۹ مقاله و انشا درباره روز مادر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی جدید را دانلود کنید

1

۹ مقاله و انشا درباره روز مادر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی جدید را دانلود کنید

مقاله و انشا درباره روز مادر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی برای سنین کودک و نوجوان از ابتدایی کلاس دوم ، کلاس سوم ، کلاس چهارم تا کلاس پنجم و شش و انشا در مورد روز مادر با مقدمه بدنه نتیجه به زبان کوکانه و ساده و انشا بارش فکری در مورد مادر و انشا در مورد مادر شهید و مقاله درباره روز زن و مادر و قطعه ادبی درباره مادر برای کلاس دوازدهم و تحقیق درباره روز مادر و زن در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا برای سنین کودک و نوجوان و پایه دبستان و دبیرستان را در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید.

9 مقاله و انشا درباره روز مادر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا درباره روز مادر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

🔸مقدمه:

امروز روز مادر است و ما باید همیشه به مادر و پدرمان احترام بگذاریم. انشای امروز من تقدیم به مادرم در روز مادر

🔸بدنه:

سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا س روز مادر و روز زن است. روزی که همه از مادران خود قدردانی و تشکر می کنند تا گوشه ای زحمات آنها را جبران کنند، هر چند ما تا آخر عمرمان اگر جانمان را هم بدهیم نمی توانیم زحمات آنها را جبران کنیم

من برای مادرم انشا می نویسم تا بعد از کلاس برای او بخوانم. روز مادر از راه رسیده است و من فکر می کنم عشق و محبت مادر از همه محبت هایی که در دنیا وجود دارد بهتر و واقعی تر است. مادر مثل فرشته است که بدون توقع به بچه هایش محبت می کند و تمام وجودش را به پای آن ها می ریزد.

مادر مهربان من! تو مقام خیلی بالایی داری، آن قدر بالا که خداوند بهشت را زیر پاهای تو قرار داده است و دستور داده همه مردم از مادرهای خود اطاعت کنند.

من هم سعی می کنم فرزند خوبی برایت باشم و باعث شادی و آرامش تو شوم.

تو خورشید خانه ما هستی، یادت باشد که همیشه کنار ما باشی و دعا می کنم همین طور شود چون اگر روزی جایت در خانه خالی شود حتما خانه خیلی سرد و بی روح می شود و من هیچ وقت نمی توانم نبودن تو را تحمل کنم.

آغوش گرم و دستان پر از مهر تو همیشه خوب است، می دانم خیلی تو را اذیت کرده ام و تو خیلی صبور بوده ای و من نمی توانم آن ها را جبران کنم.

مادر خوبم، روز مادر فرصت خوبی برای بچه هایی مثل من است تا بتوانند در این روز به شما بگویند که خیلی دوست تان دارند حتی اگر گاهی شما را ناراحت می کنند، بگویند لبخند شما زیباترین نعمت خداوند به آن ها است.

🔸نتیجه:

مادر نه تکرار میشود، نه تکراری، پس تا هست قدر مادرمان را بدانیم و صدایمان را روی او بلند نکنیم. هر روز دستش را بوس کنیم تا خوشحال شود.

انشا در مورد مادر را توصیف کنید و توصیف مادر

🔸مقدمه:

به نام حضرت عشق که پروردگارش مادر است و دینش مهربانی

🔸بدنه:

مادر تنها یک کلمه است اما وسعتی به اندازه کل عالم دارد. واژه ها کوچک تر از آن هستند که لایق انسانی بزرگ همچون تو باشند، کلمات نمی توانند آن طور که شایسته است از تو قدردانی کنند و نوشتن از تو و روزی که به نام تو نام گذاری شده بسیار سخت است.

مادر تنها ممکن محالیست که در دنیا نظیرش نیست. محبت مادر بی منت ترین محبت عالم است. مادر تنها لیلای عالم است که مجنونش فرزندش است.

