تقویت مو با ویتامین ها + ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو

0

همه ما به دنبال راهی برای افزایش تقویت مو هستیم. از آنجایی که نداشتن برخی از ویتامین ها در بدن باعث ریزش مو می شود باید بدانید مصرف چه ویتامین هایی باعث رشد مو می شود. در این پست به تقویت مو با ویتامین ها پرداخته ایم.

تقویت مو با ویتامین ها

تقویت مو با ویتامین ها

برای بسیاری از افراد داشتن موهای سالم نشانه سلامت یا زیبایی است. مانند سایر قسمت بدن موها نیز برای سلامت و رشد به انواع مواد مغذی نیاز دارند. در واقع عامل ریزش مو در برخی موارد کمبودهای تغذیه ای و رژیم غذایی ناسالم می باشد. درحالی که عواملی مانند سن، تاثیر ژن و تغییرات هورمونی هم روی رشد و ریزش مو تأثیر دارند، مصرف بهینه مواد مغذی مانع ریزش مو می شوند. در ادامه اثر ویتامین ها و مواد مغذی بر رشد مو توضیح داده شده است.

ویتامین A

تقویت مو با ویتامین ها

همه سلول ها برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. مو نیز سریع ترین رشد را در بدن دارد و برای جلوگیری از ریزش مو می توان از این ویتامین استفاده کرد. ویتامین A همچنین به غدد پوست کمک می کند تا یک ماده روغنی به نام سبوم ایجاد کنند. سبوم پوست سر را مرطوب و به سلامت مو کمک می کند. رژیم های غذایی که ویتامین A کمی دارند ممکن است به مشکلات مختلفی از جمله ریزش مو منجر شوند. سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم پیچ همه دارای بتاکاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A همچنین می تواند در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ، روغن جگر ماهی و ماست یافت شود.

ویتامین C برای رشد بهتر موها

تقویت مو با ویتامین ها

اگر به انواع مرکبات و توت فرنگی علاقه دارید و آن‌ها را به طور مرتب مصرف می‌کنید دیگر نیازی نیست نگران کمبود ویتامین C در بدن خود باشید. رادیکال‌های آزاد، دشمن اصلی موهای شما هستند که می‌توانند باعث ریزش آن‌ها و تغییر رنگ‌دانه‌های مو شوند. مصرف مقدار کافی از ویتامین C باعث می‌شود که رادیکال‌های آزاد به طور کامل از بین بروند و سلول‌های تولید کننده کلاژن فعال‌تر شوند. علاوه بر این ویتامین C در کنار آهن و سایر مواد معدنی بر روی سرعت رشد مو نیز تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که موهایی بلندتر و البته پرپشت‌تر داشته باشید.

ویتامین دی D

تقویت مو با ویتامین ها

مطالعه ای در سال ۲۰۱۹ انجام شد که نشان داد در موارد متعددی بین کمبود ویتامین D و آلوپسی آره آتا ارتباط وجود دارد. این شرایط می تواند منجر به ریزش شدید مو شود. در بررسی های انجام شده در این تحقیق افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا ویتامین D موجود در خون آنها پایین بود.

تقویت مو با ویتامین ها

اداره مکمل های تغذیه ای توصیه می کند که بزرگسالان روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی یا ۱۵ میکروگرم ویتامین D دریافت کنند. با این حال بسیاری از مردم دارای کمبود ویتامین D می باشند. آمارها نشان می دهد که بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان کمبود ویتامین D دارند.

نظرات