطوح مختلف ارائه می دهند که برای زبان‌آموزان انگلیسی ویرایش و ساده‌سازی شده‌اند. سایت های breakingnewsenglish.com و www.english-online.at دو مکان خوب برای شروع به جستجوی متون ساده برای خواندن و درک مطالب انگلیسی هستند.
  • مجله های اینترنتی: اینها سایت هایی با گزارش های خبری منظم هستند که برای زبان آموزان انگلیسـی نوشته شده اند. سای student-weekly.com نمونه خوبی از این نوع مجلات اینترنتی است.

۳ . اپلیکیشن های موبایل

امروزه اپلیکیشن های زیادی برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی ساخته شده اند که با نصب آنها روی گوشی های خود به راحتی می توانید در هر زمان به یادگیری زبان بپردازید. برخی از معروف ترین این اپلیکیشن ها به شرح زیرند:

  • اپلیکیشن دولینگو (Duolingo): این اپلیکیشن دوره های خودآموز را به صورت سازماندهی شده ارائه می دهد. این دوره ها در درجه اول بر مهارت های خواندن، نوشتن و گوش دادن تمرکز دارند.
  • اپلیکیشن FluentU: این اپلیکیشن ویدیوهای معتبری مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش را می گیرد و آنها را به درس های شخصی برای یادگیری زبان انگلیسـی تبدیل می کند. اپلیکیشن FluentU را می توانید به مدت ۲ هفته رایگان امتحان کنید و سپس برای ادامه استفاده از آن باید هزینه اشتراک پرداخت کنید که هزینه به صورت دلاری بوده و برای استفاده در ایران به صرفه نیست.

آموزش زبان انگلیسی

۴ . فرادرس

اگر کاملا مبتدی هستید و آموزش مجازی زبان انگلیسـی ا طریق منابع انگلیسـی برایتان سخت است، می توانید از یک منبع آموزشی به زبان فارسی استفاده کنید. فرادرس به عنوان یک دانشگاه آنلاین یا مجازی، آموزش های کاربردی و متنوع بسیار زیادی را در زمینه های مختلف از جمله آموزش زبان انگلیسی در اختیار عموم جامعه مانند دانشجویان و افراد جویای مهارت های خاص از سراسر دنیا، قرار داده است. فیلم ها و وبینارهای آموزشی این مرجع غنی توسط اساتید و متخصصان حوزه های مختلف تهیه شده است و شما می توانید با پرداخت کمترین هزینه ممکن و صرف زمانی کوتاه، بیشترین نفع را از آموزش های آنلاین آن ببینید. شما در فرادرس می توانید علاوه بر یادگیری زبان انگلیسـی، زبان های خارجی دیگری مثل آلمانی، رانسوی، ترکی استانبولی و… را نیز از سطح مبتدی تا پیشرفته (و شامل آموزش گرامر و نوشتار و مهارت شنیداری تا آموزش خط تحریری انگلیسی) آموزش ببینید. برخی از آموزش های مفید فرادرس برای یادگیری زبان انگلیسـی عبارتند از:

  • آموزش گرامر زبان انگلیسـی سطح مقدماتی تا پیشرفته
  • آموزش تافل (TOEFL) – تشریح آزمون و تکنیک های پاسخ دهی به سوالات
  • آموزش ارتقای مهارت Writing و Reading
  • آموزش ۱۱۰۰ واژه ضروری
  • آموزش آشنایی با شعر انگلیسی

برای شروع آموزش آنلاین زبان انگلیسی به لینک زیر مراجعه کنید:

نظرات