مادر آنقدر مقامش بالاست که کلمات گنجایش توصیفش را ندارند.
خداوندا عشق را افریدی به ما اموختی ولی عشق ورزیدن را نه تا اینکه مادر را دیدیم تو فقط عشق ورزیدن بی منت را به مادر هدیه کردی.
در پایان به نام مادرانی که هر چه خواستند برای دیگران خواستند.

مادر یعنی دلسوز و بیقرار، مادر یعنی امید در سختی ها، مادر یعنی رایحه ی خوش گلها، مادر یعنی تمام وجود. ای که همه جا هستی و بوی تو آرامش بخش دلهاست. ای که پادشاهان قدرتمند گدای دستان تواند.

مادر چه اسم زیبایی است
وقتی می شنوم یک آرامش خاصی بر من غلبه میکند…
یاد گرمی خانه مان میافتم
خانه ای ک بهرحال اگر او نباشد یک سردی خاصی ب خود میگیرد و گویی خانه نیز حس گرمایی خود را از دست میدهد…..

مادر به ما شیر داده و از ما مراقبت کرده است. برای ما لالایی و قصّه های قشنگ گفته و ما را تا این جا رسانده است، پس باید احترام مادرمان را نگه داریم و آن را دوست داشته باشیم

خداوند مادر را چه زیبا آفریده و چه مهربان آفریده و تمامی خصوصیاتی ک خودش دارد را در قلبت فرو نشانده….
خداوند مادر را با بوی و عطر خاصی افریده ک در هیچ کدامین از مغازه های بازارهای جهان نمیتوانم آن را پیدا کنم
ای مادر مهربانتر از قلبم دوستت دارم و اگر جایی مکانی زمانی از من خطایی دیدی مرا مثل همیشه عفو کن
میدانم ک تمامی خطاهایم را دست فراموشی سپرده ای اما با این حال باز از تو ببخش میخواهم.

9 مقاله و انشا درباره روز مادر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا در مورد مادر شهید برای روز مادر

مادر شهید، یعنی انسانی بزرگ، بلند مرتبه و والا مقام که از بزرگترین دارایی اش، از بزرگترین ثروتش و از بهترین چیزی که در زندگی آن را داشت یعنی فرزندش گذشت تا از دین و کشورش دفاع کند

مادران شهدا دِینی بزرگ بر حق تمام مردم دارند. آنها فرزندشان را در راه خدا داده اند و این کار بزرگیست که از هر کسی بر نمی آید.

مادر شهید دست کمی از مقام خود شهید ندارد. فقط مادرانی که فرزندی از دست داده اند می دانند که همراه با فرزند نیمی از جان و پیکر آنها هم به زیر خاک خواهد رفت.

چه کسی خبر دارد از حال آن مادری که جسد بی جان فرزندش را می بیند و نوازش میکند؟ چه کسی خبر دارد که در دل او چه می گذرد؟ فرزندش می توانست ازدواج کند، می توانست زندگی تشکیل دهد و به مانند هزاران انسان دیگر او هم برای مادرش حق فرزندی را به جا آورد اما فرزند او این کار را نکرد. فرزند برای میهنش جان داد تا همین هزاران نفر بتوانند طعم واقعی زندگی را بچشند.

خیلی از مادران شهدا هستند که هنوز هم که هنوز است پیکر فرزندشان را ندیده اند، خیلی از آنها دیدار با فرزندشان را به آخرت موکول کرده اند و بسیاری از آنها در آرزوی یک بار دیدن پیکر فرزندشان زندگی می گذرانند و هنوز نفس میکشند.

مادر شهید است دیگر، روز مادر دلش میگیرد، روز مادر در دلش غوغاست، آخر چه چیز می تواند برایش جای فرزندش را پر کند؟ او هنوز هم میگرید، او هنوز هم ناله و سودا سر می دهد اما این ها برای همان هیاهوییست که در دلش برپاست.

