بیوگرافی و سوابق محمود مختاری پیشکسوت رادیو از بیماری تا درگذشت + عکس علت درگذشت

0

محمود مختاری پیشکسوت رادیو و تهیه کننده برنامه های رادیویی در ۲۷ دی ۱۴۰۰ درگذشت کیست؟ + بیوگرافی و سوابق محمود مختاری پیشکسوت رادیو از بیماری تا درگذشت + عکس ها و آثار و برنامه ها و زندگی شخصی و هنری محمود مختاری تهیه کننده رادیو و همسر و فرزندانش همراه با علت فوت و علت درگذشت استاد محمود مختاری در ۲۷ دی ۱۴۰۰ و مراسم تشییع و خاکسپاری وی در ادامه میخوانید

بیوگرافی سوابق محمود مختاری پیشکسوت رادیو از بیماری تا درگذشت + عکس علت درگذشت و آثار

بیوگرافی محمود مختاری تهیه کننده رادیو

محمود مختاری, ( mahmoud mokhtarai) متولد دهه ۲۰ در ایران بود که بیش از نیم قرن تجربه فعالیت در رادیو را داشتو او تهیه کننده برنامه های معروفی چون کوچه باغ موسیقی و دلنوازان و قول و غزل بود در ۲۷ دی ۱۴۰۰ بر اثر بیماری درگذشت.

علت فوت و علت درگذشت محمود مختاری

استاد مختاری یکی از تهیه کنندگان پیشکسوت رادیو بود که پس از تحمل دوره ای بیماری شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ دی ماه دارفانی را وداع گفت.

همکاران این هنرمند درباره خصوصیات اخلاقی و ویژگی های او گفتند: در برنامه های تولیدی به افراد تازه کار اجازه آزمون و خطا می داد و می گفت ، شما برنامه را تولید کنید و بعد با صبر و حوصله اشکالات برنامه را با افراد مطرح می کرد ، متواضع و خوش اخلاق بود ، به شدت اهل مطالعه و با سواد بود و این سواد و آگاهی در کلام او تبلور داشت؛ به گونه ای که ادب کلام و دقت در واژگان فارسی را همیشه رعایت می کرد. هرگز به خاطر ندارم در این سال ها مرحوم مختاری غیبت کسی را کرده باشد.

بیوگرافی محمود مختاری تهیه کننده رادیو

سوابق

مرحوم مختاری سابقه ۴۴ سال همکاری با رادیو را در کارنامه خود ثبت کرده و بیشترین همکاری او در رادیو ایران رادیو سراسری کشورمان بود. وی در اواخر سال ۱۳۹۰ از طرف گروه کارشناسی و صاحب نظر، برنامه قول و غزل مورد تشویق قرار گرفت.

مختاری سالها در اداره کل نمایش و پس از آن در گروه اجتماعی شبکه سراسری رادیو ایران برنامه های ویژه و خاص را تهیه می کرد که حاصل تلاش وی در این سالها کسب ۶ مقام برترین تهیه کننده بوده است.

او تهیه کننده برنامه های کوچه باغ موسیقی ، دلنوازان ، قول و غزل و جهان سیاست بود . برنامه کوچه باغ موسیقی برنامه ای موسیقیایی هست که یکی از پرمخاطب ترین برنامه های رادیو محسوب می شود که با اجرای بانو حوریه صداقتی روی آنتن رادیو ایران پخش میشد.

همچنین بخوانید: بیوگرافی حسین والامنش نقاش و همسرش آنجلا + عکس ها و علت درگذشت و آثار

آثار و برنامه های محمود مختاری تهیه کننده رادیو

محمود مختاری سال ها در اداره کل نمایش و پس از آن در گروه اجتماعی شبکه سراسری ، برنامه ها تهیه می کرد که حاصل این سال ها کسب ۶ مقام برترین تهیه کننده از رادیو بوده است.

حوریه صداقتی از گویندگان پیشکسوت رادیو ایران و گوینده برنامه «دلنوازان» با تایید خبر درگذشت محمود مختاری و تسلیت به خانواده وی ، در توضیحاتی درباره ی اتفاق تلخ درگذشت این تهیه کننده به ایسنا گفت : محمود مختاری یادگاری (فرزندش) را در رادیو به جا گذاشت. رادیو هنرمندی بی نظیر و بی بدیل را از دست داد. تهیه کننده ای کاربلد و خبره که همیشه دست پر در استودیو حضور داشت.

عکس های محمود مختاری و درگذشت محمود مختاری

همچنین علیرضا غوغایی مدیر پخش و نظارت رادیو گفتگو که در سال های ۷۹ دستیار مرحوم مختاری در برنامه «کوچه باغ موسیقی» بود ، ضمن ابراز تاسف از درگذشت این تهیه کننده ، گفت : هزار شیوه ی نابلد ، هزار نکته ی ندانسته ، هزار مفهوم بی تکرار همه روایت همان لبخندی بود که روزاول بر چهره نشاندی و به من آموختی چگونه دراین مسیرقدم بردارم.

وی در انتها خطاب به مرحوم مختاری گفت : امروز هر جا که ایستاده ام از شکوه قامت توست ، رفتی ای هماهنگ با تمام نواها و صداها اما درقلب اهالی رادیو می درخشی.

 

نظرات