روشهای آسان اخذ شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۲ چیست؟

0

کشور ترکیه به عنوان کشور همسایه ایران به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب به عنوان یک کشور قابل رشد شناخته می‌شود. ترکیه در میانه دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و به دلیل داشتن جاذبه‌های توریستی و جذابیت‌های سرمایه گذاری مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. بسیاری از افراد متناسب با شرایط خود به دنبال دریافت شهروندی ترکیه هستند.

اروپا درخواست ترکیه مبنی بر عضویت در اتحادیه اروپا را در سال ۱۹۹۹ پذیرفت که این امر باعث افزایش روابط اقتصادی این کشور با دیگر کشورهای جهان شده است. اگر می‌خواهید در مورد شیوه‌های آسان اخذ شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۲ بیشتر بدانید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

 اخذ شهروندی ترکیه

قانون دریافت پاسپورت ترکیه چگونه است

بر اساس این که قوانین جدید هیئت دولت ترکیه در سال ۲۰۱۸ به تصویب رسیده است، شرایط ورود اتباع خارجی به این کشور بسیار آسان‌تر از گذشته شده است. در واقع با توجه به شرایط تعیین شده متقاضیان می‌توانند با استفاده از راه‌های سرمایه‌گذاری و تحصیلی مختلف، شهروندی ترکیه را به راحتی اخذ کنند. به عنوان نمونه افراد قادرند با خرید ملک در ترکیه به ارزش حدودی ۲۵۰ هزار دلار، حق شهروندی این کشور را دریافت کنند.

طبق آمارهای رسمی منتشر شده پاسپورت کشور ترکیه در سال ۲۰۲۱ با دریافت امتیاز ۱۱۴ توانست در رتبه ۳۹ جهان قرار بگیرد. این امر نشان می‌دهد که کشور ترکیه به دلیل داشتن شرایط اقتصادی مناسب به عنوان یک مقصد عالی برای دریافت شهروندی محسوب می‌شود. زمانی که بخواهید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید، باید طبق قوانین در نظر گرفته شده، فرم‌های درخواستی خود را به مکان تعیین شده تحویل داده و پس از بررسی توسط وزارت کشور، پاسپورت مورد نظر خود را دریافت کنید. تمام مراحل دریافت پاسپورت کشور ترکیه طبق قوانین قابل انجام خواهد بود.

مزایای دریافت شهروندی ترکیه را بدانید

ترکیه به عنوان یک شهر دارای موقعیت جغرافیایی عالی شناخته می‌شود که از مکان‌های جالب و دیدنی برخوردار است. این کشور همه ساله پذیرای گردشگران زیادی است که بسیاری از افراد به دنبال اخذ شهروندی این کشور هستند. شهروندان کشور ترکیه می‌توانند بدون داشتن ویزا به ۷۲ کشور مختلف سفر کنند. همچنین کسانی که دارای پاسپورت ترکیه هستند قادر خواهند بود تا در صورت ورود به ۴۲ کشور مختلف، ویزای خود را به صورت آنی از فرودگاه کشور مقصد دریافت کنند.

شهروندی ترکیه دارای مزیت‌های زیادی برای افراد است که در این بخش به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم داشت:

  • افرادی که شهروند ترکیه می‌شوند می‌توانند از وام‌های بلندمدت با بهره بسیار کم بهره‌مند شوند.
  • امکان تغییر مشخصات هویتی افراد در پاسپورت ترکیه برای شهروندان وجود دارد که بسیار جذاب است.
  • امکان استفاده از تسهیلات مختلف برای فرزندان وجود دارد.
  • کسانی که شهروند ترکیه محسوب می‌شوند، می‌توانند خدمات درمانی رایگان از بهترین مراکز درمانی دریافت کنند.
  • سهولت اخذ ویزای کاری انگلیس، ویزای نوع E1 و E2 آمریکا برای شهروندان ترکیه وجود دارد.

هر کدام از موارد گفته شده به عنوان مزیت‌های شهروندی کشور ترکیه محسوب می‌شود که می‌تواند برای افراد بسیار قابل توجه باشد و افراد را به دریافت شهروندی این کشور ترغیب نماید.

