بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار و اینستاگرام

0

بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان کیست و همسر و فرزندانش + عکس ها و پیج اینستاگرام مهدی صباغ زاده کارگردان و آثار و سوابق هنری و زندگی شخصی مهدی صباغ زاده و همسرش همراه با زندگی شخصی از ورود به بازیگری از قبل از انقلاب تا کارگردانی و عکس ها و تصاویر ایشان را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

مهدی صباغ‌زاده کارگردان و بازیگر ایرانی در ۱ تیر ۱۳۳۰ به دنیا امده است او میگوید من از تئاتر وارد سینما شدم. سال ۴۷ یا ۴۸ در مشهد بودم که رفتم برای بازیگری تئاتر اسم نوشتم و از من تست بازیگری گرفتند و قبول شدم. یک دوره آموزش تئاتر دیدم و بعد در یک تئاتر حضور پیدا کردم. در همان زمان‌ها بود که آقای داریوش ارجمند با یک پروژکتور قراضه‌‌ که داشت، همراه با آقای جیرانی و آقای صابری که بچه‌های مشهد بودند فیلمی به نام “بیژن و خیال و کفش” ساختند که آقای بیژن امکانیان هم در آن فیلم بازی می‌کرد.

بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار

بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان

مهدی صباغ‌زاده, (Mehdi Sabbaghzadeh) متولد اول تیر ۱۳۳۰ در مشهد, کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، پخش‌کننده و تدوین‌گر ایرانی, یکی از بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون ایران است. کاوه صباغ زاده کارگردان و فیلمساز فرزند مهدی صباغ زاده می باشد.

او دارای دو فرزند پسر به نام کاوه صباغ‌زاده و کیوان صباغ زاده می باشد. کاوه هم اکنون یکی از کارگردانان برجسته سینمای ایران است.

مهدی صباغ‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مهدی صباغ‌زاده می‌توان به کارگردانی سریال اولین انتخاب، سریال شاهد و سریال دزدان مادربزرگ اشاره کرد.

سوابق هنری

استاد صباغ زاده فعالیت هنری را از قبل از انقلاب و در سال ۱۳۵۵ با تئاتر و شرکت در سینمای آزاد و فیلمسازی تجربی آغاز کرد و پس از کسب تجربه و ساخت چندین فیلم کوتاه و مستند وارد کار حرفه ای شد.

وی کاندیدای بهترین کارگردانی در دهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۰) برای فیلم خانه خلوت شده بود. او برنده جایزه بزرگ مصطفی عقاد برای کارگردانی فیلم راه بهشت از جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۱) شد. وی از سال ۱۳۹۲ به عنوان پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی، مدیریت مؤسسه پخش نیمروز فیلم را به عهده دارد.

مهدی صباغ‌زاده کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۶۰ در فیلم آفتاب‌نشین‌ها به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال اولین انتخاب، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مهدی صباغ‌زاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی نصیریان، حسین پرورش، بیژن امکانیان و محبوبه بیات را تجربه کرد.
علیرضا شیخ الاسلامی کیست و اهل کجاست

بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار

ورود به بازیگری

ایشان درباره ورود به بازیگری گفته: من از تئاتر وارد سینما شدم. سال ۴۷ یا ۴۸ در مشهد بودم که رفتم برای بازیگری تئاتر اسم نوشتم و از من تست بازیگری گرفتند و قبول شدم. یک دوره آموزش تئاتر دیدم و بعد در یک تئاتر حضور پیدا کردم. در همان زمان‌ها بود که آقای داریوش ارجمند با یک پروژکتور قراضه‌‌ که داشت، همراه با آقای جیرانی و آقای صابری که بچه‌های مشهد بودند فیلمی به نام “بیژن و خیال و کفش” ساختند که آقای بیژن امکانیان هم در آن فیلم بازی می‌کرد.

آن‌ها فیلمشان را به اداره تئاتر آورده‌ بودند تا حلقه‌شان را ببینند و همانجا بود که نطفه سینما در من بسته شد و من وارد سینمای آزاد شدم. من در همان جا فیلمنامه‌نویسی، تدوین، فیلمبرداری، نورپردازی، صداگذاری و هر آن چیزی که به کارگردانی مربوط می‌شد را یاد گرفتم.

پس از آن تا سال ۵۷ که انقلاب صورت گرفت چیزهایی که یاد گرفته بودم را آموزش می‌دادم. زمانی که انقلاب اتفاق افتاد بچه‌ها پراکنده شدند و سینما آزاد هم تعطیل شد

بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار

همسر و فرزندان مهدی صباغ زاده

ایشان سال ها پیش ازدواج و دارای دو فرزند پسر به نام کاوه صباغ‌زاده و کیوان صباغ زاده می باشد. کاوه هم اکنون یکی از کارگردانان برجسته سینمای ایران است.

بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار

فیلم ها و سریال ها

کلوپ همسران (۱۳۹۷)
خانه کاغذی (۱۳۹۵)
اولین انتخاب (سریال) (۱۳۹۲)
راه بهشت (۱۳۹۰)
خاک و آتش (۱۳۸۹)
مانگرو (فیلم تلویزیونی) (۱۳۸۷)
راننده تاکسی (۱۳۸۵)
پیشنهاد ۵۰ میلیونی (۱۳۸۴)
اعتراف (فیلم تلویزیونی) (۱۳۸۳)
شاهد (فیلم تلویزیونی) (۱۳۸۳)
صبحانه‌ای برای دو نفر (۱۳۸۲)
بانوی کوچک (۱۳۸۰)
دیوار شیشه ای (سریال) (۱۳۷۹)
مارال (۱۳۷۹)
دلبر آهنی (سریال) (۱۳۷۸)
عشق کافی نیست (۱۳۷۷)
بدلکاران (۱۳۷۶)
دزدان مادربزرگ (سریال) (۱۳۷۴)
روزهای خوب زندگی (۱۳۷۳)
خانه خلوت (۱۳۷۰)
جستجو در جزیره (۱۳۶۹)
مهاجران (۱۳۷۱)
بازی تمام شد (۱۳۶۸)
سال‌های خاکستر (۱۳۶۷)
تصویر آخر (۱۳۶۵)
گمشده (۱۳۶۴)
پرونده (۱۳۶۲)
سناتور (۱۳۶۲)
آفتاب‌نشین‌ها (۱۳۶۰)

بیوگرافی مهدی صباغ زاده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار

تهیه‌کننده

رمانتیسم عماد و طوبا (۱۳۹۸)
کلوپ همسران (۱۳۹۷)
ایتالیا ایتالیا (۱۳۹۵)
پیشنهاد ۵۰ میلیونی (۱۳۸۴)
صبحانه‌ای برای دو نفر (۱۳۸۲)
بانوی کوچک (۱۳۸۰)
زندگی (۱۳۷۶)
در کمال خونسردی (۱۳۷۳)
روزهای خوب زندگی (۱۳۷۳)
خانه خلوت (۱۳۷۰)
جستجو در جزیره (۱۳۶۹)
مهاجران (۱۳۶۹)
چه پرستاره بود شبم (۱۳۵۵)

نظرات