اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم درب + داستان و تصاویر و نقد فیلم سینمایی درب

0

فیلم درب فیلم ایرانی به نویسندگی و کارگردانی سید هادی محقق و تهیه کنندگی رضا محقق است. این فیلم محصول سال ۱۴۰۰ و در ژانر اجتماعی درباره یک مامور اداره برق ساخته شده است. فیلم سینمایی درب به تازگی در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ در بهمن ماه با بازی هادی محقق به عنوان نقش اول و محمد اقبالی نقش مکمل و مریم بهشتی و … به نمایش درامد. در ادامه مطلب به معرفی این فیلم و بازیگران آن و بازیگر نقش …می پردازیم. با ما همراه باشید.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم درب + داستان ، تصاویر و نقد فیلم سینمایی درب

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم درب + داستان تصاویر و نقد فیلم سینمایی درب

عوامل «درب» به تهیه کنندگی رضا محقق این فیلم را برای حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر امسال اماده کردند و در اخرین جشنواره فجر ۱۴۰۰ به نمایش درآمد که برخی منتقدان آن را فیلم مستند نامیدند و برخی نیز آن را فیلمی با داستانی آرام و کارگردانی بسیار زیبا توصیف کردند

این فیلم در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستاهای اطراف شهر سوق فیلمبرداری شده است و پر از تصاویر بگر و بسیار زیبای طبیعت است که مخاطاب از دیدن مناظر تصویربرداری شده در فیلم به وجد می آید

سید هادی محقق در سال ۱۴۰۰ و در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «درب» در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و دیپلم افتخار برای کارگردانی و نویسندگی درب را کسب کرد.

بیوگرافی بازیگران فیلم درب

خلاصه داستان فیلم درب

در خلاصه داستان «درب» آمده است: این فیلم روایتگر مأمور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.

«درب» به کارگردانی و نویسندگی سید هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق است که برای اولین بار در جشنواره فجر ۱۴۰۰ به نمایش درامد.

اسامی بازیگران فیلم درب

هادی محقق
محمدظاهر اقبالی
روح الله برزگر

مریم بهشتی

اسامی بازیگران فیلم درب

نقد

هادی محقق در نشست خبری فیلم «درب» در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره استفاده از بازیگران کمتر شناخته شده در این فیلم گفت: استفاده از بازیگر باعث می‌شود حس همزات‌پنداری را کاهش بدهد. سینما باعث می‌شود که به سراغ نابازیگر برویم. استفاده نکردن از بازیگر ارتباطی با مناسبات مالی نداشت. استفاده از بازیگر آن حس باورپذیری را کاهش می‌دهد. رسیدن به یک نقش سختی های فراوانی دارد و شاید به همین دلیل است که خیلی از بازیگران در یک تیپ باقی می‌مانند.

او درباره استفاده از بدل در فیلم سینمایی «درب» بیان کرد: در فیلم بدل نداشتیم و در نقش مامور اداره برق به میزان ترس هایم غلبه کردم. اگر از بدل استفاده می‌کردم حس باور پذیری را کاهش می‌داد. این شخصیت یک شباهت هایی به یکی از دوستانم داشت اما ما به ازای کاملی برای آن وجود نداشت.

محقق درباره ادامه دادن راه آثار مرحوم عباس کیارستمی عنوان کرد: اهمیت عباس کیارستمی در سینمای ما بسیار زیاد است. کاش ترجمه درستی از کیارستمی در سینما وجود داشت و به او دقیق تر نگاه می‌کردیم. اولین سفیر تصویر بازیگر است و کیارستمی در بازی گرفتن از بازیگران بی نظیر بود و نمونه آن بازی همایون ارشادی است.

سید هادی محقق بازیگر و کارگردان فیلم درب

داستان فیلم سینمایی درب

“دِرب” پنجمین ساخته سینمایی هادی محقق است که نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته و رضا محقق به‌عنوان تهیه‌کننده در کنار او در این فیلم حضور دارد.

هادی محقق قبل از این فیلم، فیلم‌هایی چون «او خوب سنگ می‌زند»، «ممیرو»، «ایرو» و «درنو» را ساخته است. فیلم‌هایی که در دوره‌های پیشین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده‌اند. رضا محقق هم تهیه‌کنندگی فیلم‌های متعددی از جمله «او خوب سنگ می‌زند»، «ممیرو»، «ایرو»، «نگاهی به آسمان» و «شهر خاموش» را در کارنامه سینمایی خود دارد.

محمدظاهر اقبالی بازیگر

بازیگران فیلم درب

 

سایر عوامل

نویسنده و کارگردان: هادی محقق، تهیه‌کننده: سیدرضا محقق، مدیر فیلم‌برداری: منصور عبدرضائی، مدیر صدابرداری و عکاس: امیرمهدی نوری، تدوین: فرشاد عباسی، صداگذاری: حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس و مدیر تولید: عیسی خیبرمنش، اصلاح رنگ: سامان مجدوفایی، طراح پوستر: بابک یادگاریان و مدیر روابط‌عمومی: نغمه دانش آشتیانی با همراهی سپیده شریعت رضوی.

نظرات