طرز تهیه ۳ نوع شیرینی عید خانگی خوشمزه و مجلسی

1

طرز تهیه  ۳ نوع شیرینی عید خانگی خوشمزه و مجلسی

در نزدیکی عید، بیشتر خانم‌های هنرمند با درست کردن انواع شیرینی خشک عید به استقبال بهار می روند. در این مقاله، ما طرز تهیه۳  نوع  شیرینی عید خانگی خوشمزه و مجلسی را آموزش خواهیم داد. سه نوع از شیرینی های خشک عید پرطرفدار: شیرینی نخودچی، شیرینی پفکی گردویی و شیرینی برشتوک شکلاتی می باشند. شما عزیزان می توانید طرز تهیه تعداد بیشتری از شیرینی های مخصوص عید را در مجله تفریحی و سرگرمی گارنو مشاهده کنید.

 شیرینی عید

شیرینی عید خانگی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شیرینی نخودچی برای عید

شیرینی نخودچی، از پرطرفدارترین نوع شیرینی های عید است. این خوراکی را هم می توانید ساده و هم شکلاتی بپزید. شیرینی نخودچی دارای بافتی نرم بوده که به راحتی در دهان آب می شود. برای تهیه این شیرینی، حتماً از آرد نخودچی خانگی استفاده نمایید. مواد لازم جهت تهیه این نوع از شیرینی در جدول زیر آمده است.

 

مواد مقدار
آرد نخودچی ۳۰۰ گرم
پودر قند الک شده ۱۵۰ گرم
روغن قنادی ۱۴۰ گرم
پودر کاکائو به میزان لازم
پودر هل ۱ قاشق مرباخوری

 

برای تهیه این نوع از شیرینی، باید آرد نخودچی را الک کرده و سپس روغن و پودر قند را با همزن هم بزنید تا به رنگ سفید درآید. سپس آرد نخودچی را به این مخلوط اضافه کنید. البته باید آرد نخودچی را کم کم به مواد اولیه اضافه نمایید. پس از ترکیب شدن این مواد  با هم خمیر را درون یخچال بگذارید. سپس خمیر را پس از یک ساعت در آورده و با وردنه صاف کنید و با قالب شیرینی نخودچی برش بزنید.

 

 طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی مخصوص عید

شیرینی پفکی گردویی هم از آسان ترین نمونه های شیرینی برای روزهای عـید است. مواد لازم برای تهیه این شیرینی به شرح زیر است.

 

مواد مقدار
زرده تخم مرغ ۴ عدد
گردو خرد شده ۵۰ گرم
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
پودر قند ۱۵۰ گرم
بکینگ پودر نصف قاشق مرباخوری

 طرز تهیه شیرینی برشتوک شکلاتی برای عید نوروز

شیرینی برشتوک شکلاتی هم جزء شیرینی های کم دردسر است که برای تهیه آن نیازی به فر نیست. با تهیه مواد اولیه آن، می توانید به راحتی این محصول را بدون فر درست کنید. از مواد لازم برای تهیه شیرینی برشتوک  باید به موارد زیر اشاره کرد.

 

مواد مقدار
آرد نخودچی ۱۴۰ گرم
کره ۷۰ گرم
پودر قند ۸۰ گرم
روغن مایع یک قاشق غذاخوری
پودر هل یک قاشق مرباخوری
شکلات کاکائو به میزان دلخواه

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد طرز تهیه شیرینی عیـد پفکی گردویی و برشتوک شکلاتی می توانید به قسمت آموزش شیرینی پزی در سایت گارنو مراجعه نمایید.

