مهم‌ترین نکات خرید چاقو که هیچ جایی گفته نشده! [تشخیص چاقو اصل و تقلبی]

1

چاقو را می‌توان یکی از کاربردی ترین وسایل مورد استفاده انسان دانست. چاقوها به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند و هر کدام از آنها کاربردهای خاص خود را دارند.در این مطلب قصد ما این است که شما را در خرید انواع مختلف چاقو به صورت کامل راهنمایی کنیم و مهمترین نکاتی که باید هنگام انتخاب و خرید چاقو بدانید را به شما بگوییم.

خرید چاقو

بررسی انواع چاقو و اسم هر کدام از آنها + کاربردشان

انواع مختلفی از چاقو  با اسامی گوناگون در بازار یافت می‌شوند، برای همین تصمیم گرفتیم در این بند به معرفی برخی از مهم ترین آنها بپردازیم که بسیاری از آنها در وبسایت لوازم کوهنوردی اصغری شاپ موجود میباشند. به هر حال در هر خرید اینترنتی و حضوری مخصوصا خرید چاقو،  باید از اصطلاحات و اسامی موجود در آن رسته آگاه باشید. کاربرد چاقوها را می‌توان در لیست زیر خلاصه کرد:

  • تراشیدن چوب
  • آشپزی
  • کمک‌های اولیه
  • تعمیر تجهیزات
  • دفاع از خود
  • آتش زنه ها

قطعه کردن چوب و دیگر مواد

 

  • چاقو آشپزی؛

قطعا یکی از ابزارهای مهم در آشپزی، چاقو است. با استفاده از چاقو می‌توان تکه های موارد غذایی را به قطعات کوچکتر تبدیل کرد، پوست مواد غذایی را کند و در کل آشپزی راحت تری داشت. تصور کنید که اگر چاقو نباشد، یک آشپز با چه مشکلاتی روبرو می‌شود.

  • چاقوهای کشاورزی؛

انواع چاقو کشاورزی با کاربردهای مختلف برای پیوند زنی، ریشه بری، کنده کاری، چاله کنی و غیره در بازار موجود هستند.

  • چاقوهای کمپ و کوهنوردی؛

به غیر از موارد بالا که به آن اشاره شد، انواع چاقو جهت کمپ و کوهنوردی هم در بازار دیده می‌شود. این چاقوها معمولا چند کاره هستند تا طبیعت گردان و کوهنوردان بتوانند با استفاده از یکی از آنها، نیازها متفاوتی را برطرف کنند.

  • چاقوهای نظامی و پزشکی؛

چاقوهای نظامی هم بیشتر دارای کاربرد دفاعی هستند و برای افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند، مناسب خواهند بود. چاقوهای پزشکی هم بیشتر برای جراحی و التیام جراحات کاربرد دارند.

حالا که با دسته بندی انواع چاقوها آشنا شدید، برای اینکه خرید خوبی داشته باشید، باید انواع مختلف چاقو را بشناسید. در هنگام خرید، قطعا اصطلاحاتی برای شما بیان خواهد شد که ما به صورت کامل آن را برای شما شرح خواهیم داد تا در خرید چاقو موفق باشید.

اصطلاحات رایج در خرید چاقو

اما در هنگام خرید چاقو، ممکن است از اصطلاحات زیر استفاده شود که بهتر است به آنها آگاه باشید تا خریدی هوشمندانه تر انجام دهید.

۱-      چاقو قصابی

چاقوی قصابی که به آن ساطور هم گفته می‌شود، یک چاقو با تیغه پهن و چهارگوش است که معمولا در انتهای تیغه یک سوراخ تعبیه شده است تا در هنگام عدم استفاده بتوان آن را آویزان کرد. همانطور که از نام این نوع چاقو هم پیدا است اصلی ترین کاربرد آن در قصابی است و برای شقه کردن، قطعه کردن استخوان، قطعه کردن گوشت و برش زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطعا باید کیفیت تیغه به حدی باشد که بتواند سختی گوشت و استخوان را در هنگام ضربه زدن تحمل کند.

۲-      چاقوی سرآشپز

چاقوی سرآشپز هم یکی از انواع چاقوهای آشپزی است. این چاقو دارای تیغه ای باریک و دراز است که در انتها نوک تیز دارد. از این چاقو می‌توان استفاده های گوناگونی کرد و برای تکه کردن، پوست کندن و برش مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع ساختمان آن به گونه ای است که بتوان به راحتی آن را به جلو و عقب برد و برش های راحت تری زد.