🔸نتیجه:

روز مادر و تکریم مادران حتما سری به مادران شهدا بزنیم، مخصصوصا مادر شهیدی که هیچ فرزندی ندارد و فقط یک فرزند داشت و ان را هم تقدیم دین و وطن کرد. روح همه شهدا شاد و مادران شهدایی که درگذشتند روشان شاد

انشا درمورد روز مادر نامه ای برای مادر خود بنویسید

🔸مقدمه:

مادر عزیزم: سلام امروز در روز مادر می خواه برایت نامه ای برایت بنویسم از همه چیز برایت بگویم و بکگوییم دوستت دارم

🔸بدنه:

مادرم: خداوند تو را چه زیبا آفرید، چه مهربان، چه صبور و چه بخشنده. خدا را شاکرم به خاطر وجودت، به خاطر حضور گرمت، به خاطر نگاه مهربانت. به خاطر این که دست هایت را پناهگاه روزهای سخت زندگی ام قرار داده است.

لحظه هایی که دلم گرفته یا روزهایی که زمین خوردم این آغوش تو بود که به من آرامش می داد.

می دانم خداوند جلوه ای از زیبایی هایش را با نام مادر بر روی زمین قرار داده است و جایگاه ابدی تو بهشت خواهد بود.

مادرم یک روز برای تو کم است زیرا که باید هر روز از تو نوشت و از تو گفت. دوستت دارم و تا ابد محتاج تو خواهم بود.

عمر من! همه عمرت را برایم داده ای، زندگی من! زندگی ات را به پایم گذاشته ای، دوستت دارم و می ترسم از روزی که ناگهان دیگر نباشی … آن قدر که همیشه پروانه وار دورم چرخیده ای حتی یک لحظه نیز نمی توانم آن را تصور کنم.

می دانم زحمت هایی که کشیده ای بی نهایت است و من هیچ وقت به خوبی از تو تشکر نکرده ام و نتوانستم گوشه ای از آن ها را برایت جبران کنم. در این روز با شکوه، به تو می گویم که امیدوارم بتوانم با موفقیت هایم شادت کنم، تو را که یک عمر دوستم بوده ای، پرستارم بوده ای، معلمی نمونه برایم بوده ای.

بخاطر تمام خوبی هایی که در حقم کردی و من نادیده گرفتم ببخش. بمیرم، نبینم پیری مادر. نفهمیدم کی مادرم، کمر کرده خم، به پای نفهمی من

🔸نتیجه:

میم مثل مادر، هر انسانی بوی خاصی دارد اما گاهی بعضی ها عجیب بوی خدا می دهند مثل مادر

مقاله درباره روز مادر و روز زن

۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا روز مادر و روز زن می باشد. این روز را روز مادر نامگذاری کرده اند.

هر انسان از آوان طفولیت الی آخرین ساعت حیات خویش در فکر و اندیشه این گوهر زیبا و گرانبها می باشد

زمانیکه انسان پا به عرصه حیات و زندگی میگذارد همین مادر است که طفل خویش را با یک عالم مشکلات زندگی تربیت و پرورش داده و شب زنده داری های مادر در آوان طفولیت بخاطر صحت و سلامتی طفلش.

مادر مقدس ترین موجود روی زمین به شمار رفته و مادر زیبا ترین و گرانبها ترین هدیه الهی است که برای هرکس به ارمغان آورده است. پیامبر اکرم (ص) می فرماید که اگر من مادر خود را به آغوش خود گرفته هفتاد دور خانه خدا را طواف کنم باز هم ناچیز خواهد یک شب بیخوابی مادر جبران نمیشود، یعنی زحمات که مادر بر اولاد خویش میکشد جبران ناپذیر است. و مادر تمام زنده گی اش را فدای اولاد خویش میکند، زیرا که چه خوش گفته اند که:
«بهشت زیر پای مادران است.»

