آشنایی با مراحل ثبت شرکت مواد غذایی در دبی

0

ثبت شرکت مواد غذایی در دبی چگونه انجام می شود؟ یکی از شرکت های تجاری که هیچ وقت از میزان سوددهی آن کم نمی‌شود ، تجارت در زمینه ی مواد غذایی است؛ چرا که همواره انسان ها برای برطرف کردن نیاز اولیه ی خود  به خرید مواد غذایی نیاز دارند.

شرکت های مواد غذایی دقیقا چه فعالیتی انجام می‌دهند؟ حتما برای شما نیز پیش آمده است که وقتی قصد خرید مواد غذایی دارید با برندهای مختلفی روبرو می شوید که حتی ممکن است هر کدام از این برندها محصول یکسانی با قیمتی متفاوت ارائه بدهند. در واقع هر شرکت مواد غذایی در حوزه هایی مانند: غلات، انواع کنسرو های غذایی، خشکبار، فراورده‌های گوشتی، لبنیات و… فعالیت می کند.

پس از انتخاب حوزه فعالیت شرکت،  وقت آن است که قالبی برای شرکت خود انتخاب کنید.

قالب های رایج برای ثبت شرکت مواد غذایی در دبی:

شرکت سهامی خاص:

در مقالات پیشین درمورد شرکت سهامی خاص اطلاعات کاملی ارائه دادیم. آنچه این نوع از شرکت را از قالب های دیگر شرکت های موادغذایی جدا می کند، این است که سرمایه در این شرکت به سهام تبدیل شده است و شرکا مسئولیتی در قبال ضرر و زیان احتمالی آینده ندارند.

شرکت با مسئولیت محدود:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دبی برای انواع موضوعات تجاری امکان پذیر است و بر خلاف مورد بالا سرمایه شرکا به سهام تبدیل نشده است و در صورت ضرر و زیان  نسبت به آورده خود مسئولیت جبران خسارت را دارند.

ثبت شرکت مواد غذایی در دبی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت موادغذایی در دبی:

ارائه برنامه و اهدافی که برای شرکت در نظر دارید.

ارائه پاسپورت تمامی سهام داران و شرکا ارائه محصولی که خواهان تولید آن هستید، به همراه توضیحات و نحوه تولید آن، سعی کنید کیفیت و یا ویژگی منحصر به فردی برای محصولتان در نظر بگیرید؛ چرا که در این صورت روند ثبت شرکت شما جلوتر می‌افتد.

سرمایه اولیه شرکت در حساب بانکی باید واریز شود. توجه داشته باشید که در این مرحله تفاوتی بین قالب شرکت شما ( یعنی سهامی خاص با مسئولیت محدود و یا سایر قالب ها) وجود ندارد، چه سرمایه شرکا و چه سرمایه تبدیل شده به سهام، حتما باید در حساب بانکی در کشور امارات واریز شود.

ثبت شرکت در دبی علاوه بر تاییدیه های رایجی که برای دیگر شرکت‌ها وجود دارد. نیاز به تاییدیه های بهداشتی نیز دارد و در صورت نداشتن این تاییدیه ها هیچ گونه شانسی برای ثبت آن ندارید.

ارزش  برندسازی برای ثبت شرکت موادغذایی در دبی:

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که ثبت برند برای شرکت موادغذایی اهمیتی ندارد. در صورتی که به دلیل وجود حق کپی رایت در خارج از ایران شما باید همواره توجه داشته باشید که نام و لوگوی شرکت شما  حتی کوچک‌ترین شباهتی به سایر لوگوها در این حوزه نداشته باشد؛ چرا که در صورت هرگونه کپی، پای مقامات قضایی به مسائل شرکت شما باز و از اعتبارتان کاسته می شود. علاوه بر مسئله کپی رایت انتخاب نامی خاص و جدید در پیشرفت شرکت شما تاثیر به سزایی دارد.

