طرز تهیه بامیه در خانه چگونه است؟

0

آموزش و بررسی طرز تهیه بامیه خانگی یکی از لذت‌بخش‌ترین اتفاقات با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان است. شیرینی بامیه از جمله خوراکی‌های بسیار خوشمزه و لذیذ است که در ماه مبارک، شیرینی‌فروشی‌های مختلف آن را تولید می‌کنند.

 طرز تهیه بامیه

اما در مقابل برخی از افراد هم هستند که ترجیح می‌دهند با دیدن آموزش طرز تهیه بامیه خانگی و خوشمزه، این شیرینی خوشمزه را با کیفیت بالاتر در خانه تهیه کنند. به خاطر همین موضوع  طرز تهیه بامیه در خانه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

مواد لازم بامیه

  • آب ۱ لیوان
  • کره یا روغن جامد ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل رقیق‌شده یا شربت بار ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد قنادی ۱ لیوان
  • تخم ‌مرغ بزرگ ۲ عدد
  • نوک قاشق چای‌خوری وانیل

مواد لازم برای تهیه شربت بامیه

  • آب ۱ پیمانه
  • شکر ۲ پیمانه
  • آبلیمو ۱ قاشق سوپ‌خوری
  • گلوکز ۱ قاشق سوپ‌خوری
  • گلاب یک‌هشتم پیمانه
  • زعفران دم‌کرده یک‌پنجم قاشق سوپ‌خوری

 

طرز تهیه بامیه خانگی

طرز تهیه بامیه

  1. مرحله اول طرز تهیه بامیه خانگی مربوط به آماده‌سازی شربت‌ بار است. جهت تهیه شربت بار، ابتدا دو پیمانه شکر را به همراه یک پیمانه آب به داخل قابلمه بریزید و روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که مشاهده کردید دانه‌های شکر موجود در آب حل شدند و محلول شروع به جوشیدن کرد، باید بدون هم‌زدن با قاشق منتظر باشید تا خوب بجوشد.
  2. در این مرحله آبلیمو را به شربت اضافه کنید و تا زمانی که به غلظت دلخواه برسد صبر کنید. عسل و گلوکز را به شربت اضافه کنید و ۵ دقیقه منتظر بمانید. در مرحله آخر هنگامی که شعله گاز را خاموش کردید، زعفران و گلاب را به آن اضافه کنید.
  3. لازم است اجازه دهید شربت ‌بار به دمای محیط برسد و سپس بامیه‌هایی را که آماده خواهید کرد، به آن اضافه کنید.
  4. طرز تهیه بامیه خانگی به این شکل است که ابتدا یک قابلمه نچسب را انتخاب و مقدار مشخص‌شده از شربت، روغن و آب را به داخل آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند.
  5. بعد از این که مواد موجود در داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد، تمام مقدار مشخص‌شده از آرد را اضافه کنید تا خمیر در داخل ظرف جمع شود. در این مرحله حرارت را در حالت متوسط قرار دهید و بگذارید خمیر ۱۰ تا ۱۵ حرارت ببیند. انجام‌دادن این کار باعث می‌شود رطوبت اضافی موجود در خمیر از بین برود و بامیه پخته‌شده کیفیت بیشتری داشته باشد.
  6. مرحله بعد برای طرز تهیه بامیه، مربوط به اضافه‌کردن وانیل و تخم‌مرغ‌ها به خمیر داغ است. هنگامی کهتخم مرغ ‌ها را به خمیر اضافه می‌کنید، لازم است یک خمیر چسبناک به دست بیاید.
  7. خمیر به‌دست‌آمده را داخل قیف یا ماسوره بریزید. روی شعله گاز یک قابلمه قرار دهید و داخل آن را با روغن پر کنید. برای بریدن خمیر بامیه از داخل قیف، نوک قیچی را به روغن داغ آغشته کنید و سپس خمیر را ببرید.
  8. توجه داشته باشید که برای تهیه یک بامیه با کیفیت بالا، لازم است روغن تا حد زیادی گرم نشده باشد؛ چرا که باعث سوختن خمیر خواهد شد. بامیه‌ها هنگام پخته‌شدن پف می‌کنند، پس برای جلوگیری از سرریزشدن از داخل قابلمه، آن را به‌طور کامل پر نکنید.
  9. در پایان بعد از سرخ‌شدن کامل بامیه‌ها آن‌ها را به داخل شربت بار که به دمای محیط رسیده است انتقال دهید و بگذارید ۳ دقیقه در داخل شربت قرار گیرند. بعد از ۳ دقیقه بامیه‌ها را از داخل شربت خارج کنید و در توری قرار دهید تا شربت آن‌ها خارج شود.
  • مدت‌زمان لازم جهت تهیه بامیه خانگی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است.اگر دوست دارید طرز تهیه حلیم برای ماه رمضان را هم یاد بگیرید حتما به این مقاله از بلاگ اسنپ مارکت را بخوانید.