ما هر کاری هم در روز مادر برای مادران خود انجام دهیم نمیتوانیم زحمات او را جبران کنیم . پس بهتر است تلاش کنیم ، خوب درست بخوانیم و فرزند خوبی در آینده برای والدین خود باشیم.

مادر کسی ست که بی منت و بی دریغ نهایت مهرش را تقدیم فرزند می کند حتی اگر آن ها بی محبت باشند، و هر دفعه که فرزندان اشتباهی مرتکب می شوند آن ها را می بخشد و دوباره در آغوش می گیرد.

لحظه هایش را با دعا برای فرزندانش می گذراند و مدام برایشان نگران است.شادی او زمانی تکمیل می شود که فرزندانش شاد و خوشحال باشند.حضورش در خانه گرما بخش است و نبودنش فضای خانه را به مکان بی روح و سوت و کوری تبدیل می کند که نمی توان آن را تحمل کرد، و آغوش پر مهرش تمام دلهره ها و نگرانی های روز را از بین می برد.

 

مادر و عشق او با هیچ چیز و هیچ کس دیگر قابل مقایسه نیست، آرامشی که یک لبخند ساده ی او به ما می دهد را در هیچ جای دیگری نمی توان پیدا کرد.زمانی که در زندگی دچار مشکلات می شویم و یا در کارهایمان شکست می خوریم اوست که ما را حمایت می کند و به ما انگیزه ی دوباره می دهد تا تلاش کنیم و موفقیت هایی در زندگی به دست بیاوریم.

خداوند متعال و ائمه ی اطهار در احادیث بارها، ما را به نیکی به پدر و مادر سفارش کرده اند و این موضوع مسئولیت سنگینی بر عهده ی ما می گذارد تا همیشه تلاش کنیم با کارهای خوب، ذره ای از محبت آن ها را جبران کنیم.

9 مقاله و انشا درباره روز مادر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا ادبی درباره روز مادر

به سلامتی مادر واسه اینکه دیوارش از همه کوتاهتره!
به سلامتی مادر بخاطر اینکه هیچوقت نگفت من همیشه گفت بچه هام…
به سلامتی مادر بخاطر اینکه همیشه از غمهامون شنید اما هیچوقت از غمهاش نگفت
به سلامتی مادر بخاطر اینکه از سلامتیش برای سلامتی بچه هاش همیشه گذشته
به سلامتی مادر بخاطر زندگی که همراه با شادی و امید و مهربونی بهمون میده
به سلامتی مادرچون هیچوقت خستگیشو به رخمون نمیکشه و ازش گلایه ای نمیکنه
به سلامتی مادر چون اگه خورشید نباشه میشه گذرون کرد اما بدون حضور مادر زندگی یه لحظه هم معنی نداره…

مادر یعنی دلسوز و بی قرار، مادر یعنی امید در سختی ها، مادر یعنی رایحه ی خوش گل ها، مادر یعنی تمام وجود ما.
ای که همه جا هستی و بوی تو آرامش بخش دل هاست. ای که پادشاهان قدرتمند گدای دستای تواند. ای کسی که بهشت بی صبرانه مشتاق تو است.

بگو چگونه ستایش جان سوزی هایت را کنم، بگو چگونه شب هایی را که در خواب ناز بودم و تو بیدار ماندی را جبران کنم، بگو چگونه دوایی باشم بر درد های زندگی ات.
ای مادرم بدان تا تو به بهشت نروی به بهشت نمی روم، بدان پس از گذشت سال ها، سال مهرت در دلم جاری می ماند.

دوستت دارم، اشک های گوشه چشمت را هنگام موفقیتم دوست دارم، نگاه مادرانه ات را هنگام جدایی ها دوست دارم و تا ابد محتاج دستانت هستم، محتاج دستانی که سرم را نوازش می کرد، محتاج دستانی که پارچه ی خنک بر پیشانیم نهاد. حتی محتاج آن دستانی هستم که سیلی بر صورتم نهاد و راه بد و راست را به من نشان داد.

