ساعت و زمان بازدید از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ + آدرس و سایت مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱

0

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ : سی و سومین نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ تهران از ۲۱ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز به کار خواهد کرد و بازدیدکنندگان می توانند با مراجعه به نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۱ به آدرس مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در تهران از آثار و محصولات جدید کتاب دیدن کنند

ساعت و زمان بازدید از نمایشگاه کتاب 1401 + آدرس و سایت مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱

ساعت و زمان بازدید از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ + آدرس و سایت مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱

نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۱ از ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ الی ۳۱ اردیبهشت ماه فعالیت خود را در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) از ساعت ۱۷ آغاز خواهد کرد

افتتاحیه این دوره از نمایشگاه روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌گوید: از آنجا که هرگونه تجمعی در مکان برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشکل ساز می‌شود، نمی‌توان به صورت حضوری مخاطبان نمایشگاه را کنترل کرد که واکسیناسیونشان را انجام داده اند یا نه. ناشران، دست اندرکاران نمایشگاه کتاب و بازدیدکنندگان از این رویداد ادبی طبق دستورالعمل بهداشتی که وزارت ارشاد به ستاد برگزاری نمایشگاه اعلام کرده است، عمل می‌کنند.

در دوره‌های پیشین برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با تخلفاتی از جمله فروش کتاب غیر و تخفیف‌های ۵۰ درصدی در برخی غرفه‌های نمایشگاه کتاب مواجه بودیم. بنا به گفته صفری حوزه نظارت نمایشگاه به بررسی این دسته از تخلفات می‌پردازد.

تا سی و دومین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد بودیم تا روز‌های آغاز برپایی آن کتیبه‌های غرفه‌ها نصب نشده بود یا اطلاعات ناشران در هر راهرور دیده نمی‌شد و مخاطبان برای پیداکردن ناشر مورد نظرشان دچار سردرگمی می‌شدند.

اما صفری می گوید: تمامی فعالیت‌های اجرایی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران براساس جدول زمان بندی انجام شده و علیرغم تأخیر ثبت نام ناشران در نمایشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور برنامه ریزی‌های منظم و منسجمی برای برپایی غرفه‌ها و نصب راهنمای غرفه‌ها انجام شده است.

در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران علاوه بر ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و ناشران خارجی، شاهد حضور ناشران دیجیتال هم هستیم.

خریداران می‌توانند به صورت مجازی از هجدهم کتاب‌های خود را در بخش علاقه‌مندی‌ها انتخاب کنند. امسال اعتباری که معاونت فرهنگی برای خرید کتاب در نظر داشت نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد و به لحاظ ریالی ۴۰ درصد افزایش داشته است.

سایت مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱

لازم به ذکر است که سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به دو صورت حضوری و مجازی برپا شده و نمایشگاه مجازی برای آن عده از افرادی است که به هر علتی توانایی حضور در محل نمایشگاه را ندارند، بر این اساس، بناست هرآنچه در نمایشگاه حضوری عرضه می‌شود در نمایشگاه مجازی نیز ارائه شود،

علاقه‌مندان از طریق آدرس www.book.icfi.ir می‌توانند از امکانات این پایگاه به صورت ۲۴ ساعته استفاده کنند ۱۴۰۱
این سامانه بخش فروش مجازی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است

همچنین مخاطبان کتاب می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت ketab.ir کتاب‌های مورد نیازشان را سفارش دهند.

تمامی فعالیت‌های اجرایی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران براساس جدول زمان بندی انجام شده و علیرغم تأخیر ثبت نام ناشران در نمایشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور برنامه ریزی‌های منظم و منسجمی برای برپایی غرفه‌ها و نصب راهنمای غرفه‌ها انجام شده است.

یارانه خرید و آثار

امسال یارانه‌هایی که برای پست وجود دارد افزایش پیدا کرده است. در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارسال بسته ناشران تا ۵۰ هزار تومان رایگان بود اما امسال این هزینه تا ۷۵ هزار تومان برای ناشران رایگان است. در شهرهایی که تعداد ناشران زیاد است ما جایگاه‌های سیار پست را خواهیم داشت.

در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران علاوه بر ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و ناشران خارجی، شاهد حضور ناشران دیجیتال هم هستیم.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

آدرس و ساعت کار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱

نمایشگاه حضوری کتاب امسال در مصلای امام خمینی دایر است و ساعت بازدید از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر خدمات‌رسانی می‌شود اما بخش مجازی به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

نظرات