بیوگرافی داریوش مصطفوی پیشکسوت فوتبال و همسر و فرزندانش + عکس های جوانی و افتخارات

1

بیوگرافی داریوش مصطفوی پیشکسوت فوتبال و همسر و فرزندانش + عکس های جوانی تا امروز و افتخارات سید داریوش مصطفوی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران همراه با زندگی شخصی و خانوادگی و فرزندان از شروع تا ریاست فدراسیون فوتبال در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی داریوش مصطفوی پیشکسوت فوتبال و همسر و فرزندانش + عکس های جوانی و افتخارات

بیوگرافی داریوش مصطفوی

“سید داریوش مصطفوی”, (Dariush Mostafavi) در سال ۱۳۲۱ در تهران متولد شد، او بازیکن فوتبال بازنشسته و رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران و یکی از پیشکسوتان فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای تیم های پرسپولیس و تاج و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است.

سوابق ورزشی

داریوش مصطفوی فوتبالیست از ۱۴ سالگی بطور حرفه ای وارد عرصه فوتبال شد و خودش که می گوید: من خودم را چه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری وابسته به فوتبال می دانم و فوتبال باید به دست متخصصین باشد.

او در پست مهاجم سابقه بازی در تیم‌های تهران جوان، استقلال تهران و و پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه خود دارد و در سه سمت رییس فدراسیون، دبیر فدراسیون و مدیرعامل باشگاه داربی را تجربه کرده‌ است.

بیوگرافی داریوش مصطفوی پیشکسوت فوتبال و همسر و فرزندانش + عکس های جوانی و افتخارات

از جمله افتخارات و شاخص ترین فعالیت های مصطفوی در کسوت رئیس فدراسیون فوتبال این است که توانست تیم ملی ایران را بعد از بیست سال به جام جهانی ۹۸ فرانسه ببرد.

یکی از بهترین بازی‌های باشگاهی او در جریان بازی با بانک ملی تهران بود که ۵ بار دروازه این تیم را باز کرد تا تاج تهران با هفت گل برنده شود.

زندگی شخصی سید داریوش مصطفوی بازیکن فوتبال

همسر و فرزندان داریوش مصطفوی

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و دارای فرزند و نوه می باشد

داماد داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال پس از ابتلا به کرونا و وخامت شرایط بدنی، چند روزی در بیمارستان بستری بود و در کمال تاسف مداوا و معالجه او نتیجه نداد و ایشان درگذشت.

بیوگرافی داریوش مصطفوی

مدیر عاملی پرسپولیس

این ملی پوش سابق فوتبال در آغاز فصل ۸۷–۸۸ لیگ برتر، مدیرعامل باشگاه فوتبال پرسپولیس بود. وی عضو هیئت مدیره باشگاه نساجی مازندران نیز بوده‌است.

عکس های جوانی داریوش مصطفوی

بازی در هر دو تیم پرسپولیس و استقلال

او اولین بازیکنی که از یکی از ۲ تیم پر هوادار تهران راهی تیم رقیب شد. او قبل از اینکه در سال ۱۳۴۹ از استقلال شود، ۳ بار تجربه بازی در دربی مقابل پرسپولیس را در کارنامه خود داشت. مصطفوی ۲ بار هم با پیراهن پرسپولیس برابر استقلال قرار گرفت. این ملی پوش سابق فوبتال درباره بازی در هر دو تیم پرسپولیس و استقلال گفته: من اولین بازیکنی بودم که در هر دو تیم بازی کرده‌ام و از تاج به پرسپولیس رفتم. هم‌چنین تا زمانی که برای تحصیل به آمریکا نرفته بودم در تمام داربی‌ها بازی کردم.

همچنین ببینید: فیلم کامل / دعوا و درگیری لفظی داریوش مصطفوی و احمد راستینه روی آنتن زنده را ببینید

زندگی فوتبالی و سوابق داریوش مصطفوی

محرومیت مادام العمر داریوش مصطفوی از فعالیت فوتبالی

داریوش مصطفوی در ۲۶ آبان ۱۳۸۹ با حکم هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال به‌طور مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال محروم شد. علت این محرومیت، شکایت او از فدراسیون به مراجع قضایی خارج از فوتبال بود که در تضاد با ماده ۶۴ اساسنامه فدراسیون است.

البته داريوش مصطفوي در زمان رياست مهدي تاج هم به عنوان يکي از اعضاي کميته استيناف صدور محوز حرفه اي انتخاب شده بود. اين اتفاق نشان مي دهد فدراسيون فوتبال راي صادره در زمان رياست علي کفاشيان را نقض کرده است! داريوش مصطفوي پيش تر مدعي شده بود اين حکم اصلا به او ابلاغ نشده بود

همچنین ببینید: بیوگرافی احمد راستینه نماینده مجلس و همسرش + عکس ها و سوابق خانوادگی و شغلی

داریوش مصطفوی و محرومیت مدام العمر از فوتبال

افتخارات

مصطفوی در بازی معروف ایران و استرالیا رئیس فدراسیون فوتبال بود.

داریوش مصطفوی در خصوص سالروز صعود تاریخی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که در دیدار با استرالیا در تاریخ ۸ آذر ۷۶ اتفاق افتاد گفته:

روز ۸ آذر را باید به نکوداشت آن روز بزرگ در تقویم به عنوان روز فوتبال نام‌گذاری کنند چرا که فوتبال ایران کاری کرد تا مردم از شادی به خیابان‌ها بریزند و اصلاً آن روز پرونده جدیدی در فوتبال ایران باز شد و مسیری در پیش گرفته شد که با قبل از آن متفاوت است.

عکس های داریوش مصطفوی

حواشی

در برنامه زنده تلویزیونی بین مصطفوی و احمد راستینه بحث و درگیری لفظی شدیدی رخ داد که واکنش های زیادی به همراه داشت.

1 دیدگاه در “بیوگرافی داریوش مصطفوی پیشکسوت فوتبال و همسر و فرزندانش + عکس های جوانی و افتخارات

  1. میلاد گفت:

    اون که عکس جوونی های خدابیامرز محمود یاوریه!

نظرات