ای مادرم، ای کسی که هر چه گویم تلافی جانسوزی هایت نمی شود. ای کسی که آوردن نامت پر افتخار تر از قهرمان شدن در جهان است به خاط تمام خوبی هایی که در حقم کردی و من نادیده گرفتم مرا ببخش.

همچنین بخوانید: نقاشی روز مادر برای رنگ آمیزی سنین کودک و نوجوان با کیفیت عالی + تصاویر

تحقیق درباره روز مادر و روز زن

روز مادر روزی است که در تمام فرهنگ ها ، ادیان و ملیت ها گرامی داشته میشود . در ایران این روز همزمان با سالروز میلاد دخت پیامبر اکرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله و در جهان در روز ۸ مارس است .

همانطور که میدانید در ایران روز میلاد حضرت علی«علیه‌‌السلام» نماد روز پدر و روز مرد، یعنی یک الگو برای تمام مردان جهان، که مرد باید اینگونه باشد، پدر باید اینقدر از خودگذشتگی و فداکاری و مروت داشته باشد.

روز دختر به یاد حضرت معصومه «س» یعنی دختر باید تا این حد پاک و عفیف بماند، تا این‌حد کسب معارف کند که مقامی بسیار بالا از عرفان و اخلاق و اسلام کسب کند.

و اما در مورد روز زن ، این روز در ایران با سایر کشورهای جهان متفاوت است!

روزی که ما آن را به رسمیت می‌شناسیم، روز میلاد حضرت زهرا «س» است، روز بیست جمادی الثانی، اما این روز در جهان از سال ۱۹۷۵ در سازمان ملل، هشتم مارس به‌عنوان «روز جهانی زن» برسمیت شناخته شده است و یونسکو نیز در سال ۱۹۷۷ آن را به عنوان «روز جهانی زن»، به رسمیت شناخت.

بسیار مشتاق بودم که علت این نامگذاری را بدانم، چون علت نامگذاری در جهان قدری متفاوت از ایران است،

پس باید علتی وجود می‌داشت که هشت مارس در جهان، روز زن شود!

علت نامگذاری ۸ مارس به عنوان روز زن اینکه این‌روز اولین روزی است که زنان کارگر کارگاه‌های پارچه‌بافی و لباس دوزی در نیویورک آمریکا که خواهان افزایش دستمزد، کاهش ساعات کار و بهبود شرایط بسیار نامناسب کار شدند، تظاهرات کردند، هرچند که ناموفق بود اما اولین اعتراض بود!

شکوه و عظمت الگوی زنان مسلمان، حضرت زهرا«سلام‌الله» آنقدر بالا و زیباست که هر مقایسه‌ای در مقابل شان ایشان ناقص و ابتر می‌شود، از همان دوران کودکی، دوران ازدواج و حتی لحظات شهادت ایشان برای تمام زنان و حتی مردان جهان نکته و درس دارد و قابل تحقیق و بررسی است، معدنی است که به پایان نمی‌رسد.

همچنین بخوانید: ۶ مقاله و انشا درمورد حضرت فاطمه با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشای زیبا درباره ولادت حضرت حضرت فاطمه

🔸مقدمه:

به نام خالق زیبایی ها ، با تبریک میلاد کوثر پیامبر (ص) این انشا را آغاز میکنم

🔸متن:

آسمان آینه ای شده است تا تصویر فرشته فرود آمده در خانه محمد صلی الله علیه و آله را در آغوش گیرد؛

تصویر دختری که فرشتگان، گرداگردش حلقه زدند تا مبارک ترین روز از روزهای آفرینش را به جشن بنشینند.

کوثر، بانوی همیشه لحظه‌ها، آمده تا مشرکان، بولهب وار انگشت حیرت بر دهان برند و از وهم خویش باخبر شوند.