۳-      چاقو مسافرتی و کوهنوردی

چاقوهای مسافرتی، طبیعت گردی و کوهنوردی معمولا دارای کاربردهای چند وجهی هستند. یعنی شما با استفاده از یک چاقو می‌توانید چند کار را انجام بدهید. قطعا در مسافرت یا کوهنوردی شما نمی‌توانید چند چاقو با ابعاد مختلف به همراه داشته باشید، پس چاقوهایی که به این منظور ساخته می‌شوند، دارای چند کاربرد و هم همچنین دارای ابعاد کوچک قابل حمل هستند. قابلیت قطعه قطعه کردن، بریدن، کندن، حکاکی، دفاع و غیره از کاربردهای این نوع چاقوها است.

۴-      چاقو شکاری

چاقوهای شکاری همانطور که از نامشان پیدا است برای کاربردهایی در همین حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای انواع مختلفی هستند.

۵-      چاقو جیبی و تاشو

چاقوهای جیبی و تاشو به خاطر قابلیت حمل راحت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. چاقوهای تاشو کاربردهای متفاوتی ممکن است داشته باشند و برای کشاورزی، آشپزی، سفر و کوهنوردی، شکار و دفاع مورد استفاده قرار گیرند.

انواع دیگری از چاقوها که می‌توان به آن اشاره کرد، چاقو پیوند زنی، کابل بر، ضامن دار، کارتی، پرتابی، پروانه ای و غیره اشاره نمود.

ناگفته های خرید چاقو به صورت اینترنتی!

برای خرید چاقو به صورت اینترنتی باید به نکاتی از جمله کیفیت، کاربرد، جنس و خوش دست بودن آن دقت کنید. حواستان باشد که چاقوی قلابی نخرید، چرا که ممکن است در هنگام کار، تیغه آن در صورت تقلبی بودن خم شود و از کارایی بیفتد. در این بین سایت های بزرگ ایران همانند اصغری شاپ ، دیجی کالا ،  ترب ، ایمالز در عرضه و خرید انواع چاقو جز بهترین ها میباشند.

تشخیص چاقوی اصل و تقلبی

تشخیص چاقوی جعلی و تقلبی به این صورت است که باید ببینید تیغه از دسته جدا است یا خیر! معمولا چاقوهای غیر اصل و با کیفیت کم را با یک تکه از فولاد یا فلزات دیگر به شکل یک چاقوی کامل در می‌آورند و سپس دسته به صورت روکش روی آن قرار می‌گیرد در حالی که چاقوهای اصل، دارای دسته ای جدا از تیغه هستند.

همچنین در هنگام خرید حواستان باشد که از یک فروشگاه حضوری یا اینترنتی معتبر خرید خود را انجام دهید.

خریدی موفق است که بتوان با استفاده از آن هم به قیمت پایین و هم به کیفیت بالا دست یافت. اگر به دنبال یک فروشگاه با چنین ویژگی هایی هستید، ما به شما از بین هزاران فروشگاه فعال در این زمینه، فروشگاه اصغری شاپ را معرفی می‌کنیم.

در فروشگاه لوازم کوهنوردی اصغری شاپ که به آدرس https://asghari-shop.com/ در دسترس است شما می توانید انواع چاقو شکاری، نظامی، جنگی، جیبی، ضامن دار، مسافرتی، کارتی و غیره را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید. همچنین ضمانت بازگشت ۱۴ روزه محصولات را هم می توان از مزیت های این فروشگاه دانست.

در اصغری شاپ همه محصولات در تست کیفیت شرکت داده می شوند تا در هنگام خرید خیالتان از بابت جنس و کیفیت محصولات راحت باشد و بتوانید خرید با کیفیتی داشته باشید.

1 دیدگاه در “مهم‌ترین نکات خرید چاقو که هیچ جایی گفته نشده! [تشخیص چاقو اصل و تقلبی]

  1. حسام ابراهیمی گفت:

    سلام
    بسیار عالی و مفید ، تشخیص اصل و تقلبی بودن هرچیزی معمولا دغدغه مردمه و برای چاقو خیلی مهمه چون ی ابزار پرکاربرده

نظرات