شیرینی عید

انتخاب بهترین شیرینی عیـد خانگی خوشمزه

نکاتی برای انتخاب شیرینی عیـد 

یکی از خوراکی هایی که جزء خریدهای اصلی عید نوروز به شمار می رود، شیرینی خشک است. انواع شیرینی خشک عید با طعم های گوناگون وجود دارند. شیرینی های خشک عید دارای دو ویژگی مهم هستند. اولین ویژگی این خوراکی ها، ماندگاری طولانی مدت آن ها است که به طور معمول تا حدود سه هفته قابل استفاده هستند. دومین ویژگی این گونه شیرینی ها، مقرون به صرفه  بودن و سبک بودن وزن آن ها می باشد. با استفاده از شیرینی های سبک و کوچک می توان تعداد بیشتری از میهمانان را پذیرایی نمود.

معمولاً شیرینی های عید خانگی از نوع مجلسی دارای قیمت بیشتری هستند. سعی کنید این شیرینی ها را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید تا از کیفیت مواد اولیه استفاده شده مطمئن شوید. برای اطمینان از تازگی این شیرینی نیز پیش از خرید حتماً یک عدد از آن را تست نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

البته اگر دوست دارید این شیرینی ها را خودتان بپزید و از کیفیت آن ها صد در صد مطمئن شوید می توانید با یادگیری آموزش طرز تهیه شیرینی عید، این شیرینی های عید را در منزل خود تهیه نمایید.

 

ترفندهایی برای پخت انواع شیرینی خشک عید 

برای این که بتوانید در منزل خود بهترین شیرینی خانگی را تهیه کنید، باید به این نکات توجه نمایید. اولین نکته برای تهیه شیرینی خانگی این است که حدود ۳۰ دقیقه قبل از پخت شیرینی، اقدام به روشن نمودن فر نمایید. نکته بعدی در آموزش شیرینی پزی عیـد این است که حتماً قالب‌ها را با استفاده از روغن مایع کامل چرب نمایید.  اگر می خواهید که پف شیرینی های شما بیشتر شود، بهتر است که سفیده و زرده تخم مرغ  را به صورت جداگانه هم بزنید. حتماً قبل از تهیه شیرینی، مواد اولیه را حدود نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید. پس از خارج نمودن شیرینی ها از درون فر اجازه دهید تا کاملاً سرد شوند تا به راحتی از قالب خود جدا گردند.

شیرینی عید

بهترین شیرینی های خشک عیـد

 

برای این که انواع شیرینی خشک عید رنگ روشنی داشته باشند و نسوزند، بهتر است که از قالب های مناسب استفاده کنید. برای اینکه پف شیرینی ها از بین نرود، به هیچ عنوان درب فر را به هنگام پخت این خوراکی باز نکنید. حتماً دمای فر را بر اساس نوع شیرینی تنظیم کنید. بالا بودن دمای فر موجب سوختن روی شیرینی و نپختن لایه درونی آن می‌شود. برای اطلاعات دقیق تر از نکات آموزش پخت شیرینی برای عید می توانید به آموزش شیرینی برای عید مراجعه کنید.

 

آموزش شیرینی برای عیـد نوروز در منزل

انواع شیرینی خشک عیـد از بهترین شیرینی ها برای عیـد نوروز که طعم بسیار لذیذی دارند. انواع شیرینی های عیـد، هم به صورت آماده در بازار هستند و هم این که شما می‌توانید  آنها را در منزل تهیه کنید. تهیه شیرینی در منزل بسیار ساده و لذت بخش هستند.

پخت شیرینی در منزل یک سرگرمی مفرح برای خانم های هنرمند محسوب می شود. علاقمندان به شیرینی پزی می‌توانند به راحتی و با مراجعه کردن به سایت گارنو، طرز پخت انواع مختلفی از شیرینی ها را در قسمت آموزش شیرینی عید یاد بگیرند. معمولاً در ایام عید خطر افزایش وزن نیز وجود دارد. کلی مقاله درباره نکات مربوط به کالری مواد غذایی و تکینیک های تناسب وزن نیز در سایت گارنو قابل استفاده می باشد.

1 دیدگاه در “طرز تهیه ۳ نوع شیرینی عید خانگی خوشمزه و مجلسی

  1. مریم گفت:

    بسیار عالی
    ممنون از مطلب مفیدتون

نظرات