دانلود / ۲ کلیپ کوتاه ولادت امام جواد ع برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام

0

۲ کلیپ کوتاه ولادت امام جواد ع برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام و با مولودی خوانی مداحان معروف و کلیپ استوری ولادت امام جواد ع علیه السلام برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام و دانلود کلیپ زیبا سالروز میلاد امام محمدتقی امام جواد الائمه ع در ادامه از این بخش به مناسبت سالروز ولادت امام جواد علیه السلام ۱۴۰۰ رایگان با حجم کم و کوتاه بسیار زیبا دانلود کنید:

دانلود / 2 کلیپ کوتاه ولادت امام جواد ع برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام

دانلود / ۲ کلیپ کوتاه ولادت امام جواد ع برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام

۱۰ رجب المرجب سالروز ولادت امام جواد, امام نهم ما شیعیان است که برگزاری مراسم جشن و مولودی خوانی در مساجد و هیات ها مرسوم است. برای تبریک ولادت امام جواد ع علاوه متن و عکس استوری تبریک سالروز ولادت و تولد امام جواد الائمه ع می توانید می توانید کلیپ استوری بسیار زیبا و شاد تولد و ولادت امام جواد ع را دانلود کنید و برای وضعیت واستپ و استوری اینستاگرام ارسال کنید:

از باب الجواد تا باب المراد پر بگیر با انبیاء
از صحن پدر، تا صحن پسر راهی نیست با دل بیا

کلیپ استوری ولادت امام جواد برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام

کلیپ بسیار زیبای میلاد امام جواد ع را در زیر برای ارسال در وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام و تلگرام دانلود کنید:

برخيز به شادى، گه برخاستن است
چون شادى امشب ز گنه تاختن است
امشب شب ميلاد تقى هست و شب
عيدى ز جواد و اهل بيت خواستن است

تولد امام جواد (ع) برشما مبارک و فرخنده باد

*****
آبادی دنيا بدون عقبی
از تو نخواهم ای عزيز زهرا
بهر نجات شيعه آمدی تو
و باب ورود ما به مشهدی تو

همه از پای به سر به مراد دل خویش رسیده‌ایم و از آمدن جواد شادیم.

هر کس را که بنگری دست به دامان کسی است و ما همگی ما دست به دامان جواد هستیم.

میلاد امام جواد (ع) مبارک باد.

*****

زندگینامه مختصر امام محمدتقی ع

امام جواد علیه السلام میوه دل ثامن الحجج علیه السلام در دهم رجب ۱۹۵ ق در مدینه منوّره زاده شد و بر شاخسار امامت شکوفا گشت. پدر بزرگوار امام جواد علیه السلام ،حضرت امام رضا علیه السلام و مادرش بانوی گرامی و بافضیلتی به نام «سبیکه» است که امام رضا علیه السلام او را «خیزران» نامید. حضرت همواره از ایشان به نیکی یاد کرده او را با تعابیری چون بانویی پاک دامن و بانوی بافضیلت نام می بردند.

امام جواد علیه السلام به ابن الرضا (پسر رضا) نیز خوانده می شد. پدر امام جواد علیه السلام او را ابوجعفر خطاب می کرد. و برای اینکه با محمد باقر، امام پنجم، که او هم ابوجعفر نامیده می شد اشتباه نشود، تاریخ نویسان امام جواد علیه السلام را ابوجعفر ثانی می نامیدند.

امام جواد علیه السلام در مدینه به دنیا آمد و به نوشته شیخ کلینی، مادرش کنیزی از نوبیا در شمال آفریقا به نام حبیبه بود. با این حال برخی او را خیزران، از امپراتوری روم شرقی می دانند و برخی دیگر او را از خانواده ماریه، همسر پیامبر اسلام می دانند.

امام جواد علیه السلام تنها چهار سال داشت وقتی پدرش مجبور شد او را در مدینه تنها گذاشته، برای بر عهده گرفتن مقام جانشینی که مامون برایش تدارک دیده بود، عازم سفر به خراسان شود.

 

 

نظرات