بیوگرافی سعید سردشتی راوی کتاب عصرهای کریسکان و همسرش +‌درگذشت و سوابق

0

بیوگرافی سعید سردشتی (امیر سعیدزاده) راوی کتاب عصرهای کریسکان و همسرش + درگذشت

امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی کیست

سعید سردشتی راوی کتاب عصرهای کریسکان متولد ۱۳۴۰ یکی از اسرای جنگ تحمیلی و از نیروی های دفاع مقدس است که سریال سوران را بر اساس روایت های او ساختند. در ادامه بیوگرافی امیر سعیدزاده (بیوگرافی سعید سردشتی) راوی کتاب عصرهای کریسکان و همسرش سعدا حمزه ای + عکس ها و و زندگی شخصی و سوابق شغلی امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی از اسارت تا راوی کتاب عصرهای کریسکان و ماجرای و علت فوت و علت درگذشت امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) در ۲۹ دی ۱۴۰۰ و مراسم خاکسپاری وی در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) راوی کتاب عصری کریسکان و همسرش سعدا حمزه ای + عکس درگذشت و شغل

بیوگرافی سعید سردشتی راوی کتاب عصرهای کریسکان کیست

امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی متولد ۱۳۴۰ یکی از اسرای جنگ تحمیلی و از نیروی های دفاع مقدس است. او راوی کتاب عصرهای کریسکان است.

سعید سردشتی  عضو هیچ سازمانی نیست و یک نیروی آزاد است که در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بطور داوطلبانه به جبهه جنگ رفت و در ماموریت های اطلاعاتی و عملیاتی زیادی شرکت داشت.

او ماموریت هایی نیز برای شناسایی در خارج از کشور داشته و پس از آن به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می شود.

زندگی شخصی امیر سیعدزاده معروف به سعید سردشتی

ساخت سریال سواران بر اساس زندگینامه سعید سردشتی

در سال ۱۴۰۱ سریالی به نام سوران توسط کارگردان ایرانی بر اساس زندگی سعید سردشتی در کتاب عصرهای کریسکان ساخته شد. بعد فوت و درگذشت ایشان فیلمسازان تصمیم گرفتند تا سریالی را برگرفته از کتاب عصرهای کریسکان که امیر سعیدزاده راوی آن بود را بسازند.

مبارزات سیاسی

امیر سعیدزاده پیش از انقلاب، از طرف ساواک مورد پیگیری و بازخواست قرار می گیرد و فراری می شود. وی اسیر کومله می شود و از سازمان کومله نیز فرار می کند!

۴ سال بعد از جنگ، امیر سعیدزاده به اسارت حزب دموکرات کردستان عراق در می آید. این دوران از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۷۴ یعنی یک دوره ۱۵ ساله به طول می انجامد…

سعید سردشتی کیست

امیر سعیدزاده پیش از انقلاب، از طرف ساواک مورد پیگیری و بازخواست قرار می گیرد و فراری می شود. وی اسیر کومله می شود و از سازمان کومله نیز فرار می کند! ۴ سال بعد از جنگ، امیر سعیدزاده به اسارت حزب دموکرات کردستان عراق در می آید. این دوران از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۷۴ شمسی یعنی یک دوره ۱۵ ساله به طول می انجامد…

به تازگی از کتابی با نام ” عصرهای کریسکان ” در دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت بە میزبانی استان کردستان همراە با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب رونمایی شد!

بیوگرافی امیر سعیدزاده راوی کتاب عصرهای کریسکان

کتاب عصرهای کریسکان

کتاب عصرهای کریسکان، خاطرات امیر سعیدزاده به همراه همسر وی سعدا حمزه ‌ای از فعالیت ‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌ های دفاع مقدس تا رنج ‌های اسارت در زندان‌ های کومله و دموکرات است که به قلم کیانوش گلزار راغب، تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

دانلود کتاب عصرهای کریسکان

کریسکان کجاست

کریسکان منطقه ای در کوه سنجاق در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده است. امیر سعیدزاده دوران اسارت ۴ ساله خود را، در منطقه کریسکان بوده است. به دلیل اینکه بیشتر اتفاقات در آن منطقه رخ داده است، این نام را برای کتاب انتخاب کرده است!

علت فوت و علت درگذشت سعید سردشتی

علت فوت و علت درگذشت امیر سعیدزاده سعید سردشتی

امیر سعید زاده راوی کتاب عصرهای کریسکان صبح ۲۹ دی ۱۴۰۰ بعد از چند ماه تحمل بیماری در پی عوارض قلبی ناشی از جانبازی، در بیمارستان ساسان تهران در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این جانباز سرافراز هم رزم و هم سنگر شهید صیاد شیرازی، شهید چمران ، شهید بروجردی و شهید باکری در عملیات‌های مختلف بود.

همچنین ببییند: بیوگرافی امیر خلبان منوچهر محققی از جانبازی تا درگذشت + عکس ها و افتخارات

مراسم تشییع و خاکسپاری امیر سعیدزاده

پیکر این شهید والامقام، صبح روز جمعه با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای جدید این شهر تشییع خواهد شد.

امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی, متولد ۱۳۴۰ یکی از اسرای جنگ تحمیلی و از نیروی های دفاع مقدس است

سعدا حمزه ای همسر امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) کیست

خانم سعدا حمزه ای همسرشان هستند که در کتاب عصر کریسکان به او نیز اشاره شده است

عکس های اکیر سعیدزاده معروف به سعید دشتی

نظرات