آخرین وضعیت پیش بینی آب و هوای کشور برای ۱۳ بدر ۱۴۰۱ (سیزده بدر ۱۴۰۱)

0

اخبار جدید از پیش بینی هواشناسی سیزده بدر ۱۴۰۱ و آخرین وضعیت پیش بینی آب و هوا برای روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ (سیزده بدر) مشخص شد و سازمان هواشناسی آب و هوای کشور برای ۱۳ بدر ۱۴۰۱ تشریح کرد. برای اطلاع از پیش بینی هواشناسی برای روز سیزده بدر ۱۴۰۱ با ما همراه باشید

آخرین وضعیت پیش بینی آب و هوای کشور برای 13 بدر 1401 (سیزده بدر ۱۴۰۱)

آخرین وضعیت پیش بینی آب و هوای کشور برای ۱۳ بدر ۱۴۰۱ (سیزده بدر ۱۴۰۱)

بر اساس جدیدترین خبرها از سازمان هواشناسی، در روز شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ برابر با سیزده بدر و روز طبیعت بارش هایی در برخی نقاط کشور خواهیم داشت.

اصغری کارشناس هواشناسی، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی نوروز ۱۴۰۱ و پیش بینی هواشناسی ۱۳ بدر ۱۴۰۱ گفت: نمی‌توان به‌طور دقیق و قطعی وضعیت آب و هوای یک ماه آینده را پیش بینی کرد.

این کارشناس ارشد هواشناسی افزود: پیش بینی بلندمدت ما از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین این است که شرایط بارندگی در کشور کمتر از میزان متوسط است. امکان دارد این شرایط موجب خوشحالی دستگاه‌های امدادی و مسافران شود چرا که دیگر خبری از حوادث ناشی از بارش‌های شدید نخواهد بود

سحر تاجبخش نیز درباره تمهیدات این سازمان به‌منظور آگاهی مردم از وضعیت جوی برای سفرهای نوروزی اظهار کرد: هشدارهای مربوط به وضعیت جوی در صورت لزوم هر روز صادر می‌شود و با استفاده از دو نرم‌افزار «پیش‌بینی وضعیت هوا» و «شاهد»، اطلاع‌رسانی به مردم انجام می‌شود و آخرین تحولات جوی را به عموم ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در هفته اول فروردین ۱۴۰۱ سواحل دریای خزر بیشترین بارش را در سطح کشور خواهد داشت و پیش‌بینی شده است که با احتمال ۵۰ درصد، تا ۱۰۰ میلی‌متر بارش را در این استان‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نوار جنوبی کشور به‌خصوص سواحل دریای عمان تا حدودی افزایش دما را تجربه خواهیم کرد و در مابقی سواحل جنوبی دمای نرمالی را خواهیم داشت.

تاج‌بخش با بیان اینکه بارش در هفته دوم فروردین فعلاً در حد نرمال پیش‌بینی شده است،‌ تأکید کرد: اگر اتفاق خاصی به‌جز این‌ها باشد، حتماً اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه هر سال برای یک هفته قبل از شروع سال نو پیش‌بینی ویژه نوروزی آماده می‌شود، گفت: این گزارش پیش‌بینی تا پایان نوروز را پوشش می‌دهد، علاوه بر آن پیش‌بینی‌های ۵روزه نیز به‌صورت معمول هر روز صادر می‌شود و دو بار در روز به‌روزرسانی خواهد شد.

سحر تاج‌بخش با اشاره به صدور هشدارهای جوی در زمان ایجاد پدیده‌های مهم درباره پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای تعطیلات نوروزی اظهار کرد: تمرکز بارش‌ها در استان‌های نیمه شمالی کشور است و بارش‌های گسترده هفته آخر اسفند بیشتر استان‌های کشور به‌جز بخش‌های جنوب شرق را پوشش می‌دهد.

سازمان هواشناسی وضعیت هوای استان ها را در روز سیزده بدر ۱۴۰۱ به روزهای آتی موکول کرد که ما نیز در ادامه مطلب بروز رسانی خواهیم کرد.

پیش بینی هواشناسی فروردین ۱۴۰۱

صادق ضیاییان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت:‌ بر اساس تحلیل آخرین نقش های پیش یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت.

یش بینی وضع هوا ۵ فروردین ۱۴۰۱، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در شمال غرب،غرب،سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت.

صادق ضیاییان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت:‌ بر اساس تحلیل آخرین نقش های پیش یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش در گیلان، غرب مازندران، زنجان، البرز، قزوین و نوار شمالی تهران شدت خواهد داشت، گفت: جمعه (۵فروردین) در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش ها ادامه خواهد داشت و شنبه و یکشنبه(۶ و ۷ فروردین ) در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده انتظار می رود.

وی با بیان اینکه دوشنبه (۸فروردین) در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد، افزود: توده گرد و غباری که در کشور عراق شکل گرفته به سبب وزش باد و حرکت آن از سوی شرق طی ۲۴ ساعت آینده غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و همچنین امروز در بخش هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و فردا جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیاییان ادامه داد: همچنین در کشور شنبه وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در دامنه های جنوبی البرز، نواحی جنوب شرق و شرق و یکشنبه برای جنوب غرب و بخش هایی از نوارشرقی پیش بینی می شود و امروز (۴فروردین)، در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما ۳تا ۵درجه و طی دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق افزایش محسوس دمای ۸تا ۱۲ درجه انتظار می رود، همچنین جمعه نیمه غربی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود.

نظرات