همکاری در فروش چیست؟

1

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ، روشی جدید در بازاریابی است که در آن یک شرکت، برند یا فروشگاه آنلاین، به ناشران و بازاریاب‌هایی که به نوعی شرکای تجاری‌اش هم محسوب می‌شوند، به ازای ایجاد ترافیک روی وب‌سایت، خرید محصول یا خدمات‌شان، ایجاد لید، ایجاد کلیک و… پورسانت یا کمیسیون پرداخت می‌کند.

به زبان ساده افیلیت مارکتینگ روشی‌ است که در آن شخصی که وب‌‌سایت، صفحه‌ اینستاگرام، کانال تلگرام، توییتر و یا هر رسانه‌ آنلاین و پر‌مخاطب دیگری در اختیار دارد، می‌تواند کالایی را انتخاب و آن را در رسانه‌ خود تبلیغ ‌کند. از طریق این تبلیغات، جذب مخاطب و انتقال او به وب‌سایت هدف، این شخص به ازای بازدهی مد نظر شرکت ها و فروشگاه ها، درصدی را به‌عنوان پورسانت از صاحب محصول دریافت ‌می‌کند.

 سیستم همکاری در فروش

درباره سیستم همکاری در فروش معمولا از عبارت «بدون مرز بودن» استفاده می‌شود. به این معنا که مهم نیست یک ناشر در چه نقطه جغرافیایی قرار دارد، بلکه مهم این است که بتواند با فروشگاه‌ها همکاری خوبی را پیش ببرد و درآمدش را افزایش دهد. استقبال خوبی تاکنون از این شیوه بازاریابی شده است و حتی در سال ۱۴۰۰، خرید از سیستم‌های همکاری در فروش بیش از ۴۵درصد رشد را تجربه کرده است. در حال حاضر، بیش از ۸۰درصد از برندهای مشهور جهان از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند تا میزان فروش خود را افزایش بدهند.

حتی تحقیقاتی نشان می‌دهد که افیلیت مارکتینگ بین ۱۵ تا ۳۰درصد از کل فروش آنلاین را به خود اختصاص داده که در مجموع، گردش مالی ۱۲ میلیارد دلاری را در دنیا رقم زده است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که همکاری در فروش یک شیوه محبوب برای خرید و فروش در فضای آنلاین است که میزان استقبال از آن، در حال افزایش است.

انواع همکاری در فروش

به صورت کلی، فروشگاه‌ها و برندها به سه روش، به ناشران و بازاریاب‌ها پورسانت یا کمیسیون پرداخت می‌کنند که در ادامه به آنها اشاره می‌رود.

پرداخت کمیسیون به ازای فروش یک محصول

رایج‌ترین نوع همکاری در فروش، پرداخت پورسانت به ازای فروش محصول است. یعنی هر محصولی که از طریق یک ناشر به فروش برسد، صاحب فروشگاه بابت آن، درصدی از این فروش را به عنوان کمیسیون پرداخت می‌کند. بنابراین در این روش، هر چه فروش بیشتری ایجاد شود، میزان سود ناشر هم افزایش پیدا می‌کند.

پرداخت کمیسیون به ازای ایجاد لید

روش دوم از انواع همکاری در فروش به این صورت است که گاهی فروشگاه‌ها صرفا به ازای اینکه از طریق یک ناشر یا بازاریاب، مشتری وارد وب‌سایت‌شان شود و اقدامی داشته باشد مثلا در خبرنامه آنها عضو شود، کمیسیون پرداخت می‌کنند. ناشر وظیفه دارد که مشتری و کاربر را به انجام یک کار هدفمند در وب‌سایت هدف، تشویق کند. همان‌طور که اشاره شد، عضویت در خبرنامه یکی از کارهایی است که کاربران تازه می‌توانند انجام دهند. همچنین نصب اپلیکیشن، ثبت نظر، ثبت نام و… از دیگر اقدامات کاربران می‌تواند باشد. ناشر به ازای این اقدامات پورسانت دریافت خواهد کرد.

سیستم همکاری در فروش

پرداخت کمیسیون به ازای کلیک و بازدید

روش دیگر همکاری در فروش یعنی روش سوم، منوط به کلیک کردن کاربر روی لینکی است که ناشر در رسانه خود منتشر کرده و ورود کاربر به وب‌سایت فروشگاه است. بنابراین این محدودیت در روش سوم وجود ندارد که کاربر حتما باید خریدی انجام بدهد یا اقدامی چون عضویت در خبرنامه داشته باشد. بلکه صرفا ورود به وب‌سایت فروشگاه هم می‌تواند برای ناشر پورسانت به همراه داشته باشد.

البته اغلب فروشگاه‌ها و برندهای ایرانی، بیشتر برای خرید و ایجاد لید است که حاضر هستندکمیسیون پرداخت کنند. یعنی روش سوم از محبوبیت کمتری در بازار افیلیت مارکتینگ ایران برخوردار است.

 

 سیستم همکاری در فروش افیلی

طی سال‌های اخیر در ایران هم مجموعه‌هایی در زمینه سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ شروع به کار کرده‌اند. یکی از این مجموعه‌ها افیلی است که از سال ۱۳۹۸ کار حرفه ای خودش را در این زمینه آغاز کرده است. شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی، شبکه‌ای حرفه‌ای، فنی و امن را بر پایه تکنولوژی و فناوری روز راه‌اندازی کرده است.