کوثر آمد و جاری شد در جری زمان و با زلالی خویش، درخت عشق را آبیاری کرد.

جاری شد تا منفورترین انسانهای روزگار را زیر آسیاب کلام خود، از پای درآورد.

جاری شد و آمیخت با اشکها و ناله‌های علی و آن گاه، کوثر، همه تن گریه شد در بیمناک ترین لحظه هایی که خواهد آمد.

بگذار پدر ببوسد گونه هایی را که روزی روزگاری سایه ارغوانی کینه‌ای بر آن می افتد!

بگذار نوازش کند پدر، چشمانی را که روزهای نه چندان دور، در غم پروازهای مکرّر، در غم مظلومیت همسر بارانی می شوند!

آرام باش کودکم؛ فاطمه، آرام باش که زمانه، ناآرام ترین لحظه‌ها را برای تو تدارک دیده است.

آرام باش در آغوش مادر!

حالا کوثر، همچنان جاری است. جریان دارد در رگهای هزار و چهار صد ساله من، تو، و ما.

کوثر همچنان جاری است، در بلندترین قله‌های اندیشه تا آبیاری کند همچنان درخت عشق را.

🔸نتیجه:

سالروز ولادت حضرت زهرا بهترین مادر دو جهان مبارک

انشا درباره روز مادر و مادر به زبان ساده

🔸مقدمه:

به نام خداوند بخشنده مهربان انشای خود را ور مورد مادر مهربانم آغاز میکنم .

🔸متن:

مادرم ، جانم ، مهربانم . میخواهم با تو سخن بگویم :

مادرم، مادر خوبم، من مهربانی و گذشت را از تو یاد گرفتم.

تو بهترین مادر دنیا هستی و من احساس خوشبختی می کنم که تو را دارم.

دوست دارم همیشه کنار تو باشم، وقتی از مدرسه به خانه می آیم و تو را می بینم خیلی خوشحال می شوم و زمانی که مرا بغل می کنی به من آرامش می دهی.

مادر خوبم تو هر روز زحمت می کشی و برای من غذاهای خوشمزه آماده می کنی، غذاهایی که تو درست می کنی خوشمزه ترین غذای دنیاست.

همه ی بچه های از خوبی مادرهایشان می گویند، من هم از خوبی تو می گویم و دوست دارم همه بدانند من چه مادر خوب و مهربانی دارم. تو همیشه به من کمک می کنی تا درس هایم را بیش تر و بهتر یاد بگیرم، از تو ممنونم.

بعضی وقت ها مرا دعوا می کنی اما اشکالی ندارد، چون همه ی مادرهایی که بچه هایشان را دوست دارند همین کار را انجام می دهند تا آن ها کم تر اشتباه کنند و همیشه کار درست را انجام دهند.

مادر مهربان من، وقتی مریض می شوی من خیلی غصه می خورم و ناراحت می شوم و دوست دارم تو همیشه خوب باشی و هیچ وقت مریض و ناراحت نباشی.

دوست دارم بچه ی خوبی باشم تا تو را خوشحال کنم، ببخشید اگر بعضی وقت ها تو را اذیت می کنم و تو ناراحت می شوی، اما تو مهربان و بخشنده هستی و همیشه مرا می بخشی و دوست داری.

🔸نتیجه:

مادر عزیزم میدانم نمیتوانم حتی گوشه از زحمات تو را جبران کنم. اما بدان که تو را خیلی دوست دارم و می خواهم همیشه کنار من باشی مادرم.

1 دیدگاه در “۹ مقاله و انشا درباره روز مادر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی جدید را دانلود کنید

  1. دختری از تبار حاج قاسم گفت:

    مادر عشق است و ایثار
    زیبایی و فرزانگـــــی
    جان است و جانان
    درمان دردمان

    مادرم به اندازه وسعت دو جهان دوستت دارم😘

نظرات