هادی محقق کارگردان سینما کیست / بیوگرافی سید هادی محقق و همسرش+ فیلمشناسی

0

هادی محقق کارگردان سینما کیست ؟ / بیوگرافی سید هادی محقق و همسرش+ تصاویر و زندگینامه و زندگی شخصی هادی محقق کارگردان فیلم درب برنده دیپلم افتخار جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره ۱۴۰۰ همراه با ناگفته های زندگی هنری و خانوادگی وی از شروع بازیگری تا کارگردانی و پیج اینستاگرامش را در ادامه میخوانید

هادی محقق کارگردان سینما کیست / بیوگرافی سید هادی محقق و همسرش+ تصاویر

 

هادی محقق کارگردان سینما کیست / بیوگرافی سید هادی محقق و همسرش+ تصاویر و فیلمشناسی

سید هادی محقق (Hadi Mohaghegh) کارگردان سینما و بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون (زاده سال ۱۳۵۷) در دهدشت می باشد. او دانش آموخته رشتهٔ مکانیک خودرو است و با برادرش رضا در ساخت و تولید و کاررگردانی فیلم سینما و سریال همکاری دارد. برادرش یکی از تهیه کنندگان موفق سینما در ایران است. از همسر و وضعیت تاهل هادی محقق اطلاعاتی در دست نیست

 بیوگرافی هادی محقق کارگردان سینما

سال های فعالیت

سیدهادی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۵ با تئاتر آغاز کرد و سپس بطور حرفه ای در سال ۱۳۹۱ وارد کارگردانی شد. او از سال ۹۱ به عنوان بازیگر، طراح و دستیار کارگردان تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در همان سال اولین فیلم بلند خود، به نام او خوب سنگ می‌زند، را ساخت که برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی از جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شد.

زندگینامه سیدهادی محقق

اما مهمترین فیلم هادی محقق کارگردان، ممیرو نام دارد که جوایز بسیاری را در جشنواره‌های فیلم به دست آورد. او در فیلم های «اتوبوس شب»، «پیک‌‌نیک در میدان جنگ»، «ایرو»، «ممیرو»، «او خوب سنگ می‌زند»، «دست‌های خالی» به عنوان بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس، «دستیار کارگردان و … مشغول به کار بوده است.

بیوگرافی هادی محقق کارگردان سینما

هادی محقق کارگردان فیلم درب برنده دیپلم افتخار جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره ۱۴۰۰

گفتنی است که فیلم درب ؛ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به «سید هادی محقق» رسید.
درب فیلمی به کارگردانی و نویسندگی این کارگردان و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق محصول سال ۱۴۰۰ است. این فیلم در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستاهای اطراف شهر سوق فیلمبرداری شده‌است.

همچنین بخوانید: بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار و اینستاگرام

بیوگرافی و زندگی شخصی هادی محقق کارگردان سینما

او درباره فیلم درب گفته: درب در گویش لری به معنای زمین سفت است. البته احتمال دارد نامش را به «درنو» تغییر بدهیم که معنای این کلمه «گرداب آبی» می‌شود. «درب» درباره یک مامور اداره برق است که قرار است برق خانه‌ای را وصل کند. این فیلم تقریباً مراحل پایانی را سپری می‌کند، تدوین همزمان و کارهای فنی «درب» هم در حال انجام است و فکر می‌کنم ظرف دو سه ماه آینده آماده نمایش شود. این فیلم در دهدشت کهگیلویه و بویراحمد که فیلم‌های قبلی‌ام را در همان‌جا ساخته بودم، فیلمبرداری شد.

پیج اینستاگرام سیدهادی محقق کارگردان

ایشان صفحه ای در اینستاگرام ندارد و فعالیتی در فضای مجازی ندارد

عکس سید هادی محقق و همسرش

سوابق کاری

برادران سرزمین من
نگاهی به آسمان
بردو
درب محصول سال ۱۴۰۰

ایرو (۱۳۹۸)
ممیرو (۱۳۹۴)
او خوب سنگ می‌زند (۱۳۹۱)
دستیاراول کارگردان: دست‌های خالی (۱۳۸۵)

صیام و تیام (۱۳۸۵)
پیک نیک در میدان جنگ (۱۳۸۳)
دست‌های خالی (۱۳۸۵)

نظرات