هزینه ثبت شرکت مواد غذایی در دبی:

ثبت شرکت مواد غذایی در دبی

با توجه به نوسانات ارزی که  وجود دارد. نمی توان هزینه ی ثابتی را بیان کرد؛ ولی به طور کلی هزینه ثبت شرکت مواد غذایی در دبی از سی تا هفتاد هزار درهم امارات می تواند متفاوت باشد. توجه داشته باشید که مبلغ ذکر شده، هزینه های مربوط به دریافت مجوز را هم دربر می‌گیرد؛ اما شما برای دریافت کارت شناسایی در امارات، تغییر نوع ویزا و حتی برای مهر ویزا هم باید هزینه ی جداگانه ای حدود دو هزار درهم پرداخت کنید.

 

پاسخ به برخی سوالات در حوزه ثبت شرکت مواد غذایی در دبی:

ثبت شرکت موادغذایی در دبی چقدر زمان می‌برد؟

در پاسخ باید گفت که: حداقل زمان برای ثبت شرکت مواد غذایی در دبی پنج روز می باشد و این مدت با توجه به زمانی که شما برای دریافت  تاییدنامه‌های بهداشتی و غیر بهداشتی فوق نیاز دارید، ممکن است، حدود چند ماه هم  بشود.

آیا با ثبت شرکت مواد غذایی در دبی می توانیم اقامت کشور امارات را به دست آوریم؟

بله؛ فرقی نمی کند شما در چه حوزه ای اقدام به ثبت شرکت در دبی می‌کنید. در هر صورت شما اقامت امارات را بدست می آورید.

برای ثبت شرکت مواد غذایی در دبی نیاز به چه مجوزی برای شروع کار داریم؟

شرکت مواد غذایی در حوزه شرکت های صنعتی به شمار می رود، به همین دلیل برای ثبت شرکت مواد غذایی  نیاز به مجوز صنعتی دارید.

آیا امکان ثبت شرکت موادغذایی در دبی به صورت مجازی وجود دارد؟

خیر؛ برای ثبت شرکت هایی که در حوزه ی صنعت و یا تولید محصولی خاص فعالیت می کنند. این امکان به هیچ وجه وجود ندارد و نیاز است که مکانی برای شرکت شما در امارات وجود داشته باشد.

در صورت دریافت ویزا پس از ثبت شرکت مواد غذایی در دبی، چه نوع ویزایی صادر می‌شود؟

به این دلیل که برای ثبت این نوع شرکت شما به مجوز صنعتی نیاز دارید، ویزای صادر شده برای شما از نوع ویزای « پارتنر» می باشد.

در پرسش های فوق گفتیم که امکان ثبت شرکت مواد غذایی در دبی به صورت مجازی وجود ندارد. با این پاسخ، این سوال مطرح می شود که آیا امکان انجام مراحل ثبت شرکت  به صورت مجازی و آنلاین وجود دارد؟

ثبت شرکت مواد غذایی در دبی

بله؛ همان طور که در مقالات قبلی گفتیم، می توان ثبت شرکت  در دبی را به صورت آنلاین نیز انجام داد. شرکت مواد غذایی هم از این قاعده مستثنی نمی باشد.

سخن پایانی در باب ثبت شرکت مواد غذایی در دبی:

شاید در نگاه اول کشور امارات کشوری  با آب و هوایی گرم و طاقت فرسا به نظر برسد؛ ولی این دیدگاه در همان ابتدا در نطفه خفه می ‌شود، چون این کشور علاوه بر سرمایه ی زیادی که از طریق فروش نفت به دست می آورد، در سایر صنایع نیز حرفی برای گفتن دارد و این روزها یکی از آمال تاجران اقامت  و راه اندازی کسب و کار در آن  است؛ چرا که امکانات امارات برای شروع کسب و کار بی بدیل است، حال ثبت شرکت مواد غذایی در دبی به عنوان قلب این کشور یکی از مواردی است که اگر با برنامه ای دقیق انجام شود، می تواند آینده ی شما را دگرگون کند!

نظرات