میزان و مبلغ فطریه سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری مشخص شد + زمان پرداخت

1

میزان دقیق و مبلغ فطریه سال ۱۴۰۱ از سوی دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مقام رهبری مشخص شد و نحوه محاشبه و مبلغ زکات فطریه ۱۴۰۱ رهبری را در ادامه میخوانید

میزان و مبلغ فطریه سال 1401 از سوی دفتر مقام معظم رهبری مشخص شد

میزان و مبلغ فطریه سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری مشخص شد + زمان پرداخت

مبلغ و میزان فطریه ۱۴۰۱ رهبری بر اساس گفته های مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری: امسال برای زکات فطره هر نفر معادل ۳ کیلو گندم ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی درباره میزان زکات فطره افزود: برای افرادی که می‌خواهند برنج پرداخت کنند قیمت ۳ کیلو برنج را درنظر بگیرند از هر نوع برنجی که تمایل داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی در پاسخ به این پرسش که در پرداخت فطریه تشخیص قوت غالب چگونه است، افزود: رعایت قوت غالب فرد الزامی ندارد بلکه مقصود قوت غالب شهر است و در هر صورت پرداخت ۳ کیلو گندم یا قیمت آن کفایت می‌کند، ولی بهتر است کسانی که مصرف اصلی شان برنج است، برنج را در نظر بگیرند.

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مثلا برای یک خانوار ۵ نفره، فطریه هر نفر با احتساب گندم ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که البته در زکات فطره می‌تواند طعام و یا پول آن را پرداخت کنند، چه به صورت نقد و چه به صورت کارت به کارت.

وی همچنین درباره مصرف زکات فطره افزود: طبق فتاوای برخی مراجع از جمله مقام معظم رهبری دامت برکاته، زکات فطره به احتیاط واجب به فرد نیازمند شیعه پرداخت شود.

همچنین دفتر مقام معظم رهبری در خصوص میزان فطریه در سال جاری اعلام کرد:

مکلف بايد براى خودش و كسانى كه نانخور او هستند برای هر نفر، يك صاع (تقريباً سه كيلوگرم) گندم يا جو يا خرما يا كشمش يا برنج يا ذرت یا مانند اينها به مستحق بدهد و اگر پول يكى از اينها را هم بدهد، كافى است.

لازم به ذکر است که زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عید تا ظهر روز عید است، اما کسانی که نماز عید به جا می‌آورند احتیاط این است که قبل از نماز عید آن را پرداخت کنند.

1 دیدگاه در “میزان و مبلغ فطریه سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری مشخص شد + زمان پرداخت

  1. محمود مرادنیا گفت:

    خب حرف ما که به جایی نمیرسه ولی از دفتر مقام معظم رهبری خدمت دولت مرادن خدمت گزار بفرمایند حتی مبلغ فطریه نسبت به سال گذشته دو برابر شده ولی افزایش حقوق با افتخار ۱۰ درصد که اونم این ماه عملیاتی نشده .واقعا آقای میر کاظمی خوابه یا خودشه زده به خواب.

نظرات