در واقع، افیلی بستری برای برقراری ارتباط مستقیم میان صاحبان برندها و فروشگاه‌های آنلاین با ناشران و بازاریاب‌ها به شمار می‌رود. در این میان، مزیت‌های متنوعی در بستر افیلی برای فروشگاه‌ها و ناشران ایجاد شده که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

سیستم همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش افیلی برای ناشران

افیلی با اعتبارسنجی سخت‌گیرانه ناشران و همچنین قبول عضویت فروشگاه‌های معتبر، بستری را فراهم کرده تا ناشران و بازاریاب‌ها به فروشگاه‌های مطمئن متصل شوند. با این اوصاف، ناشران منتظر رسیدن پیشنهادهای تبلیغاتی نمی‌مانند و با ثبت نام رایگان در پنل افیلی، به صدها فروشگاه دسترسی دارند که می‌توانند همکاری در فروش خود را با آنها آغاز کنند. بنابراین در پنل افیلی، این ناشران هستند که تصمیم می‌گیرند با چه فروشگاهی و با چه کمیسیونی همکاری کنند.

افیلی از ناشران هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت ثبت نام و عضویت دریافت نمی‌کند. همچنین هیچ‌گونه کمیسیونی از طرف ناشران به افیلی پرداخت نمی‌شود. افیلی کمیسیون خود را از فروشگاه‌ها دریافت می‌کند. ناشران در پنل افیلی، می‌توانند به صورت درازمدت از کسب سود و درآمدزایی خود مطمئن باشند.

با توجه به این نکته که ثبت نام هر فروشگاه در پنل افیلی منوط به شارژ کردن کیف پولی است که پورسانت ناشر از آن محاسبه می‌شود، ناشران از دریافت کمیسیون خود در پنل افیلی مطمئن هستند. در این زمینه باید گفت که تسویه حساب پورسانت‌های ناشران، در پنل افیلی و در یک تاریخ مشخص در هر ماه انجام می‌شود و بنابراین هیچ ناشری بابت دریافت کمیسیون و پورسانت خود نگرانی ندارد. همچنین، همه تراکنش‌ها و عکس‌العمل‌ها در پنل افیلی به صورت دقیق ردیابی می‌شوند و حتی سیستم پرداخت خسارت هم در افیلی وجود دارد تا حقوق طرفین این معاملات کاملا محفوظ باشد.

سیستم همکاری در فروش افیلی برای فروشگاه‌ها

فروشگاه‌ها با خیال راحت در پنل افیلی عضو می‌شوند، کیف پول خود را شارژ می‌کنند و با ناشران معتبر و آموزش‌دیده‌ همکاری می‌کنند. افیلی از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود، آموزش‌های لازم را در اختیار ناشران قرار می‌دهد تا فنون همکاری در فروش را هرچه بیشتر بیاموزند و سودآوری بیشتری برای فروشگاه‌ها و درآمدزایی بالایی را برای خودشان رقم بزنند.

در شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی، این امکان برای فروشگاه‌ها وجود دارد که طی جلسات حضوری، مشاوره‌های رایگانی بابت تعیین کمیسیون، تعیین دوره مرجوعی، تعیین دوره کوکی و سایر مسائل مرتبط با افیلیت مارکتینگ از کارشناسان این کسب‌وکار دریافت کنند.

افیلی زمینه‌ای را فراهم کرده تا فروشگاه‌ها به راحتی بتوانند سیستم همکاری در فروش خود را در پنل افیلی راه‌اندازی کنند. در این زمینه، تیم پشتیبانی افیلی آموزش‌های لازم را در اختیار صاحبان فروشگاه‌ها و برندها قرار می‌دهد و گام به گام در کنارشان حضور دارد. فروشگاه‌ها در افیلی، به ناشرانی دسترسی دارند که ضمن ایجاد اثربخشی بالا، هزینه اندکی بابت ایجاد خرید یا لید دریافت می‌کنند.

استفاده از این مدل از بازاریابی کاملا به نفع فروشگاه‌هاست؛ زیرا تنها در ازای ایجاد خرید یا ایجاد لید توسط ناشران است که فروشگاه‌ها به آنها کمیسیون پرداخت می‌کنند. یعنی صرفا وقتی نتیجه‌ای به دست بیاید، فروشگاه‌ها باید هزینه‌ بپردازند.

همچنین افیلی امکانی را فراهم کرده تا فروشگاه‌ها بتوانند سطوح مختلف کمیسیونی را طراحی کرده و به هر ناشر به ازای فعالیتی که دارد، کمیسیون پرداخت کنند. ضمن اینکه فروشگاه‌ها می‌توانند برای دسته‌ای از ناشران که فعالیت و تاثیرگذاری بیشتری دارند، کمیسیون اختصاصی تعریف کنند.

برای آشنایی بیشتر با این مجموعه می توانید به وب سایت Affili.ir مراجعه کنید.

1 دیدگاه در “همکاری در فروش چیست؟

  1. کاربر میهمان گفت:

    چند روز پیش یکی از دوستان من پکیج کسب درآمد بدون سرمایه ای به من معرفی کرده من خواستم ببینم اینجا کسی درباره این پکیج جدید که بدون سرمایه میتونه یک کسب و کار اینترنتی با یک کسب درآمد خوب تولید کنه اطلاع دارید شما. وب سایتی که به من معرفی کرده از شرکت تولید کننده این پکیج:

نظرات