آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی آسان است؟

0

اقدام به یادگیری یک زبان براساس نیاز افراد به آن زبان صورت می گیرد. یکی از زبان هایی که در سال های اخیر به صورت چشمگیری مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته و متقاضیان زیادی برای یادگیری آن شروع به آموزش کرده اند زبان ترکی استانبولی است.

اما آیا این زبان برای یادگیری زبان آسانی است یا اینکه برای یادگیری و آموزش جز زبان های سخت تلقی می شود.

در این مطلب می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم و ویژگی های این زبان را بررسی کرده و به این سوال پاسخ دهیم.

آموزش ترکی استانبولی

چرا باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم؟

قبل از اینکه بخواهیم بررسی کنیم که زبان ترکی استانبولی آسان است یا سخت باید به این موضوع بپردازیم که اصلا چرا باید این زبان را آموزش ببینیم و این زبان برای ما چه فوایدی خواهد داشت؟

زبان ترکی قسمتی از خانواده زبان Turkic است که یک مجموعه ای بسیار شبیه به زبان هایی است که در اروپای شرقی تا غرب چین مورد استفاده است.

زبان ترکی دارای تاریخچه ای غنی و پیچیده است اما اگر این موضوع را ساده نگاه کنیم در حالت کلی می توان آن را به دو فاز اصلی تقسیم کرد. در طول دوره امپراتوری عثمانی، این زبان تلفیقی از زبان های ترکی، عربی و فارسی بود. در واقع، بسیاری از لغات ترکی در این دوران از بین رفته و زبان ترکی بسیاری از کلمات اصیل ترکی خود را از دست داده است.

کشور ترکیه که یکی از مهم ترین همسایگان ایران می باشد و نیز با توجه به ارتباط این کشور با کشورهای اروپایی از جمله مهم ترین کشورهایی است که برای ایران در زمینه های مختلف می تواند سودآور باشد. در نتیجه ایرانی ها به این زبان توجه خاصی دارند.

در نتیجه با توجه به این موارد یادگیری زبان ترکی می تواند امری مفید و ضروری تلقی شود و برای بسیاری از افراد با مقاصد مختلف یادگیری این زبان می تواند در نوع خود مفید باشد.

ویژگی های زبان ترکی استانبولی

در سطح جهان حدود ۷۵ میلیون نفر به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند که این زبان را جز ۱۵ زبان برتر دنیا قرار داده است.

این زبان در جمله سازی ساختاری شبیه به زبان فارسی دارد که البته برخی تفاوت ها نیز در این خصوص دیده می شود.

در زبان ترکی لغات بسیاری از زبان فارسی و عربی وجود دارد و نیز این زبان به همان شکل که نوشته می شود خوانده می شود.

در این زبان برای اسامی جنسیتی وجود ندارد و الفبای آن دارای ۲۹ حرف است.

احتمالا اسم مصطفی آتاتورک به گوش تان خورده است. کسی که زبان ترکی مدرن را پایه گذاری کرد. آتاتورک ترکیه ای مدرن متحد را بوجود آورد به نام جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ که در پی همین تغییرات آتاتورک بسیار دوست داشت تا کشورش بیشتر شبیه اروپایی ها و مدرن تر باشد.

یکی از دستوراتی که صادر کرد تغییر الفبای ترکی از عربی به لاتین بود.

A B C Ç E F G Ğ H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

همانطور که مشاهده می کنید این الفبا مدرن ترکی بسیار شبیه به الفبای زبان انگلیسی است اما با کمی تفاوت در چند حرف که معرف یک سری آوا در زبان ترکی می باشند مثلا Ç که معرف صدای ch یا چ در زبان انگلیسی است. همچنین در این الفبا نسبت به زبان انگلیسی شما حروف q، w و x را مشاهده نمی کنید.

یادگیری زبان ترکی استانبـولی برای چه کسانی آسان است؟

سختی یا آسانی هر زبانی برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. یکی از موضوعات مهم در یادگیری یک زبان انگیزه و هدف شما در یادگیری است که این موضوع می تواند سخت ترین زبان دنیا را نیز برای شما آسان نماید.

مشخصا برخی از زبان ها براساس ویژگی هایی که دارند سخت تر از سایر زبان ها می باشند اما برای افراد مختلف این سختی می تواند متفاوت باشد.

در مورد زبان ترکی استانبولی، این زبان برای ایرانی ها به دلیل ویژگی هایی که بیان شد و نزدیکی بسیاری که در کلمات و فرهنگ این دو کشور وجود دارد این زبان را برای یادگیری آنقدر سخت جلوه نمی کند. اما با این حال شاید یادگیری این زبان برای برخی از افراد بسیار سخت باشد.

اگر هدف مشخص و برنامه ریزی خوب و دقیقی برای یادگیری داشته باشید یادگیری زبان ترکی استانبولی یکی از آسان ترین زبان هایی است که می توانید آن را فرابگیرید.

آموزش زبان ترکی استانبولی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با تشکیل یک دپارتمان مجزا و حرفه ای آموزشی برای زبان ترکی استانبولی به آموزش این زبان شیرین پرداخته است.

در این آموزشگاه از بهترین اساتید زبان ترکی که برخی از آن ها سابقه زندگی و یا تحصیل در کشور ترکیه را نیز داشته اند استفاده شده است.

کلاس زبان ترکی استانبولی به صورت حضوری و آنلاین با استفاده از بهترین امکانات و بهره گیری از بهترین و بروزترین منابع آموزشی برگزار می شود. شما می توانید به صورت گروهی و خصوصی در این کلاس ها شرکت نمایید.

موسسه زبان دهخدا با برنامه ریزی مدون برای برگزاری کلاس ها به شما کمک خواهد کرد تا در بهترین شرایط و در یک زمان مناسب این زبان را فراگرفته و از آموزش زبان ترکی استانبولی که با استفاده از شیوه های نوین آموزشی تدریس می شود این زبان را یاد بگیرید.

تعیین سطح و مشاوره در موسسه زبان دهخدا به صورت رایگان برگزار می شود.

نظرات