طرز تهیه شربت بامیه با پیمانه لیوان

طرز تهیه بامیه

طرز تهیه بامیه با پیمانه لیوان به این صورت است که ابتدا یک‌چهارم پیمانه آب گرم را با زعفران مخلوط می‌کنیم و اجازه می‌دهیم دم بیاید. برای تهیه شربت بار یک پیمانه شکر و یک‌دوم پیمانه آب را با یکدیگر به‌خوبی مخلوط می‌کنیم و روی شعله گاز  قرار می‌دهیم تا بجوشد. در آخر سه قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده را به آن اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه بامیه با پیمانه لیوان

در یک  قابلمه نچسب دیگر، یک پیمانه کره و شربت را مخلوط می‌کنیم و روی حرارت پایین قرار می‌دهیم تا کره ذوب شود. حرارت را کاهش می‌دهیم و یک پیمانه آرد را اضافه می‌کنیم تا یک خمیر یک‌دست به دست بیاوریم. اجازه می‌دهیم خمیر به‌دست‌آمده در دمای اتاق سرد شود. در مرحله بعد یک عدد تخم‌ مرغ را به آن اضافه می‌کنیم و به کمک ماسوره، بامیه‌ها را در قابلمه حاوی روغن سرخ می‌کنیم. بامیه‌های سرخ‌شده را به مدت ۳ دقیقه در داخل  شربت بار قرار می‌دهیم.

نکات کلیدی طرز تهیه بامیه خانگی

  • توجه داشته باشید که لازم است شربت ‌بار در دمای معمولی باشد. اگر بامیه‌ها را در شربت بار با دمای خنک قرار دهید، شربت به داخل بامیه‌ها نفوذ نخواهد کرد و در نتیجه حالتی خشک در هنگام میل‌کردن به وجود می‌آید.از طرفی دمای بالای شربت ‌بار باعث از بین رفتن حالت ترد بامیه می‌شود و حالت خمیری در آن به وجود می‌آورد.
  • هنگام اضافه‌کردن بامیه‌ها به روغن،افزایش دمای آن باعث سوختن می‌شود و طعم تلخی در آن به وجود می‌آورد؛ لذا بهتر است بامیه‌ها در دمایی پایین سرخ شوند.
  • نگهداری بامیه در فضای خنک و در ظرف در‌دار به حفظ کیفیت آن کمک می‌کند.

 خرید مواد لازم برای تهـیه بامیه خانگی

شما به‌راحتی می‌توانید تمامی وسایل مورد نیاز برای تهیه بامیه خانگی را به کمک اسنپ مارکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در آدرس دلخواه خود تحویل بگیرید. توجه داشته باشید که اسنپ مارکت مواد اولیه مرغوب و باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و سعی می‌کند با ارائه پایین‌ترین قیمت ممکن، تجربه خوبی را در ذهن آن‌ها به‌ثبت برساند.

پس به‌جای تلف‌کردن وقت خود در ترافیک‌های سنگین، هر چه سریع‌تر وسایل مورد نیاز خود را تنها با چند کلیک ساده از این فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. فراموش نکنید که اولین خریدتان با ارسال رایگان همراه خواهد بود.

نظرات