مشخصات و عکسهای خودروی چری آریزو ۶

1

مشخصات و عکسهای خودروی چری آریزو ۶

چری آریزو ۶ : صنعت خودروسازی، یکی از صنایعی هست که به صورت فشرده درگیر این رقابت است ، رقابتی سخت و بی رحم ، انچه بر این بازارها در طی سالهای اخیر تاثیر گذار بوده است ظهور بزرگترین بازار تولید و مصرف خودرو جهان یعنی کشور چین میباشد، بازار بزرگ تولید و مصرف که بسیاری از معادلات جهان را بهم ریخت، حال پس از سالها تولید محصولاتی با تکنولوژی مهندسی معکوس ، اژدهای زرد با تولید محصولاتی با تکنولوژی روز و طراحی جذاب زنگ خطر را برای بزرگان پر مدعا به صدا دراورد، نمایشگاه بیجینگ ۲۰۱۸، خود گواه این جهش بلند پروازانه چینی ها بود ،یکی از سدانهای زیبای این نمایشگاه که نگاه های بسیاری را سمت خود جذب نمود، چری آریزو ۶ بود. سدان لوکس و زیبای چری ، بزرگترین صادر کننده خودروی چین که مفاهیم جدیدی را بیان نمود ، شرکت چری که در سالهای اخیر با بهره گیری از تیم تحقیق و توسعه بین المللی خود، توانسته است. محصولاتی قابل قبول و در سطح استانداردهای جهانی را به بازارهای گوناگون عرضه نماید، مدلهای مختلف تیگو چون تیگو ۷ و تیگو ۸ و حال یک سدان مدرن و خانوادگی از نسل موفق اریزو با نام آریزو۶ که جایش در سبد محصولات چری خالی بود.

  چری آریزو 6

چری آریزو ۶ ، محصول بخش تحقیق و توسعه بین المللی چری بود تا با بهره گیری از تیم معروف و بین المللی خود که شامل کار کشته ترین افراد، افراد با تجربه در صنعت خودروسازی بود، یک سدان جذاب و با استایل اروپایی بود، نمای داخل آریزو ۶ را میتوان نقطه قوت آن در کنار طراحی زیبا و پخته ان دانست، در نمای داخلی چری آریزو ۶ از دیگر ساخته های چری متفاوت میباشد، شما در نگاه اول آریزو ۶ را قطعا یک سدان اروپایی چه به لحاظ طراحی داخلی و چه به لحاظ طراحی خارجی خواهید دانست.

چری آریزو 6

پیرامون طراحی ظاهری چری آریزو ۶ باید گفت که طراحان این شرکت با ایجاد یک نواوری جدید در زبان طراحی خود، چهره‌ای بسیار زیبا را به واسطه وجود چراغ‌هایی کشیده و اسپرت به همراه نوارهای روشنایی درون آن‌ها، وجود خط کرومی که از میان دو چراغ جلویی به آرم این شرکت در قسمت مرکزی جلو پنجره وصل می‌شود، طراحی تحسین برانگیز چراغ‌های مه شکن درون سپر جلو که به عنوان پروژکتور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و طرح شبکه‌ای ایجاد شده بر روی جلو پنجره در نمای ابتدایی، به این خودرو بخشیده‌اند.
در بخش میانی، طراحی خارق العاده‌ای نسبت به سایر رقبا این خودرو به چشم نمی‌خورد و تنها نکات موجود که می‌توان در این قسمت به آن‌ها اشاره کرد، خطوط ایجاد شده بر روی درب‌ها، رینگ‌های اسپرت پنج پر و گلگیرهای حجیم هستند.

چری آریزو 6
اما در نمای عقب و انتهایی این خودرو، شاهد طراحی بی نظیری همانند قسمت ابتدایی هستیم که بی شک زیباترین قسمت در طراحی بیرونی چری آریزو ۶ است. در نمای عقبی این خودرو، به نظر می‌رسد که شرکت چری چین تا حدودی از نمای انتهایی بی ام و سری ۷ الهام گرفته و با نگاهی به چراغ‌های پهن و خط کرومی ایجاد شده بین این چراغ‌ها، نا خوداگاه نظرمان به سمت بی ام و سری ۷ می‌رود.

همچنین، الگوریم طراحی سپر و سر اگزوزها در دو طرف، بسیار شبیه به بی ام و سری ۷ است، ولی نباید از زیبایی منحصر به فرد این خودرو در نمای بیرونی چشم پوشی کرد.

چری آریزو 6

مشخصات فنی چری آریزو ۶

پیرامون پیشرانه و عملکرد آریزو ۶ نیز آنچنان اطلاعاتی بر روی سایت های بین المللی قرار نگرفته است، اما انتظار آن می‌رود که همچون برادر کوچک تر یعنی آریزو ۵، این خودرو نیز دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر باشد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتن متر بوده و این نیرو تولیدی به وسیله یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT به چرخ‌های (FWD) جلو منتقل شود.

چری آریزو 6

زمان عرضه و قیمت آریزو ۶

با توجه به صحبت های مسئولین مدیران خودرو ، به احتمال زیاد این خودرو از نیمه دوم امسال عرضه خواهد شد و با توجه به قیمت دیگر خودروهای چری ، احتمال می رود قیمت چری آریزو ۶ چیزی حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان باشد

1 دیدگاه در “مشخصات و عکسهای خودروی چری آریزو ۶

  1. مصرف کننده گفت:

    گیربکسشcvtنیست.احتمالا دوبل کلاچ باشه

نظرات