اخذ شهروندی ترکیه

مدارک لازم برای اخذ شهروندی ترکیه

برای این که بتوانید شهروندی این کشور را دریافت کنید، بهتر است به نکات گفته شده در این بخش توجه داشته باشید. تهیه کردن مدارک زیر باعث می‌شود تا بتوانید در کمترین زمان ممکن شهروندی این کشور را دریافت کنید:

  • اصل و ترجمه پاسپورت کلیه اعضای خانواده که به تایید کنسول‌گری رسیده باشد.
  • ترجمه شناسنامه اعضا با تایید وزارت خارجه
  • اصل سند ازدواج سرمایه گذار به همراه همسر
  • اصل و کپی اقامت اشخاص
  • ارائه ۴ قطعه عکس بیومتریک
  • اسنادی که وضعیت سرمایه‌گذار را به صورت کامل مشخص نماید
  • وکالت از سرمایه‌گذار به وکیل برای اجرای مراحل اخذ شهروندی این کشور
  • نام و نام خانوادگی جدید (این مورد اختیاری است)
  • رسید پرداخت کلیه‌ هزینه‌های مورد نیاز

شرایط شهروندی ترکیه

تسهیلات متعددی از سوی کشور ترکیه برای متقاضیان خارجی در جهت اخذ شهروندی ترکیه ارائه شده است که شامل روش‌های سرمایه‌گذاری، تحصیل، کار، خرید انواع ملک و غیره است. هر شیوه دارای شرایط مرتبط با خود است که در این بخش قصد داریم تا به توضیحات آن بپردازیم:

·      شهروندی ترکیه با خرید خانه

شهروندی ترکیه با خرید خانه امکان‌پذیر است؛ بدین صورت که با خرید یک یا چند ملک به ارزش حداقل ۲۵۰.۰۰۰ دلار، پس از مدت ۳ تا ۴ ماه می‌توانید طبق قانون شهروندی کشور ترکیه، پاسپورت ترکیه را بدست آورید. این روش آسان ترین راه اخذ شهروندی ترکیه است. در سال‌های گذشته، افراد متقاضی برای دریافت پاسپورت و تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک باید ملکی به ارزش حداقل یک میلیون دلار در این کشور می‌خریدند یا به عبارت دیگر به ارزش حداقل یک میلیون دلار در خاک این کشور سرمایه گذاری می‌کردند اما اخیرا یعنی از سال ۲۰۱۸ به بعد این مبلغ به ۲۵۰۰۰۰ دلار کاهش یافت. یعنی قیمت ملک مورد نظر به یک چهارم قیمت سابق خود کاهش یافت. این قانون به فرصتی طلایی برای علاقمندان به زندگی در ترکیه تبدیل شد. اکنون شما می‌توانید با خرید خانه، ویلا، آپارتمان، دفتر کار یا هر ملک در خاک ترکیه به ارزش حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار آمریکا، به راحتی برای دریافت پاسپورت و به دنبال آن تابعیت ترکیه اقدام کنید و از مزایای شهروندی در این کشور بهره ببرید.

·       اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری

شیوه سرمایه گذاری برای اخذ شهروندی بدین صورت است که باید مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ دلار را در حساب بانکی برای ۳ سال بلوکه کنید و یا از طریق کار آفرینی برای ۵۰ شهروند ترکیه شغل ایجاد کرده و بیمه این افراد را برای ۳ سال بپردازید.

·       اخذ شهروندی از طریق کار به صورت کارمند یا کار فرما

برای اخذ شـهروندی در این شیوه، باید ۵ سال دریک شرکت رسمی مشغول به کار باشید و اجازه کار شما بدون وقفه تمدید شود اگر به صورت کارفرما شرکت ثبت کرده اید نیز باید اجازه کار شما بدون وقفه به مدت ۵ سال تمدید شود در هر دو صورت نباید مدت زمانی که خارج از ترکیه هستید در طول ۵ سال از ۱۸۵ روز بیشتر شود . توجه داشته باشید برای دریافت اجازه کار بیمه ۵ شهروند ترک را برای ۵ سال پرداخت کنید

اخذ شهروندی ترکیه

شناخت بهترین مجموعه برای دریافت شهروندی کشور ترکیه

حال که با مزیت‌های شهروندی کشور ترکیه آشنا شدید، برای این که بتوانید متناسب با نیاز خود از یک شیوه مناسب برای اخذ شهروندی استفاده کنید، بهتر است از یک مجموعه تخصصی کمک بگیرید. استفاده از یک مجموعه تخصصی به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند ضمن صرفه جویی در هزینه و زمان به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

در بین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات شهروندی ترکیه، آنتالیااستيت به عنوان بهترین انتخاب محسوب می‌شود. مشاوران این مجموعه قادرند تا در صورت نیاز بهترین مشاوره‌های تخصصی را جهت اخذ شهروندی کشور ترکیه به شما ارائه نمایند. در صورت تمایل برای دریافت شهروندی کشور ترکیه بهتر است به آدرس این مجموعه www.antalyaestate.net/fa مراجعه کنید.

نظرات